کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدارس کم‌جمعیت کهگیلویه و بویراحمد منحل می‌شوند

27 اسفند 1394 ساعت 18:56


 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کم‌جمعیت این استان منحل می‌شوند.
هادی زارع‌پور امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان ما گران‌ترین نرخ آموزش را در کشور دارد، اظهار کرد: دلیل آن وجود مدارس زیادی است که با تعداد بسیار اندکی دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: برای نمونه در کل استان تعداد ۹ مدرسه یک دانش‌آموزی وجود دارد که همین موجب شده نرخ آموزش در استان بسیار گران باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از وجود تعداد ۹۱۶ مدرسه در استان خبر داد که بین یک تا ۱۵ دانش‌آموز دارند.

زارع‌پور تصریح کرد: در مقطع متوسطه نیز تعداد ۲۱۶ مدرسه زیر نرم داریم که برای مثال در مقطع متوسطه اول باید تعداد دانش‌آموز حداقل ۶۰ نفر باشد که مدارس ما از این تعداد کمتر دانش‌آموز دارند.

این مسئول افزود: راه‌های مختلفی را برای رفع این مشکل امتحان کرده‌ایم که باید گفت در سال آینده راهی جز ادغام و انحلال برخی از مدارس استان نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این راستا دو مشکل کمبود نیروی انسانی و همچنین فضای آموزشگاهی را داریم که اگر این مشکلات رفع نشود با مشکلات بیشتری در سال آینده روبه‌رو خواهیم بود.

زارع‌پور به نشست چند روز پیش رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان اشاره کرد و گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد تا مدارس با دانش‌آموزان کم در یکدیگر ادغام شوند.


کد مطلب: 172126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/172126/مدارس-کم-جمعیت-کهگیلویه-بویراحمد-منحل-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1