کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیکبخت: فقدان حضور سیدباقر در بویراحمد مشهود است

23 بهمن 1394 ساعت 9:20


کبنانیوز مصاحبه‌ای را با محمدرضا نیکبخت کاندیدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی ترتیب داد که مطالب و مباحث مختلفی در خلال این مصاحبه عنوان شد.
nikbakht
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، وی که در اواخر دولت اصلاحات، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده داشت. در این مدت چهره‌ای جسور، بیانی قاطع و مدیریتی مقتدرانه را از خود به نمایش ‌گذاشت. اینچنین عنوان می‌کند که اهل سکوت و انفعال نبودم و برای احقاق حق کوتاه نمی‌آمدم چرا که معتقد هستم حق گرفتنی است نه دادنی. عملکرد ستودنی ایشان در بخش بهداشت و درمان موجب شد دوره مدیریت ایشان محدود به دولت دوم خرداد نباشد، پس از آن به مدت هشت سال ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان کاشان و استان کرمانشاه را نیز بر عهده داشت. به فضای باز سیاسی در دانشگاه باور دارد و می‌گوید همیشه بر آن بودم شرایطی را در دانشگاه فراهم کنم که دانشجویان و اساتید بدون هیچ دغدغه‌ای به تحصیل، کار علمی و فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی مشغول باشند. عنوان می‌کند که صراحت و زبان تند دانشجو را اقتضای سن و طبیعتش بدانیم ادامه می‌دهد: باید دنبال ایجاد یک محیط امن در دانشگاه بود نه یک فضای امنیتی و بین این دو تفاوت قایل شد. در ادامه به کرسی‌های آزاداندیشی اشاره می‌کند و تأکید می‌کند که می‌بایست در دانشگاه ایجاد، تقویت و واقعی شود. از فرار مغز‌ها و به تعبیر ایشان فرار سرمایه‌های نرم کشور اظهار تاسف می‌کند و می‌گوید که برای جلوگیری از آن باید طرح و برنامه‌ای برای حمایت از نخبگان داشت که سالانه میلیارد‌ها دلار از این رهگذر به کشور خسارت و زیان وارد می‌شود.

نیکبخت در خلال مصاحبه به پیشینه کاری و سوابق عملکردی خود ارجاع می‌دهد که همواره ملزم به رعایت اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط و دوری از دسته بندی‌ها و نگاه‌های مخرب جناحی بوده است. از لزوم صرف نظر کردن از مصالح خصوصی و نظریات شخصی در برابر مصالح عموم می‌گوید.

وی تعهد را اولین ویژگی لازم برای نماینده مردم می‌داند و تخصص را دومین صفت و این دو را قابل تفکیک نمی‌پندارد. نگاهی همه جانبه به توسعه دارد و می‌گوید توسعه تک بعدی با نگرش صرف اقتصادی منجر به شکست است و عنوان می‌کند برای رسیدن به تعالی و توسعه باید تمام ابعاد آن اعم از توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مد نظر داشت. در بحث علل و عوامل وقوع و پیروزی انقلاب علاوه بر تاکید بر نقش دین و رهبری قدرتمند حضرت امام، عدم گردش نخبگان در حکومت پهلوی را از عوامل وقوع انقلاب عنوان می‌کند، اینگونه بیان می‌کند که گردش نخبگان ضامن حفظ تعادل اجتماعی است که اگر اتفاق نیافتد افزایش عناصر با کیفیت در طبقات پایین دست و همچنین تجمع عناصر بی‌کیفیت را در بالادست در پی خواهد داشت و این امر موجبات فروپاشی جامعه را فراهم می‌سازد.

نیکبخت در عرصه تخصصی‌اش یعنی بهداشت و درمان هم اجرای طرح نظام سلامت را می‌ستاید ولی نسبت به اجرای عجولانه و بی‌برنامگی در تامین منابع آن نقدهایی دارد.

وی باور دارد درصد بالای بیکاری و به تبع آن فقر مهم‌ترین معضل بویراحمد و دنا است. معتقد است کسی که مسئولیت خطیر وکالت مردم به او محول می‌شود باید مرد و مردانه بایستد و بجنگد، اهل سازش نباشد یک دندگی به خرج دهد و در یک کلام برای عزت و سرافرازی و آبروی ایران و منطقه از همه چیز خود بگذرد.

از نگرش گرمسیری - سردسیری که در اثر خلأ یک نماینده قوی هم اکنون در تقسیم بودجه و توزیع امکانات و نیز بکارگیری نیرو‌ها در استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی حاکم شده است خشمگین و متاسف است. از اینکه برخی کاندیداها دغدغه‌ای غیر از مسایل فرهنگی به عرصه انتخابات کشانده باشد تردید دارد و نسبت به توسعه و بازگشت عزت به بویراحمد توسط ایشان نا‌امید است. از جسارت سید باقر تمجید می‌کند و او را چاره‌ی دردهای امروز بویراحمد می‌داند، اما حالا که موسوی جهان آباد فرصت حضورش در انتخابات با اما اگرهایی مواجه شده است.

مشروح این مصاحبه اختصاصی به زودی از طریق سایت کبنانیوز منتشر خواهد شد...


کد مطلب: 162934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/162934/نیکبخت-فقدان-حضور-سیدباقر-بویراحمد-مشهود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1