کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا فقط چاروسا بدون افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر شد؟!

20 بهمن 1394 ساعت 7:42




ARMANDسید حسن آرمند

دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام به مردم و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی است که این دهه یادآور پیروزی‌ ملت ایران است که باید ماندگار شده و نسل به نسل منتقل شود.
برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های عمرانی و تبیین خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم عرضه داشته است، برگزاری جشن بزرگ انقلاب از طریق اقشار مختلف، برنامه‌ریزی هماهنگ و متمرکز شهرستان گوشه‌ای از خدمات و برنامه‌هایی است که هر ساله در ایام دهه فجر در سطح شهرهای کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
دولتمردان هر ساله به مناسبت دو ایام بیشترین افتتاحیه و کلنگ‌زنی را دارند که یکی در ایام هفته دولت و دیگری دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.
در سوم شهریور ماه امسال در خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آمده بود که در هفته دولت امسال ۲۰۶ پروژه عمرانی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۱۷۱ مورد عمرانی و ۳۵ مورد نیز اقتصادی است.
از مجموع ۱۷۱ طرح عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال ۴۸ مورد افتتاح و مابقی نیز کلنگ‌زنی شدند.
اعتبار هزینه شده و یا تخصیص یافته برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال افزون بر ۱۷۸ میلیارد تومان بود که در ادامه این خبر آمده بود که شهرستان بویراحمد با افتتاح ۷۵پروژه بیشترین افتتاحیه و کلنگ‌زنی را دارد و چاروسا تنها بخش و منطقه از استان است که هیچ پروژه افتتاحیه‌ای ندارد.
اما با گذشت چند ماه از هفته دولت و امیدواری مردم نسبت به ایام دهه پرفروغ فجر جهت کلنگ‌زنی و افتتاح چند پروژه ولی متاسفانه همچنان مثل اینکه بخت با چاروسا یار نبود و در روز اول دهه فجر فرماندار کهگیلویه پروژه‌های افتتاحیه و کلنگ‌زنی ایام دهه فجر شهرستان کهگیلویه را اعلام کرد که بر همین مبنا علی پوزش در نشست خبری با اصحاب رسانه از آماده بهره‌برداری بودن ۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: ۴۹ پروژه در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه تعداد پروژه‌های عمرانی شهرستان را ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: ۳۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.
پوزش با بیان این‌که در بخش چاروسا هیچ پروژه افتتاحی یا کلنگ‌زنی در دهه فجر وجود ندارد افزود: در مجموع ۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸۱۸ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و در دست کلنگ‌زنی در شهرستان وجود دارد.
کاش مسئولان استان یکبار هم که شده به پتانسیل و ظرفیت مردمان چاروسا در ۳۷سال گذشت از انقلاب نگاهی داشتند و فراموش نمی‌کردند که تقدیم ۶۳ شهید، ۱۸۰جانباز، ۲۱۲ آزاده و وجود جوانانی که از این منطقه رفتند و این روز‌ها در نقاط مختلف جهت پیشرفت و سربلندی کشور حرف اول را می‌زنند و حضور مردمانی که تاکنون و در هرجا که نظام و انقلاب نیاز داشت با غیرت حضور می‌‎یافتند تاملی داشتند.
کاش! یکبار هم که می‌شد به حضور مردم در مراسمات به خصوص انتخابات، راهپیمایی‌ها به خصوص ۲۲بهمن هر سال و مهم‌تر از همه حضور چشم‌گیر مردم در روز تشییع شهدای گمنام که مسئولان سپاه استان از آن همه حضور شگفت‌زده شده بودند اندکی تامل می‌کردند و برای یک لحظه به محروم بودن منطقه فکر می‌کردند و راحت در تمام مناسبت‌ها چاروسا را تنها منطقه استان بدون افتتاحیه و کلنگ‌زنی اعلام نمی‌کردند.
اگر چه اینجا مملو از مردمانی است که غالب آن‌ها برای امرار معاش حلال روز‌ها و ماه‌ها کلنگ به دست بر زمین سفت این خاک می‌کوبند و چه بسیار مادرانی که برای گذران روزگار از طلوع تا غروب روز خود را با قیچی و دوخت و دوز می‌گذرانند اما همچنان به آینده، به نظام و کشور خود افتخار می‌کنند و افتخار خود را در روز ۲۲ بهمن و هفتم اسفندماه به نمایش می‌گذارند اما محرومیت حق این مردم نیست و امیدواریم با وجود اینکه مردم چاروسا همچنان قدردان خدمات دولت‌ها و نظام هستند ولی نیاز است که خدمات‌رسانی به مردم بیشتر شود.
گفتنی است؛ چاروسا به مرکزیت قلعه‌رئیسی در ۲۹۰کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بزرگ‌ترین بخش‌های استان است که دارای ۲۵ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان کهگیلویه است.



کد مطلب: 161350

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/161350/چرا-فقط-چاروسا-بدون-افتتاح-کلنگ-زنی-دهه-فجر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1