کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارجمندی: نباید اسیر تعصبات کور قوم‌گرایی شویم

16 بهمن 1394 ساعت 16:03


فعال فرهنگی و سیاسی بویراحمد گفت: بعضی‌ها ما را دوباره به گرایش و تعصبات کور قوم گرایی می‌برند و شایسته سالاری و حقیقت گوی را دوباره اسیر تعصبات می‌برند و این یعنی جهالت یعنی  پیش به سوی عقب ماندگی.HDAIT (9)

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عبدالمجید ارجمندی امروز در نشست با جمعی از اقشار مختلف مردم بویراحمد که در حسینیه الزهرا برگزار شد، پنج محور به تشریح ویژگی نمایندگی و ضرورت‌های آن در انتخابات مجلس دهم پرداخت.

بنابر این گزارش این پنج محور به شرح زیر است؛

اول: با توجه به اینکه برخی در جامعه شایع می‌کنند که نمایندگان زاویه دار با دولت و یا منتقد برخی از اعمال دولت برای انتخاب مردمی محل تردیدند، باید گفت که اولاً زیبنده کشور حضور نمایندگان وکیل الدوله در مجلس شورای اسلامی نیست و نمایندگان باید صاحب نظر و نقش آفرین در مسائل کشور و منطقه باشند. دوما باید دانست نمایندگان قوی، صریح الهجه و منطقی در ساحت عمومی مجلس و رسانه‌ها و در کل در ساحت سیاسی کشور محل توجه هستند و یقینا دولت به آرا و نظریات چنین نمایندگانی توجه خواهد داشت. ضمن اینکه به صلاح دولت نیست که به شایستگان در هر حوزه ای اعم از مجلس شورای اسلامی و سایر حوزه‌ها توجه نداشته باشد، چرا که چنین رویکردی باعث ضعف دولت خواهد شد و مجلس را مطیع دولت می‌کند.
دوم: تلاش‌های نماینده فعلی و نمایندگان ادوار گذشته شهرستان بویراحمد نباید مورد بی توجهی قرار گیرد. به هر حال همه این بزرگواران زحماتی داشته‌اند که درخور تقدیرند و باید در جهت پر کردن خلاها حرکت کنیم و در نقد عملکردها انصاف و اخلاق رعایت گردد. همان طور که به دو دوره نمایندگی آقای هدایت خواه نیز نقدهای  وارد است وان شال له ایشان اصلاح می‌فرمایند. به هر حال هر انسانی در هر جایگاه علی‌الخصوص جایگاه نمایندگی، پتانسیل‌هایی دارد و بیشتر از آن نمی‌توان انتظار داشت. جا دارد که همین جا ضمن تشکر از زحمات نماینده فعلی بویراحمد که از دوستان بنده است، ولی کاستی‌ها و سهل انگاری‌های موجود  را در عرصه‌های مختلف  نباید از نظر دور داشت.

سوم: همچنین از دوستان انتظار می‌رود که در امر تبلیغ با رویکرد اثباتی عمل کنند نه با رویکرد سلبی؛ یعنی درصدد اثبات و تشریح توانمندی‌های کاندیدای خود (هدایت خواه) برآیند و بر آن نباشند که با سلب و نفی و خدای ناکرده تخریب دیگران، درصدد اثبات کاندید خود باشیم که این امر منطقی و اخلاقی نیست و باید با چنین رویکردی به سمت اصلاح فرهنگ انتخاباتی استان حرکت کنیم. البته نقد منصفانه و تحلیل کاستی‌ها لازم است. همچنین از آحاد مردم انتظار داریم که به شدت از طرح مباحث تقابل شهرستان‌های استان پرهیز کنند و از انتخاب نمایندگان توانمند از سایر نقاط استان استقبال شود، چرا که برآیند نهایی آن برای استان میمون و مبارک خواهد بود.
چهارم: با توجه به اینکه در این چند ماه دوستان بنده در جبهه اصلاحات در صحبت‌های خصوصی و عمومی بر این امر تاکید داشته‌اند که برای مجلس از بویراحمد باید شخصی توانمند و قوی انتخاب شود، تا بتواند با پتانسیل‌های قوی شخصی، نمود خوبی در عرصه مجلس شورای اسلامی داشته باشد. انتظار می‌رود در این فضا به پتانسیل اشخاص کاندیداها توجه داشته باشند و حقایق توانمندی‌های هدایت خواه را که بارها از زبان این دوستان نیز بیان شده است مدنظر قرار دهند و لذا از منظر عقلانیت و انصاف حقیقتا می‌توان به عنوان مصداق سخن خودشان آقای هدایت خواه را برای این امر در نظر بگیرند.
پنجم مردم عزیز استان و بویراحمد توجه کنتد دارند بعضی‌ها ما را دوباره به گرایش و تعصبات کور قوم گرایی می‌برند و شایسته سالاری و حقیقت گوی را دوباره اسیر تعصبات می‌برند و این یعنی جهالت یعنی  پیش به سوی عقب ماندگی.
پس در انتخابات به علم و دانش و توانمندی  کاندیدا نگاه کنید و بهترین را انتخاب کنید.


کد مطلب: 159643

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/159643/ارجمندی-نباید-اسیر-تعصبات-کور-قوم-گرایی-شویم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1