کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید «باقر» مردی که هیچ آلترناتیوی ندارد

16 بهمن 1394 ساعت 0:33


 کورش التیام‌خو*
IMG_20160205_001337
هرچه سایه‌ی شوم جهل و رعب ناشی از صدای چکمه‌های پیاده نظام پایداری و بانگ دل خراش فتاوی و نظریات ضد انسانی تئوریسین‌هایی این طایفه‌ی آن ور آب، بر شهر سایه افکنده و گوش‌ها را می‌خراشاند، نیاز به حضور اسطوره‌ی مردمی و چهره‌ی کاریزماتیک و زعیم بلامنازع ساحت سیاست حرفه‌ی در بویراحمد و دنا بیشتر احساس می‌شود. پس از سال‌ها بی مهری ورافت‌های خشن تندروها و هجمه‌های تبلیغاتی وسیع و به رخ کشیدن زور و زر و تزویر و اتهام‌ها و محاکمه‌های سیاسی و غیر عادلانه‌ی اصلاح طلبان و مظلومیت و محرومیت طایفه‌ی مردمی اصلاحات در کشور کبود ایران و رنگ و رخ باختن مردم از مرارت معیشت و شرارت شریعت تندروها و به کما رفتن اکثریت مردم و اصلاح طلبان در کشور به طور کلی و در بویراحمد به طور جزیی و به یغما رفتن هم وعده‌ها و قتل عام آرزوهای مردم در زیر فرایندی غیر دموکراتیک با فرمایشاتی استالینی، اکنون که کور سوی امیدی از دریچه‌ی خرداد ۹۲ به دنیای خرد و اعتدال، با رای هوشمندانه‌ی مردم و اصلاح طلبان باز شده است، مراقبت و نگهداری از نوزاد تازه پای تدبیر، امید و اعتدال، با حضور حداکثری مردم در شطرنج سیاست کلان به طور اعم و انتخابات مجلس خبرگان پیش رو به طور اخص وظیفه‌ی همه‌ی مردم و اصلاح طلبان شده است. و اما این حضور و مراقبت، قبل از هر چیز، نیاز به پیش شرط‌هایی دارد؛ شاید مهم‌ترین زمینه و پیش شرط؛ نگاه پلورالیسمی و تنوع گرایانه ی مسئولان و حاکمیت به انتخاب مردم و گذر هر چند سخت و نفس گیر نامزدهای انتخاباتی با گرایشات و سلیقه‌های متنوع از صافی ریز شورای نگهبان می‌باشد.
در چنین فضای موقتا باز و امیدوار کننده ای است که مردم احساس می‌کنند چهره‌ی ایده آل خود را می‌توانند از میان کاندیداهای متنوع و متکثر ببینند. بنابراین حضور حداکثری مردم در انتخابات که کابوس شوم و تلخ رسایی‌ها و دیگر پایداری‌های ناپایدار است، محقق خواهد شد. چنین فضا و امیدی در کشور به طور کلی و در شهرستان بویراحمد به طور خاص، حضور اسطوره‌ی کاریزماتیک و زعیم حرفه‌ی و سیاست مدار اخلاق گرا، همچون سید قلب‌ها، سید باقر موسوی جهان آباد که جهان با او و همفکرانش آباد می‌شود را می‌طلبد. اگر امروز پس از سال‌ها، پیکر مظلوم اصلاحات در استان از زخم‌های تند وانه به ستوه آمده، تنها سید مهربان می‌تواند مرهمی باشد بر این زخم کهنه. حضور دوباره تندروها و تمامیت خواهان نا آگاه و بی سواد و بی خردان نا عادل از یک سو و کاسبان اصلاحات و قوم مداران خویش سالار که هنوز بند نافشان به دست قابله‌ی محافظه کارشان بسته است، نا سور کردن زخم‌هایی است که بر گرده‌ی مردم و اصلاحات نقش بسته است. اگر می‌خواهیم تن سبزمان پس از کبودی‌های بنفش ۸۸ اندکی التیام یابد و رنگ کم و بیش آبی به خود بگیرد، امثال سید باقر موسوی جهان آباد، راه حل نهایی است. تنها شکافنده ای، چون باقر و سروری چون سید و رادمردی چون او می‌باید. سید ما استقامتش را نه در زبان که آن را نیز داراست، بلکه در جبهه‌های دفاع مقدس به دید عموم گذاشت. ایثارش را برای وطن و مردم، نیز با گذشت از جان خویش و نقص عضو و جانبازی در دفاع مقدس بر همگان اثبات نموده. شجاعتش را در همان جنگ و نیز در کارزار سیاست در مجلس ششم، با پایمردی در حقوق ملت و شهروندان، به ظهور گذاشت. هنر سخن دانی و بیان صریح در احقاق حقوق پایمال شده و استقامت و پایداری در مقابل تندروها و هجمه‌ها و تهمت‌های این طایفه‌ی به شدت متعصب و کارنامه‌ی پاک و روشن و بدون ابهام سید اصلاحات از بدو ورود حرفه‌ی به سیاست تا به امروز امری است که بر همگان حتی رقیب منصف پوشیده نیست.
در شرایطی که زالوی اختلاس، خون اقتصاد را از شریان‌های ارتباطات قومی و دوستی، به شدت مکیده و کالبد مالی و معیشتی مردم و نظام را نحیف و نحیف تر کرده است، نیاز به سیاستمدار پاک دستی چون سید باقر، همچون نیاز مردم به نان شب است. و نیز در روزگاری که مردم، مورد بی مهری صاحبان قدرت و اربابان زر قرار می‌گیرند، حضور سیاستمداری اخلاق گرا، پاک سرشت و محبوب و البته مجرب و کار آزموده؛ چون سید باقر، ضرورتی آنی و نیازی دست اول است؛ تا نه از قدرتش بترسیم و نه از اخم محافظانش، نه از ثرورتش بیم و نه از تزویرش تردید داشته باشیم. چو این گونه شد؛ به آرامی و تبسم و با لحن خودمانی او را باقر می‌نامیم و می‌خوانیم.
اینکه هوادارانش او را با نام کوچک و به مهربانی صدا می‌زنند، بهترین دلیل بر محبوبیت، مردمی بودن و حقانیت او است. تنها بزرگانی که از جنس مردم‌اند را به نام کوچک صدا زنند (سید باقر) و شایسته است که مردمی‌ترین سیاست مدارمان را ابتدا به نام صمیمی کوچک و سپس به رهبری اصلاحات استان مفتخر کنیم. به راستی او سید خندان استان کهگیلویه و بویراحمد و اثر انگشت او در شهرستان بویراحمد و دنا است. با وجود گذر زمان نسب تا زیاد از آن شب سرد پاییزی و زندگی در پایتخت، او همچنان سید و رهبر اصلاحات استان است.


*کارشناس ارشد جامعه شناسی



کد مطلب: 159268

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/159268/سید-باقر-مردی-هیچ-آلترناتیوی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1