کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهرامی‎‌: از اجماع اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنم / سید «باقر» بزرگ ما هستند

13 بهمن 1394 ساعت 11:58


محمد بهرامی نامزد انتخابات دوره دهم مجلس از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به سئوالات خبرنگاران در خصوص حمایت از آیت‌الله ملک‌حسینی، دهه فجر، سید باقر موسوی جهان‌آباد، دولت یازدهم و اصولگرایان پاسخ داده که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

IMG-20160118-WA0001

ابتدا عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت شما و مخاطبان عزیزتان.

 از آیت‌الله ملک‌حسینی حمایت می‌کنم

انقلاب اسلامی ما حاکمیت اخلاق بوده بر زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان که همچون هدیه ای آسمانی به ملت ما ارزانی شد. بنده نیز به نوبه خود سالگرد پیروزی این انقلاب شکوهمند را به روح پاک و بلند شهدا و امام شهدا، مقام معظم رهبری، مردم شریف دیارم و نیز محضر آیت الله ملک حسینی، نماینده محترم ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری در استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

همچنین از آنجایی که علاقه ما به بیت شریف عالم مجاهد مرحوم آیت الله ملک حسینی و فرزند خلفشان بر کسی پوشیده نیست اجازه می‌خواهم از همین جا و به یمن آغاز دهه مبارکه فجر، حمایت همه جانبه خودمان را از آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کنم.
امیدوارم وجود شخصیت فرهیخته و ظرفیت عظیم ایشان همچنان برای جای جای استان و مردم بزرگوار مان پایدار، سلامت و منشا خیر باشند. انصافا آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی به خوبی راه آن پیر سفر کرده را ادامه داده، ایشان و بیت معظمشان را رو سفید کرده‌اند.
جناب دکتر نگاه شما به دولت یازدهم چگونه است؟
دولت تدبیر و امید مورد تایید اصلاح طلبان بوده و هست. از این بابت وام دار جریان اصلاحات است. زحمات و خدمات ارزنده ای نیز در این مدت داشته‌اند. البته این مطلب ناقض نقد سازنده در موارد لزوم نخواهد بود. این دولت برای موفقیت بیشتر، نباید مانند دولت قبل خود را بی نیاز از شنیدن انتقادات خیرخواهانه، مصلحانه و دلسوزانه بداند. تا جایی هم که مقدور باشد باید از مدیران توانمند، مجرب و کارآموز دهی دولت تدبیر و امید حمایت و پشتیبانی کرد و در جهت تغییر بعضی از مدیریت‌های ضعیف نیز با جدیت عمل کرد.
دولت اقدامات بسیار ارزشمندی را در عرصه بین‌المللی انجام داده و به فرجام رساندن بر جام نتیجه هوشیاری و تدبیر تیم منسجم دولت مردان و البته ایستادگی مردم در مسیر رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری بوده است.
باید خداوند را از بابت این توفیقات ستایش نمود و از مسئولان وزارت خارجه به خصوص وزیر محترم، جناب دکتر ظریف تشکر و قدردانی کرد.
دولت تا رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود راه درازی در پیش دارد و باید با همت اصلاح طلبان مجلسی تشکیل شود که بتواند با توجه به فضای ایجاد شده در جهت توسعه، پیشرفت، آبادانی، اشتغال جوانان، تا مین حقوق شهرواندان و رفاه جامعه گام بردارد.
در مورد اصولگرایان و مجلس آینده چه نظری دارید؟
به نظر می‌آید که دچار انشقاق و چند دستگی شده‌اند و تندروها زمام امورشان را به دست گرفته‌اند که این می‌تواند از یک سو برای جریان اصلاحات فرصتی مناسب باشد و از سویی از این مشکلات جبهه مقابل درس بگیرند.
همچنین بعضی از اصولگرایان خیلی نگران میزان مشارکت آحاد مردم در انتخابات نیستند ولی اصلاح طلبان باید هوشیار عمل کرده و سطح مشارکت را بالا ببرند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق مردم نگرش اصلاح طلبی دارند.
نقش احزاب و تشکل‌ها را در انتخابات پیش رو چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به شدت معتقد به تقویت احزاب، تشکل‌ها، اصناف و گروه‌های مردم نهاد هستم. به خصوص اینکه احزاب ذاتا این توان را دارند که قدرت را در جامعه به پاسخ گویی واداشته و از این طریق تا حدود زیادی جلوی فساد را بگیرند. خوشبختانه دبیران و اعضای شورای استانی احزاب اصلاح طلب افرادی با سابقه، خوش نام و فعال هستند که امیدواریم توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را در این انتخابات به ظهور برسانند.
نقش تشکل‌های دانشجویی نیز مکمل عملکرد احزاب است. از این رو محدود و امنیتی کردن فضای جامعه به خصوص دانشگاه‌ها برای کشور خسارات فراوانی در پی دارد. چرا که رسالت ذاتی تحرک آفرینی و تحول خواهی دانشگاه را خدشه دار می‌کند. همچنین خلاقیت، ابتکار و تولید فکر علم را با مشکل مواجه می‌کند.
آقای دکتر به نظر شما حضور سید باقر چه تاثیری بر انتخابات مجلس آینده خواهد داشت؟
هیچ شخص و جریانی نمی‌تواند تاثیر ایشان بر انتخابات و به تبع آن زندگی مردم، نادیده گرفته یا کم رنگ جلوه دهد. هنوز امیدواریم که سید باقر موسوی که بزرگ ما هستند تایید صلاحیت شوند. یقین بدانید حضور سید باقر موسوی هم مشارکت مردم در انتخابات و هم سطح کیفی این عرصه را ارتقا می‌دهد. چرا که حضور ایشان در انتخابات مجلس دهم، رقابت را از تعصبات فامیلی و طایفه ای به رقابتی فکری و جریانی ارتقا می‌دهد و این مسئاله یقیناً در فضای کنونی به نفع جامعه و مردم است. رای دادن بر اساس تعصبات قبیله ای در انتخابات زیبنده استان ما نیست و دود آن به چشم مردم خواهد رفته و در نهایت هم استان و هم کشور از این قضیه ضرر می‌بینند.
انشاالله که ایشان در فرصت باقی مانده تائید خواهند شد و چنانچه قبلا هم بارها عرض کرده‌ام در این صورت بنده و مجموعه دوستان با تمام توان همراه و پشتیبان ایشان خواهیم بود و به وظیفه‌ی اصلاح طلبی خود عمل خواهیم کرد.
و اگر تائید صلاحیت نشدند تکلیف و عکس‌العمل شما به عنوان یک اصلاح طلب چیست؟
انشاالله که مشکل خاصی وجود ندارد و با گرفتن برگه تائید صلاحیتشان باز می گردند. اما در غیر این صورت به عنوان یک اصلاح طلب منتظر اجماع و نظر شورای منتخبین و شورای اصلاح طلبان استان و کشور همینطور میز استان مستقر در تهران هستم و به نظر آنان احترام می‌گذارم. طبیعتا هر نیروی اصلاح طلبی را که آن‌ها معرفی کنند حمایت می‌کنم. اما در شرایط فعلی حضور آقای سید باقر موسوی به عنوان یک نیروی مردمی، مقبول و محبوب می‌تواند زمینه مشارکت و حضور حداکثری مردم که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسولان نظام است را بالا ببرد.
شعار اصلاحات در کشور برای انتخابات مجلس" امید، آرامش، رونق اقتصادی" است، نظر شما در این مورد چیست؟
این شعار با هوشمندی و متناسب با شرایط فعلی کشور انتخاب شده. امید توام با آرامش که لازمه هر فعالیت و حرکتی است. رونق اقتصادی هم نیاز اساسی مردم و کل چرخه‌ی اقتصادی کشور است و بنده به عنوان یک اصللاح طلب معتقد به اصلاح تدریجیِ رویه‌های معیوب جاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و... کشور هستم. امیدواریم در صورت توفیق جریان اصلاحات و جامعه عمل پوشاندن به این شعار، شاهد شکوفایی ایران عزیز در تمامی عرصه‌ها باشیم.
نگاه شما به جوانان، دانشجویان و رسانه‌ها چگونه است؟
جوانان نقطه امید و موتور محرکه جامعه هستند. جوانان و دانشجویان را به معنای واقعی باور دارم و این باور قلبی را در عرصه‌های مختلف و با اعتماد عملی به آن‌ها ثابت کرده‌ام. به طور کلی خودم را کاندیدای قشر جوانان و دانشجویان می‌دانم و به این قشر آینده ساز بیشتر احساس نزدیکی و تعلق خاطر می‌کنم. برنامه‌های جامع و خوبی نیز برای این عزیزان داریم.
مطبوعات، روزنامه‌ها، سایت‌ها و به طور کلی رسانه، همانند مجرای تنفس جامعه هستند که جوامع را در موقعیت‌های مختلف بالانس می‌کنند. داشتن نگاه حرفه ای در کنار حضور پر رنگ و مستقل مطبوعات موجبات رشد و بالندگی کشور، جلوگیری از فساد و تقویت جایگاه نظام در عرصه بین الملی و حقوق شهروندی خواهد بود.
سخن پایانی؟
آرامش و تعامل رمز پیروزی ماست. استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های بویراحمد و دنا از عدم وجود آرامش و تعامل سازنده ساله ای مدیدی است که آسیب‌های جدی دیده است.
انتخاباتِ سرنوشت سازی را در پیش رو داریم و باید با برنامه و دلسوزانه از این فرصت استفاده کرده و تمام توان مان را صرف و وقف تغییر و حرکت به سمت رشد و توسعه کنیم.
اگر جز این باشد هم در حق خود و هم مردم جفا کرده‌ایم. باید مواظب حرکت‌های ناپسند و اختلاف افکنی‌های افراد و گروه‌های معلوم‌الحال بود که نتوانند این حرکت مردمی را دچار چالش و خطر کنند.
بایست با تلاشی وسیع به سمت خروج از محرومیت و رفتن به سمت رشد و توسعه گام برداریم.
به عزیزان اندر کار انتخابات از حوزه اجرا گرفته تا نظارت خدا قوت عرض کرده و اعلام می‌کنیم که با تمام توان آماده هرگونه همکاری با آن‌ها هستیم تا انشا الله انتخاباتی پر شور و امن داشته و همه در کنار هم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و درشان نظام و مردم بزرگوارمان باشیم.


کد مطلب: 158399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/158399/بهرامی-اجماع-اصلاح-طلبان-حمایت-می-کنم-سید-باقر-بزرگ-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1