کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیانیه بسیج در باره انتخابات / نظر آیت‌الله ملک‌حسینی پیرامون تخریب‌ها /برنامه‌های دهه فجر گچساران / ۱۶۹ صندوق سیار رأی‌ در بویراحمد و دنا / یادمان نویسنده دهدشتی

10 بهمن 1394 ساعت 14:58


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
سومین یادواره افتخار کوچه و آبروی محله در شهر دهدشت برگزار شد
با حضور مسئولان شهرستان کهگیلویه اولین یادواره افتخار کوچه و آبروی محله شهیدان والامقام شهباز و غلامحسین زمان در مسجدالنبی(ص) شهر دهدشت برگزار شد.
با حضور سرهنگ سعید برومندزاده فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه و سید مصطفی مهدی مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اولین یادواره افتخار کوچه و آبروی محله شهیدان والامقام شهباز و غلامحسین زمان در مسجدالنبی(ص) شهر دهدشت برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه در حاشیه این برنامه اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار در گرو برگزاری یادواره‌های شهدا است.
برومندزاده عزت، سرافرازی و موفقیت امروز ایران را مرهون فداکاری شهدا دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم یاد و خاطر شهدا را همواره بزرگ داشته و نگذاریم این فرهنگ عظیم و بزرگ ایثار فراموش شود.
وی با بیان اینکه حضور تمامی اقشار مردم به ویژه مسئولان باید در آئین یادواره‌های شهدا پررنگ باشد، عنوان کرد: این سومین یادمانی است که در راستای یادواره شهدا تحت عنوان افتخار کوچه، آبروی محله در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه با بیان اینکه یاد کردن از شهدا نباید فقط در زبان و کلام خلاصه شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها علاوه بر اینکه تلنگری هست برای ما بازماندگان که بعد از شهدا چه کرده ایم در حقیقت یادآوری‌ست برای نسل جوان که در راه شهدا که همان راه ولایت است، رهروان واقعی و خوبی باشند.
برومندزاده با اشاره به اینکه دنبال کردن آرمان‌های امام راحل و شهدا راه اصلی ما است، افزود: در راستای یادواره شهدا ما نزدیک به ۵۹ یادواره پایگاهی و سه یادمان بخشی را تا امروز برگزار کردیم و یادواره شهرستانی در ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود که از تمام مردم شهید پرور شهرستان دعوت می‌شود در این برنامه یاد و خاطر شهیدان را گرامی بداریم.
 
بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، مقام نخست طرح ولایت کشوری را کسب کرد
مسئول کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از کسب مقام نخست طرح ولایت کشوری توسط این استان خبر داد.
سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، محسن عباسیان از کسب مقام نخست بسیج دانشجویی استان در طرح ولایت کشوری خبر داد.
وی افزود: کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از فعال ترین و پرافتخارترین کانون ها در کشور می باشد باز هم توانست بر افتخارات خود بیفزاید و پس از ارزیابی توسط کانون طرح ولایت کشوری، مقام اول کشوری در امر گزینش را کسب کند.
وی افزود: در ادامه این افتخارات علی رضا یاریان زاده، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یاسوج هم موفق شد عنوان برتر کشوری در بیستمین دوره طرح ولایت کشوری را از آن خود کند.
مسئول کانون طرح ولایت استان به موفقیت های دیگر این کانون اشاره کرد و گفت: ما در بخش طرح ولایت استانی که با دوره خط امام استانی شهریور امسال در شهر مقدس قم برگزار شده بود توانستیم مقام سوم کشوری را کسب کرده و با دست پر به استان برگردیم.
لازم به ذکر است، دوره طرح ولایت که همه ساله با شعار تعمیق معرفت، بسط بصیرت در پرتو معنویت برگزار می شود تا کنون بیستمین دوره خود را پشت سر گذاشته و دوره طرح ولایت استانی استان کهگیلویه و بویراحمد هم هفتمین دوره خود را شهریور ماه امسال در شهر مقدس قم برگزار کرده است.
فصل الخطاب همه باید قانون و اخلاق انتخاباتی باشد / بسیج خود را درگیر جناح بازی‌ها و گروه گرایی‌ها نمی‌کند
در بیانیه پایانی سومین نشست دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد آمده است: بسیج خود را درگیر جناح بازی‌ها و گروه گرایی‌ها نمی‌کند.
سومین نشست تشکیلاتی دانشجویان بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد دیروز با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو در گچساران به پایان رسید.
در بیانیه پایانی این نشست ضمن اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای برگزاری پاتوق های مطالبه گری از نمایندگان مجلس، آمده است: بسیج خود را درگیر جناح بازی ها و گروه گرایی ها نمی کند.
متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با بصیرت کسی است که بشنود، بیاندیشد، نگاه کند و ببیند، از عبرت ها بهره گیرد و آنگاه راه روشنی را بپیماید که در آن از افتادن در پرتگاه به دور ماند.    امام علی (ع)
رشد یافتگی اندیشه ای و قلبی قشر دانشجویی از دل جامعه در قامت فرزندان این اجتماع، عاملی شده است برای درک تهدیدها، چالش ها و آسیب های مادی و معنوی خانواده عظیم خود.
پوشاندن ردای عقلانیت و دیانت بر قامت این فرزند بی باک و در حال رشد وجودی را خلق کرده مطالبه گر، آرمان خواه و در عین حال واقع بین که هیچگاه ارزش های والای انسانی خود را فدای منافع نفسانی نکرده تا وابستگی های گروهی و جناحی زنجیری نشود بر دست و پایشان.
تاریخ همواره حکایت می کند از طبل هایی که صدایشان برای جبهه گیری دو جبهه حق و باطل به صدا در می آید و سایرین همه بازی خوردگان این جدالند، هر چند خود را میدان دارانی قهار بدانند.
آغاز و تشکیل انقلاب اسلامی ایران با حضور تمامی اقشار مردم آن چنان بر این طبل کوبید که صدایش قهقرای گوش های کر شده سیلی جبر و ستم را به لرزه درآورد و لرزه در اندام قداره به دستان شرق و غرب عالم از حیث ایدئولوژی و سلاح سرد انداخت و این مهم با همراه شدن امام و امت ممکن شد که تنها در مکتب اسلام شیعی تعریف می یابد و دانشجویان پیش قراولان این لشکرند.
استان ما هرچند با وسعت جغرافیایی اندک؛ اما به پهنای نامتناهی از غیرت، شرافت و صداقت برگرفته از مکتب دینی و روح عشایری جوان مردانه خود تکلیف را به حد وسع به انجام رسانید و شهدایمان تصدیق این مدعایند.
عبرت گرفتن و درس آموختن از تاریخ پیشینیان همواره به ما متذکر می شود، تقابل این دو جبهه تنها با نابودی باطل ممکن خواهد بود؛ لذا بنا به مسئولیت دانشجویی و با شناخت از دشمن حیله گر و دغل باز(در راس آن آمریکا) مواضع خود را در خصوص شرایط حساس و انتخابات این گونه اعلام می داریم:
۱-جنبش دانشجویی یعنی فرزندان مردم به نمایندگی از خانواده ولایتمدار، دلیر و غیرتمند استان خود و به رسم گذشته درخشان، حضور در انتخابات را تکلیف و حق خویش می دانند و اعلام می دارد با تمام قوا پای صندوق های رای جهت ایجاد شور و نشاط سیاسی توأم با عقلانیت و منطق گفتمانی و دفاع از ارزش های دینی و انقلابی که در داخل و خارج به آن چشم دوخته اند و دندان طمع تیز کرده اند حاضر می شود و از همه دوست داران نظام و کشور علی رغم اختلافات سلایق و علایق دعوت می کنیم که برای اعتلای کلمه الله و شرکت همه جانبه نیز دعوت می نماییم تا در این کارزار فرهنگی سیاسی حضور حداکثری داشته باشند.
۲-همواره اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم بسیج به خصوص بسیج دانشجویی به عنوان یک رهیافت انسانی که به بلندای تاریخ قیام را به انتظار نشسته و بومی این انقلاب مردمی می باشد، هیچ گاه خود را درگیر جناح بازی ها و گروه گرایی ها نکرده و نخواهد کرد، تنها به حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب می اندیشد و وظیفه خود را تبیین و شفاف سازی وضعیت موجود با مه شکن بصیرت و ولایت می داند تا سوءاستفاده ها در انتخابات را به صفر برساند(انشاءالله). بنابراین آمادگی خود جهت ایجاد فضایی گفت و گویی، اخلاقی، منطقی و گفتمان راه اندازی پاتوق های مطالبه گری در دانشگاه ها اعلام می دارد.
۳-نامزدهای مجلس شورای اسلامی مواظب باشند قومیت گرایی و فضای عشیره ای را حاکم بر اخلاق، منطق و انتخاب اصلح انقلابی ننمایند که مطمئنا رفتن به چنین سمت و سویی می تواند عواقبی را ایجاد کند که خود آنها از خاتمه دادن به آن عاجز بمانند. بنابراین توصیه می کنیم رقابت سالم توام با رفاقت و حرکت به سمت مطالبات گفتمانی ناظر بر وظایف نمایندگی و پرهیز از وعده و وعیدهای نامربوط را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
۴-فصل الخطاب همه باید قانون باشد و اخلاق انتخاباتی، بنابراین دست انداختن به قلاب هایی همچون شایعه پراکنی ها و جو سازی ها علیه نهادهای انقلابی و نظارتی که دلسردی مردم را به همراه خواهند داشت و مولد تشنج می باشند، بزرگترین اشتباه و خیانت در حق این مردم و انقلاب است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عال استان کهگیلویه و بویراحمد
تشریح برنامه‌های ویژه دهه فجر در مدارس گچساران
مدیر آموزش و پرورش گچساران به تشریح برنامه‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس این شهرستان پرداخت.
سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه فجر در مدارس این شهرستان اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس گچساران پیش‌بینی شده است.
وی از اجرای زنگ انقلاب در تمامی مدارس گچساران در روز ۱۲ بهمن خبر داد و تصریح کرد: زنگ انقلاب در تمامی مدارس گچساران و به صورت نمادین در دبستان شاهد فدک رأس ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: برپایی نمایشگاه کتاب و عکس نیز در تمامی مدارس گچساران از ۱۲ بهمن از برنامه‌های ویژه دهه فجر امسال است.
پورالحسینی از برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد شهیدان گچساران خبر داد و گفت: طی روز ۱۳ بهمن این محفل نورانی با حضور مدارس پسرانه شهید اندرزگو، دبیرستان ولایت و شهید جهان‌آرا برگزار می‌شود.
وی برگزاری نقاشی همگانی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان انقلاب و وحدت را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در مدارس دخترانه صنعت نفت و هنرستان فاطمه زهرا گچساران عنوان کرد.
پورالحسینی از غبارروبی گلزار شهدا با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان گچساران در ۱۵ بهمن امسال خبر داد و بیان کرد: این مراسم رأس ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران برگزاری نشست‌های بصیرتی کارکنان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در مدارس گچساران برشمرد و افزود: این نشست‌ها در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش گچساران برگزار می‌شود.
وی از کاشت ۲۲ نهال به یاد شهدای فرهنگی و انقلاب اسلامی در گچساران خبر داد و تصریح کرد: این مراسم رأس ساعت ۹ در مدرسه دخترانه آسیه برگزار می‌شود.
پورالحسینی از برگزاری جشنواره غذا، جشن انقلاب و برش کیک انقلاب خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در مدارس دبیرستان علم‌الهدی هنر و اندیشه و شهید مرتضی آوینی برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران اجرای سرود همگانی یک‌هزار و ۳۵۷ نفری دانش‌آموزان در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در مدارس گچساران عنوان کرد.
تبلیغات زودهنگام را نباید با ارزیابی‌های شخصی سنجید
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور در خصوص تبلیغات زودهنگام، قانون بوده و تبلیغات را نباید با ارزیابی‌های شخصی سنجید.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در پاسخ به نکته‌ای مبنی بر تبلیغات انتخاباتی زودهنگام و تخریب افراد توسط همدیگر اظهار کرد: در خصوص تبلیغات زودهنگام باید به تفسیر قانونی مراجعه کرد.
وی با تأکید بر تمکین قانون توسط افراد افزود: حضور یک فرد در میان افراد اگر از نظر قانون تبلیغات زودهنگام تفسیر نشود، مشکلی ندارد و سبب شور و نشاط و حضور پرشور مردم در انتخابات می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: محور در این خصوص قانون بوده و تبلیغات زودهنگام را نباید با ارزیابی‌های شخصی سنجید.
ملک‌حسینی در پاسخ به نکته دیگری مبنی بر قوم‌گرایی در انتخابات گفت: با توجه به اینکه عشایر دارای فضیلت‌های از جمله شجاعت، غیرت، مردانگی و صداقت هستند قابل ستایش هستند.
وی بیان کرد: ستودن قوم لر و ترک یعنی ستودن فضیلت‌ها اما اگر از این امتیازات غفلت شود و بر طبل ایل‌گرایی، طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی کوبید، کادر نادرستی صورت گرفته است.
بخش عمده‌ وعده‌های دولت در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محقق نشده است
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دولت نسبت به وعده‌های داده شده باید از تمرکز بیشتری برخوردار باشد، گفت: بخش عمده‌‌ای از وعده‌های دولت در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محقق نشده است.
داوود گودرزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر موضع بسیج دانشجویی در قبال دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: سازمان بسیج دانشجویی نسبت به همه دولت‌ها و مجلس‌ها یک موضع دارد و آن هم نقد منصفانه بوده و حمایت از عملکرد درست و اساسی دولت‌هاست.
وی افزود: هر سازمان، ارگان و نهادی که بر اساس منافع انقلاب اسلامی و ملی گام بردارد، مورد حمایت سازمان بسیج دانشجویی است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: هر کسی خارج از چارچوب‌های انقلاب اسلامی گام برداشته و قصد ضربه زدن به منافع ملی را داشته باشد ما در مقابل آن خواهیم ایستاد و با روشنگری و تبیین اجازه ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.
گودرزی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر ارزیابی دولت تدبیر و امید گفت: دولت نسبت به وعده‌های داده شده باید از تمرکز بیشتری برخوردار باشد؛ به نظر می‎رسد بخش عمده‌ای از وعده‌های دولت نسبت به مباحث اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محقق نشده است.
وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی در این مباحث از جمله وضعیت زندگی و معیشت بهتر برای مردم از خود نشان نداده است.
گودرزی ادامه داد: دولت تمرکز ویژه‌ای بر بحث مذاکرات و رفع تحریم داشت که به نظر می‌رسد باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه بیشتری شود زیرا قدرت اصلی همین مردم و جوانان تحصیلکرده هستند.
 
تشکیل ۳۳ گروه همیار در کهگیلویه و بویراحمد / گچساران فعال‌ترین گروه همیار را دارد
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۳ گروه همیار در استان خبر داد و گفت: گروه‌های همیار گچساران فعال‌تر و پویاتر از گروه‌های دیگر در شهرستان‌‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
هوشنگ‌ سیاوش‌پور با اشاره به خدمات‌دهی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به جامعه هدف اظهار کرد: بهزیستی خدمات متعددی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد که با این وجود به دلیل تعداد بسیار بالای مددجویان استان و اعتبارات ناچیز سازمانی این خدمات جوابگو نیست.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: قطعا میزان حقوق ماهانه که به سرپرست‌های خانوار ارائه می‌شود جوابگوی مخارج زندگی آن‌ها نخواهد بود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پنج هزار زن سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد دو هزار زن سرپرست خانوار آن در نوبت هستند، گفت: دفتر توانمندسازی زنان و خانواده خدماتی از جمله مستمری بر اساس بعد جمعیتی و ایجاد فرهنگ‌های آموزش جهت بالا بردن مهارت به جامعه هدف ارائه می‌کند.
سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال جاری ۲۵۰ زن سرپرست خانوار آموزش‌های لازم را فرا گرفتند، گفت: افرادی که شرایط لازم برای ورود به بازار کار را دارند برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود از برنامه‌های سازمان بهزیستی را تشکیل گروه‌های هدف عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت مادی و معنوی خانواده‌های خدمت گیرنده امور اجتماعی و بازتوانی و قادرسازی خانواده‌های تحت حمایت گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌شود.
سیاوش‌پور در ادامه هدف از تشکیل گروه‌های همیار را فراهم آوردن زمینه‌هایی که جمعیت هدف بتواند توانایی‎های بالقوه را بالفعل کند، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات، فراهم نمودن زمینه‌های مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده برای شناخت بهتر مشکلات خود و مشارکت در حل آن و تلاش در جهت کاهش هزینه‌های مالی دولت و جلوگیری از طولانی شدن وابستگی افراد به حمایت‌های اقتصادی مستقیم عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه گروه‌های همیار به منظور حل معضلات اقتصادی و مادی خود تشکل شده است، گفت: به منظور اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار ۳۳ گروه همیار در استان تشکیل شده که مرکب از زنان سرپرست خانوار دارای مهارت هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گروه‌های همیار در قالب‌های گروه‌های قالی‌بافی، پخت نان، غذای بیرون‌بر و... که آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشند فعالیت می‌کنند.
سیاوش‌پور با اشاره به رویکرد بهزیستی نسبت به گروه‌های همیار اذعان کرد: فعالیت گروه‌های همیار در سطح استان خوب بوده و توانستند درآمدزایی خوبی برای خود ایجاد کنند و در این بین گروه‌های همیار گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌های استان گروهی پویا و فعال‌تر دارد.
این مسئول با بیان اینکه گروه‌های همیار به منظور فراهم نمودن بستری مناسب برای رشد استعدادها و قابلیت‌های جامعه هدف و افزایش آگاهی‌های آنان از منابع اجتماعی موجود جامعه جهت بهره‌مندی از آن‌ها در هنگام نیاز تشکیل شده است، گفت: امیدواریم با فعالیت چشمگیر گروه‌های همیار شاهد درآمدزایی بالای این قشر و خروج آن‌ها از چرخه حمایت باشیم.
پیش‌بینی ۱۶۹ صندوق سیار رای‌ در بویراحمد و دنا
فرماندار بویراحمد تعداد صندوق‌های رای در دو شهرستان بویراحمد و دنا برای انتخابات هفتم اسفندماه را ۱۶۹ شعبه سیار و ۱۲۰ شعبه ثابت عنوان کرد.
محمدکاظم نظری با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر دو انتخابات در نوع خود مهم هستند و حساسیت بالایی دارند لذا ستاد انتخابات شهرستان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات را لحاظ کرده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ستاد انتخابات شهرستان به منظور حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفندماه از آحاد مردم در این حماسه سیاسی دعوت می‌کند، گفت: امیدواریم آحاد مردم با آگاهی کامل در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و حضور حداکثری دیگری را در تاریخ بویراحمد رقم بزنیم.
نظری با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات به تثبیت جایگاه مهم و بلند ایران اسلامی در جهان و ورود نمایندگان اصلح به دو مجلس منجر می‌شود، گفت: قطعا با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو شاهد پیامدهای مهم و خوب داخلی و بین‌المللی خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمامی عرصه‌ها حضور حداکثری داشته، تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده در سطح شهرستان بویراحمد شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم و برگ زرین دیگر به افتخارات این خطه از سرزمین اضافه شود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل ستاد انتخابات شهرستان در برگزاری انتخابات پرشور هفتم اسفندماه خبر داد و گفت: طی برگزاری جلسات مکرر با عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تمامی تمهیدات لحاظ شده و نواقصات نیز برطرف شد.
نظری به تعداد صندوق‌های رای دو شهرستان بویراحمد و دنا در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ستاد انتخابات شهرستان با آمادگی کامل در برگزاری انتخابات ورود خواهد کرد و به همین منظور چهار بخش شهرستان بویراحمد تعداد صندوق‌های رای آن‌ها کامل و نهایی شده است.
این مسئول تعداد صندوق‌های رای در بخش مرکزی بویراحمد را ۱۵۷ صندوق عنوان کرد و گفت: از این تعداد شعبه در بخش مرکزی بویراحمد ۹۶ صندوق ثابت و ۶۱ صندوق سیار آرای مردم را جمع‌آوری می‌کند.
وی تعداد صندوق‌های رای بخش مارگون را ۳۱ صندوق بیان کرد و گفت: از این تعداد چهار شعبه ثابت و ۲۷ صندوق دیگر سیار هستند که در سطح مناطق روستایی آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.
نظری صندوق‌های رای بخش لوداب در انتخابات هفتم اسفندماه را ۲۸ صندوق رای عنوان کرد و ادامه داد: ۲۷ صندوق رای در بخش لوداب سیار و یک شعبه ثابت است.
فرماندار بویراحمد بخش کبگیان تعداد صندوق‌های رای در انتخابات هفتم اسفندماه را ۱۹ صندوق بیان کرد و گفت: ۱۷ صندوق سیار و دو صندوق ثابت است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد تعداد صندوق‌های رای در شهرستان دنا را ۵۴ صندوق با ۱۷ صندوق ثابت و ۳۷ سیار عنوان کرد و گفت: بخش پاتاوه دارای ۳۲ صندوق رای بوده که از این تعداد ۲۴ سیار و هشت شعبه دیگر ثابت هستند.
نظری تعداد صندوق‌های رای در سی‌سخت مرکزی را ۲۲ صندوق با ۹ ثابت و ۱۳ شعبه سیار عنوان کرد.
برگزاری نخستین یادمان «مجیدی‌کرایی» نویسنده و شاعر کهگیلویه و بویراحمدی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین یادمان مرحوم نورمحمد مجیدی‌کرایی ۱۵ بهمن در دهدشت برگزار می‌شود.
سید ایرج کاظمی‌جو اظهار داشت: نخستین یادمان نویسنده و شاعر استان کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: این مراسم روز پنج‌شنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۵ با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگ‌سرای ارشاد واقع در کوی آزادگان دهدشت برگزار خواهد شد.
کاظمی‌جو با بیان این‌که مرحوم نورمحمد مجیدی‌کرایی از مورخان بود، افزود: این نویسنده و شاعر هم‌استانی در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.
این مسئول بزرگداشت نویسندگان و نام‌آوران را یک وظیفه و در راستای قدرشناسی از زحمات آن‌ها دانست و تصریح کرد: مجیدی‌کرایی ۱۴ اثر تاریخی مکتوب در زمینه مسایل مختلف از خود به یادگار گذاشت.
کاظمی‌جو «تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد»، «تاریخ و جغرافیای ممسنی»، «تاریخ کازرون»، «تاریخ بهبهان»، «اورنگ باختگان در سه جلد»، «مردم و سرزمین‌ کهگیلویه و بویراحمد» و «علما و شعرای کهگیلویه و بویراحمد» را از جمله آثار تاریخی این مورخ هم‌استانی عنوان کرد.
سوءمدیریت عامل اصلی مشکلات شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوءمدیریت در گذشته و جذب نیروی مازاد در شهرداری‌ها استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
سید موسی خادمی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ نظری باید آنچه در قانون اساسی در خصوص شورا‌ها آمده اجرا شود، اظهار کرد: شوراهای اسلامی استان در مدت چند سال تاسیس به لحاظ عملی کارنامه درخشانی نداشتند و مشکلات شهرداری‌ها و بی‌نتیجه بودن جلسات موجب شده عملکرد شوراهای اسلامی رضایت‌بخش و قابل قبول نباشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شوراها باید عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند حرف و مشکل مردم را مطرح کنند.
وی در خصوص عدم همکاری مدیران با شورای اسلامی استان گفت: اعضای شورای اسلامی خودشان باید از حقشان دفاع کنند و هر جایی که حق آن‌ها ضایع شد وارد شوند، اما نباید فراتر از وظایف خود ورود پیدا کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات شورای اسلامی استان و نبود فضای ساختمانی افزود: همه سازمان‌های تازه تاسیس را تا مدتی استانداری همراهی و فضا و نیرو در اختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهد و زمانی که خودشان مستقل شدند این فضا و امکانات را به استانداری باز می‌گردانند که شورای اسلامی استان باید به دلیل عدم رفع این مشکل اساسی آن را از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کند.
خادمی تصریح کرد: شورای اسلامی استان تنها شورای کشور است که فاقد فضا و امکانات مستقل است که شورای استان به مانند سایر شوراها کشور امکانات و مایحتاج خود و استان را از شورای عالی استان‌ها پیگیری و دریافت کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات شهرداری‌های استان افزود: شهرداری‌های استان عمدتا جدید التاسیس هستند که با توجه به عدم توسعه یافتگی استان دچار مشکلات مالی هستند و برخی از مشکلات شهرداری‌ها به دلیل سوء مدیریت گذشته و جذب نیروی مازاد بر نیاز در شهرداری‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: سال ۹۲ شهرداری‌ها با مشکلات فراوان مالی مواجه بودند که در سال ۹۳ تا حدودی اوضاع شهرداری‌ها بهتر شد و امسال از طریق اعتبارات عمرانی، ارزش افزوده سازمان همیاری و ارزش افزوده امور مالیاتی مبالغی برای شهرداری‌ها دیده شده اما هنوز این مبالغ به آنها نرسیده که تا پایان امسال با تزریق این منابع به شهرداری‌ها شاهد بهبود وضعیت مالی آنها هستیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه استان از طریق‌های مختلف شهرداری‌ها را حمایت کرده است، افزود: وجود مشکلات در شهرداری‌ها تازه تاسیس سوق، لنده، سرفاریاب، لوداب و چند شهرداری دیگر طبیعی است اما مشکلات در شهرداری‌های دهدشت، سی‌سخت، یاسوج و گچساران که چندین سال از تاسیس آنها می‌گذرد پذیرفتنی نیست.
خادمی از جذب بی‌رویه نیرو در شهرداری‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد جذب مازاد بر نیاز نیرو در شهرداری‌ها هستیم که همین امر موجب عقب افتادن حقوق و مزایای کارکنان شهرداری شده و اعتراضاتی را نیز در پی داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور پررنگ شورای اسلامی استان در شهرداری‌ها شد و گفت: شورای اسلامی استان به جریانات شهرداری‌ها ورود پیدا کند و بر مشکلات موجود در این مکان‌ها نظارت داشته باشد.
وی با انتقاد از عدم حضور شورای اسلامی استان در رفع مشکلات شورای اسلامی شهر دهدشت افزود: نباید همیشه به دنبال گرفتن امکانات و جا و مکان باشیم بلکه باید به مشکلات سایر شورا ورود پیدا و آنها را رفع کنید که انتظار می‌رفت شورای استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع شورای اسلامی شهر دهدشت که در حال نابودی است ورود و اختلافات را رفع می‌کرد که این کار را انجام نداده است.

همکاری شهرداری و ادارات مسئول در جابجایی صنوف آلاینده گچساران
فرماندار گچساران گفت: جابجایی صنوف آلاینده این شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که همکاری همه جانبه شهرداری و ادارات مسئول را می‌طلبد.

عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: صنوف آلاینده این شهرستان سبب آلوده شدن آب، هوا، محیط زیست و آلودگی‌های صوتی شده که این واحدها باید در شهرک‌های خاصی مستقر باشند.
فرماندار گچساران با اشاره به فعالیت اثرگذار صنوف آلاینده در راستای اشتغال‌زایی، تأمین کالا و ارائه خدمات مورد نیاز مردم، از عزم جدی برای جابجایی این صنوف با در نظر گرفتن شرایط کاری و فعالیت افراد مشغول به کار در این واحدها خبر داد.
رحیمی با اشاره به جلسه جابجایی صنوف آلاینده این شهرستان که با حضور مدیر عامل شهرک‌های صنعتی، شهردار دوگنبدان برگزار شد، بر اهمیت و لزوم زیباسازی مبلمان شهری تأکید کرد.
وی یادآور شد: وجود صنوف آلاینده در مراکز شهرها علاوه بر تاثیرگذاری بر زیباسازی شهری از نظر آلایندگی و ایجاد مزاحمت‌های صوتی و بهداشتی شهروندان نیز تاثیرگذار است.
رحیمی تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت اصول مناسب و استاندارد مکان‌یابی و همچنین عدم بکارگیری روش‌های کنترل آلودگی و مزاحمت، استقرار آن‌ها در بافت شهری گچساران مشکلات زیادی را برای شهروندان به همراه داشته است.
فرماندار گچساران با اشاره به لزوم اشتغال به مشاغلی که آلاینده صوتی و محیطی می‌باشند، افزود: از آنجایی که این مشاغل به مردم ارائه خدمت می‌کنند باید جابجایی به صورتی انجام گیرد که شهروندان نیز دسترسی آسانی به این صنوف داشته باشند.
رحیمی با بیان این‌که انتقال صنوف آلاینده از چالش‌های مهم مسئولان بوده و جابجایی آنها ضرورتی غیر قابل انکار است، گفت: نظر به اهمیت و ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده باید سعی شود بر اساس اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی جامع و مدون نسبت به جابجایی صنوف و انتقال آن‌ها به شهرک‌های صنعتی اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: این صنوف باید به صورت مجزا ساماندهی شده و مسائل زیست محیطی نیز مورد نظر قرار گیرد.
فرماندار گچساران معتقد است جابجایی صنوف آلاینده این شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که همکاری همه جانبه شهرداری و ادارات مسئول را می‌طلبد.
رحیمی با تأکید بر تعامل و همگرایی مسئولان مربوط و دستگاه‌های دولتی و همچنین اصناف، یادآور شد: باید با تعامل و همراهی هرچه بیشتر واحدهای صنفی، اتحادیه‌های صنوف آلاینده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط گام‌های مؤثر و اساسی در راستای ساماندهی صنوف آلاینده برداشته شود.


سالانه ۱۴ میلیون گل رز هلندی در گلخانه های کهگیلویه وبویراحمد تولید و به خارج صادر می شود.
شاخه های بریده گل هلندی در کهگیلویه وبویراحمد تولید و به کشور های روسیه و ارمنستان صادر می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: از مجموع ۳۵۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه های استان حدود یک سوم این ظرفیت به تولید گل رز شاخه بریده اختصاص دارد که سالانه ۱۴ میلیون گل رز هلندی در گلخانه های کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود.
جعفر گوهرگانی افزود: هم اکنون تعداد گلخانه های استان حدود۹۰ واحد است و سالانه شش هزار تن انواع محصولات گلخانه ای را تولید می کنند.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد گل رز تولیدی استان به استانهای همجوار و مرکزی از جمله تهران،اصفهان و فارس صادر می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش تولید تا حدود ده برابر در واحد سطح نسبت به کشت سنتی ،تنوع و افزایش کیفیت محصول، استفاده از اراضی غیر قابل کشت و بازاریابی مناسب را از مزایای این نوع کشت است.
گوهرگانی استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه سازی مصرف انرژی را از دیگر شاخص های مجموعه های گلخانه ای برشمرد و گفت: با استفاده از این شیوه ۴۰ درصد در مصرف انرژی برق  و ۸۰ درصدی  در مصرف آب  صرفه جویی میشود.
وی افزود: در هر واحد گلخانه ای ۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: واحدهای گلخانه ای تولید گل رز سالانه ۲۶۰ میلیارد ریال درآمد دارد.
دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی را از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد است.

عضویت ۴۰۰ خانوار دیشموکی در صندوق بیمه روستائیان و عشایر
مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از عضویت ۴۰۰ خانوار دیشموکی در این صندوق خبر داد و گفت: سردو بیشترین آمار بیمه‌شدگان را در بین مناطق دیشموک دارد.
عیسی کریمی اظهار کرد: بیمه روستائیان و عشایر قریب به ۱۱ سال است که فعالیت خود را در کشور شروع کرده و در منطقه دیشموک نیز از سال ۸۴ فعالیت این صندوق شروع شده و تا به امروز قریب به ۱۷ هزار و ۳۰۰ خانوار بیمه شده در سطح استان وجود دارد.
مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در منطقه دیشموک ۴۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه صندوق روستائیان و عشایر درآمده که از این تعداد سه خانوار مستمری‌بگیر هستند.
وی در ادامه گفت: انتظار می‌رود که شهروندان دیشموکی به عنوان یکی از شهرهای ۲۰ هزار نفری استان اقدام به ثبت‌نام در این صندوق بیمه نمایند تا از مزایای خوب این صندوق برخوردار گردند.
کریمی گفت: افراد تحت پوشش بیمه صندوق روستائیان و عشایر می‌توانند از چهار مزیت اصلی و خوب این صندوق از جمله بحث مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و از همه مهم‌تر برای جوانان بحث سابقه و انتقال سوابق بیمه‌ای که از مزایای خوب این صندوق است استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمایت دولت از بیمه روستائیان و عشایر با سهم ۷۰ به ۳۰ در این بخش همه افراد می‌توانند از این یارانه دولت در بحث بیمه روستایی و عشایری استفاده کنند.
این مسئول با بیان اینکه صندوق بیمه روستائی و عشایری بدون سقف سنی از همه افراد نام‌نویسی خواهد کرد عنوان کرد: در منطقه دیشموک علی‌رغم تحت پوشش بودن ۴۰۰ خانوار در بیمه روستائی و عشایری سه خانوار در حال مستمری‌بگیر داریم که امیدواریم در سال‌‌های آتی به‌واسطه تغییر و تحولی که در حوزه مستمری‌بگیرها و تعهدات صندوق ایجاد می‌شود این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.
کریمی اذعان کرد: روستای سردو در منطقه دیشموک بیشترین آمار ثبت‌نام و بیمه‌شدگان را به خود اختصاص داده که مشارکت مردم راه توسعه و پیشرفت در منطقه است که قطعا هم عزیزان با این دغدغه که بتوانند در آینده تامین معیشت بشوند استفاده کنند.
وی تصریح کرد: آنچه که امروز در بهزیستی در حال اتفاق است و با توجه به اینکه دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در سطح کشور وجود دارد، تفاهمنامه‌ای فی‌ ما بین صندوق بیمه روستائیان و عشایر، کمیته امداد و بهزیستی بسته شد که امروز تمام زنان سرپرست خانوار بهزیستی با این تفاهمنامه تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار خواهد گرفت و بهزیستی کشور حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند و طی همین تفاهنامه تعدادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد نیر زیر چتر بیمه صندوق روستائیان و عشایر قرار خواهند گرفت.

ارائه ۳۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به اصناف دیشموک
مسئول امور صنفی شهر دیشموک گفت: ۳۰ فقره وام اشتغالزایی از طرف صندوق کارآفرینی شهرستان کهگیلویه به متقاضیان صنفی در شهر دیشموک اختصاص داده شد.
محمدرضا نعمت‌پور ظهر امروز در نشست شورای اداری دیشموک ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: ما هر چه داریم از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است و باید در این دهه عملکرد خود را به مردم بازگو کنیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی از طرف صندوق کارآفرینی باعث خوشحالی اصنافی شده بود که به علت عدم توانایی مالی غیرفعال شده بودند.
مسئول امور صنفی شهر دیشموک گفت: وام‌های خوداشتغالی که از طرف این صندوق به افراد دارای پروانه صنفی پرداخت گردید به مبلغ ۱۵ میلیون تومان بوده که باعث فعال شدن صنف و همچنین اشتغالزایی ۳۰ خانوار در این شهر شده است.
وی گفت: ۳۰ فقره وام اشتغالزایی از طرف صندوق کارآفرینی شهرستان کهگیلویه به متقاضیان صنفی در شهر دیشموک اختصاص داده شد که ۱۰ نفر از این افراد وام خود را دریافت کرده و ۲۰ نفر دیگر تا پایان سال از این تسهیلات برخوردار خواهند شد که بزرگترین کمک به این منطقه بوده است.
نعمت‌پور متذکر شد: ساختمان مجتمع صنفی شهر دیشموک با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که اصناف این شهر از نعمت مجتمع مسکونی صنفی برخوردار شدند.

 شرکت نفت گچساران نقش راهبردی در تولید نفت کشور دارد
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت نفت گچساران نقش مهم و راهبردی در تولید نفت و گاز کشور دارد و این مجموعه صنعتی همچون گذشته در زمینه رفع نیازهای صنعت نفت کشور تلاش کند.
آیت الله ملک حسینی روز شنبه در بازدید از تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، با تشکر از کار و تلاش شبانه روزی در صنعت نفت گفت: کار در صنعت نفت در عین سخت بودن برای کشور افتخارآفرین است و بی شک منطقه نفتی گچساران اهمیت و جایگاه مهمی به عنوان قطب نفتی در اقتصاد کشور دارد.
وی ابراز کرد: این دستاوردهای مهم ناشی از اتکال به خداوند تبارک و تعالی و خودباوری متخصصین کشور است که اثرات آن را در حفظ استقلال کشورمان شاهد هستیم.
ملک حسینی گفت: مجموعه صنعت نفت مجموعه ای خدمتگزار است که با تولید نفت و گاز نقش تأثیر گذاری در اقتصاد ملی دارد.
وی اظهار داشت: مهندسان نفت در اقتصاد مقاومتی کشور نقشی بی بدیل دارند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در رأس هیاتی از کارخانجات بهره برداری ، ایستگاه های تقویت فشار گاز و مجتمع پالایشگاهی گاز و گازمایع ۱۲۰۰ بازدید به عمل آورد.
در این بازدید رییس شورای شهر گچساران ، تعدادی از مدیران و روسای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز حضور داشتند .
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، بهره برداری و راهبری عملیات تولید از میدان های پراکنده ای از جمله گچساران ، بی بی حکیمه ، سیاهمکان ، رگ سفید ، پازنان ، منصور آباد ، نرگسی و کیلور کریم را برعهده دارد .
واقع شدن این میدان ها در استانهای کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر ، گچساران را به یکی از مناطق مهم پنجگانه تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل نموده است .

 دویست گونه جانوری در منطقه حفاظت شده دنا وجود دارد
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : بیش از دویست گونه جانوری شامل انواع خزنده ، پرنده ، پستاندار، آبزی و دوزیست در منطقه حفاظت شده دنا زندگی می کند.

محمدرضا خدارحمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در منطقه حفاظت شده دنا گونه های جانوری کمیابی همچون خرس قهوه ای ، پلنگ ، سنجاب ایرانی و کاراکال زندگی می کند.
وی بیان کرد: برخی از گونه های جانوری مثل سنجاب ایرانی، خرس و خفاش زمستان را با خواب زمستانی پشت سر می گذارند.
وی با اشاره به مساحت ۲۵۵ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده دنا ،تصریح کرد: با بارش برف در این منطقه ، گونه های جانوری با کمبود غذا مواجه می شوند و برای جلوگیری از پایین آمدن گونه هایی مثل کل و بز و شکار آنها به دست شکارچیان ، سالانه ده تن علوفه در منطقه حفاظت شده دنا برای تغذیه حیات وحش توزیع می شود.
خدارحمی اظهار کرد: امسال۲۶۱ شکارچی متخلف در کهگیلویه وبویراحمد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی عنوان کرد: از این متخلفان بیش از ۳۶ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.
منطقه حفاظت شده دنا در سال ۱۳۹۰ به عنوان پانصدو پنجاهمین ذخیره گاه زیست کره جهان و دهمین ذخیره گاه زیست کره ایران ثبت شد.
هفت منطقه حفاظت شده دنا ، دنای شرقی ، خاییز سرخ ، خامی ، دیل ، سولک و سیوک درکهگیلویه و بویراحمد با وسعت ۲۵۰ هزار هکتار از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست.

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در مناطق حفاطت شده چرام
رئیس نمایندگی محیط زیست چرام از دستگیری سه شکارچی متخلف در مناطق حفاطت شده این شهرستان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، مجدالدین تقوی از دستگیری سه شکارچی متخلف در شهرستان چرام خبر داد و اظهار کرد: سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و غیرمجاز از متخلفین کشف و ضبط شد.
رئیس نمایندگی محیط زیست چرام گفت: روز گذشته در خصوص احتمال تخلف و سوءاستفاده متخلفین از ایام تعطیل، مأمورین یگان حفاظت این شهرستان به مناطق سردسیری کوه نور و جوخانه اعزام شدند.
این مقام مسئول افزود: مأموران حین گشت و کنترل متوجه حضور سه متخلف شکار در منطقه می‌شوند که به صورت محسوس و نامحسوس آنها را زیر نظر داشته و جهت دستگیری آنها وارد عمل می‌شوند.
تقوی در ادامه افزود: مأموران یگان حفاظت موفق می‌شوند سه نفر متخلف را به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی غیرمجاز دستگیر کنند.
وی گفت: از این متخلفین لاشه چهار قطعه کبک شکار شده به همراه یک عدد دفک کشف و ضبط شد.
تقوی در ادامه به جریمه ۲ میلیون ریالی هر قطعه کبک اشاره کرد و گفت: برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان چرام خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با این اداره همکاری داشته باشند و مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.


کد مطلب: 157608

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/157608/بیانیه-بسیج-باره-انتخابات-نظر-آیت-الله-ملک-حسینی-پیرامون-تخریب-ها-برنامه-های-دهه-فجر-گچساران-۱۶۹-صندوق-سیار-رأی-بویراحمد-دنا-یادمان-نویسنده-دهدشتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1