کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریان پایداری از بازگشت «عزت» به بویراحمد سوء استفاده می‌کنند

30 دی 1394 ساعت 11:36


بازار داغ شایعات بویژه در حوزه بویراحمد و دنا به دلیل حضور بزرگان این دو شهرستان در انتخابات زیاد است، آمدن، نیامدن، رد و تائید صلاحیت سید باقر موسوی‌جهان‌آباد بر این حرف و حدیث‌ها افزود و هر کسی آنجوری که دلش می‌خواهد نظر می‌دهد.

در این بین دو نفر از جوانان اصلاح‌طلب و از هواداران سیدباقر موسوی جهان‌آباد در این باره به سئوالات پایگاه خبری کبنانیوز پاسخ دادند.

س) احتمال تأیید صلاحیت سید «باقر موسوی» جهان آباد با توجه به رد صلاحیت‌های گسترده چقدر است؟

ج) (بهزاد کاظمی) ایشان در انتخابات مجلس هفتم مطابق بند ۱ ماده ۲۸ رد صلاحیت گردید. و در آن برهه شرایط کاملاً بسته بود. در این دوره آقای موسوی مطابق بند ۳ ماده ۲۸ رد صلاحیت شده و در آن ماده به دلیل عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه رد صلاحیت شده که با عدم التزام عملی اشاره در بند ۱ ماده ۲۸ بسیار تفاوت دارد و حتی با اعلام کتبی یا شفاهDSC_0109ی کاندیدا نیز می‌توان این وفاداری را ابراز نماید. رایزنی‌های گسترده آقای موسوی و خانواده‌های محترم شهدا، نماینده محترم ولی فقیه در استان و وجود نام ایشان در لیست مورد اشاره دکتر روحانی ریاست محترم دولت تدبیر و امید قطع به یقین آقای موسوی تائید صلاحیت شد.

س) نظر مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در خصوص انتخاب کاندیدای مورد حمایتشان چیست؟

ج) (سید رحمان وفانژاد) با توجه به توانمندی اثبات شده آقای موسوی که دارای تمام مؤلفه‌های اجرایی و اصلاح طلبی می‌باشد و از سویی نیرویی در حد توان ایشان در صحنه وجود ندارد و مجمع با اکثریت قاطع تا کنون از آقای موسوی حمایت کرده است که نمونه بارز آن جلسه اعضاء مجمع اصلاح طلبان با استاندار محترم بوده و در روزهای آتی با افراد تأثیر گذار اجتماعی و سیاسی استان جلسات دیگری را جهت رایزنی تأیید صلاحیت آقای موسوی خواهند داشت و علی رغم لابی بعضی کاندیدا‌ها جهت جلب نظر مجمع اصلاح طلبان، الحمدلله با وجود نیروهایی توانمند سیاسی در این مجمع، امکان نفوذ و تغییر سیاست حمایت مطلق از آقای سید باقر موسوی بعنوان تنها کاندیدای مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا، وجود ندارد.

س) احتمال انصراف کدام یک از کاندیدا به نفع آقای موسوی وجود دارد؟

ج) (بهزاد کاظمی) انتخابات عرصه حضور تمام سلایق سیاسی می‌باشد و سید باقر موسوی بار‌ها در جلسات عنوان نموده هر کدام از کاندیدای محترم که به نفع ایشان کناره گیری نمایند را با جان دل پذیرا خواهد بود. انتظار مردم حامی تفکر اصلاح طلبی از کاندیدای مدعی وابستگی و نزدیکی به جریان اصلاحات این است که قبل از اعلام نهایی تأیید صلاحیت آقای موسوی انصراف خود رابرای نشان دادن همبستگی خود با خواست عمومی مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا مبنی بر اینکه سید باقر موسوی تنها گزینه مردم و جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو می‌باشد، اعلام نمایند.

س) بحث بازگشت عزت به بویراحمد با حضور سید «باقر موسوی» و «ستار هدایتخواه» چقدر موضوعیت دارد؟
photo_2016-01-15_13-26-30
ج) (سید رحمان وفانژاد) موضوع بازگشت عزت به بویراحمد در چند سال اخیر برای تخریب نمایندگان بوده و عملکرد هر نماینده‌ای را مردم فهیم‌‌ همان حوزه قضاوت می‌نمایند. جریان جبهه پایداری ضمن سوء استفاده از این موضوع که قبلاً در جوابیه به آقای مراد علی پیوند آنرا اخطار داده بودم، بازی بازگشت به عزت بویراحمد را با هدف انحراف جریانات سیاسی و عامه مردم مطرح نمود و ضمن امید واهی به رد صلاحیت آقای موسوی می‌خواستند با حدف ایشان و عوام فریبی، آراء حامیان موسوی را به سبد رأی آقای هدایتخواه بریزند و غافل از اینکه چنین بازی طراحی شده‌ای هیچ تأثیری بر روی نظر مردم ندارد. سید باقر موسوی با دعای خیر مادران و خانواده محترم شهداء و جانبازان و خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه آمده و حضورش در انتخابات باعث بالا‌ترین مشارکت در تمام انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی خواهد شد و از سویی دیگر به دعوای خطرناک قومیتی خاتمه خواهد داد و این دو موضوع (۱- مشارکت حداکثری ۲- برگزاری انتخابات با وزن سیاسی) از خواسته‌ها و نصایای رهبر معظم انقلاب بوده که تنها آقای موسوی با حضورش در صحنه انتخابات کنونی حوزه بویراحمد و دنا، آنرا در عمل تأمین می‌نماید. مردم به هیچ وجه در چنین شرایطی حتی به بهانه بازگشت عزت به بویراحمد از اندیشه جبهه پایداری حمایت نخواهند کرد و با توجه به سوابق آقای هدایتخواه در مخالفت با اصلاح طلبان در دولت کنونی، حضور چنین تفکری بعنوان نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به محاق رفتن هرچه بیشتر این دو شهرستان خواهد بود. آقای هدایتخواه فردی فرهنگی بوده و جریان راست (سنتی، جبهه پایداری و احزاب وابسته) به لحاظ عطش قدرت دوباره و با فشار مضاعف ایشان را وارد صحنه انتخابات نمودند تا همچون قبل بتوانند بهره سیاسی خود را در سیاسی کاری‌ها داشته باشند و مردم باز هم قضاوتی عادلانه خواهند کرد.


کد مطلب: 155447

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/155447/جریان-پایداری-بازگشت-عزت-بویراحمد-سوء-استفاده-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1