کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان

2 بهمن 1394 ساعت 23:42


سعادت صالحی‌نیا
بعد از اعلام تایید صلاحیت‌های توسط شورای نگهبان و تایید افراد لایق و کاردان برای دواطلب شدن نمایندگی مردم برخی افراد تایید نشده با واسطه‌گری و هیاهوهای سیاسی فضایی ایجاد کرده‌اند تا با فشارهایی بر شورای نگهبان تایید صلاحیت خود را بگیرند.
هرچند که شورای نگهبان در انجام وظیفه خود ملاحظه هیچ کسی را نکرده و با تمام افراد برابر قانون برخورد نموده است اما این روز‌ها شاهد آن هستیم که برخی افراد بجای پیگیری اعتراض از مجاری قانونی به بی‌قانونی دامن می‌زنند و به اسم انجمن‌های مختلف بیانیه صادر و در رسانه‌های خودشان منتشر می‌کنند. بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد رد صلاحیت اصلاح طلبان که سراسر اشکال و بی‌قانونی است از این دسته فشار‌ها و هجمه‌ها بر شورای نگهبان است. لازم است پیرامون این بیاینه به چند نکته اشاره کنم:
۱- به نظر می‌رسد این بیانیه افراطی سیاسی از طرف افراد خاص رد صلاحیت شده و به اسم انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است که انتظار می‌رود معلمان دلسوز و انقلابی استان مثل همیشه با موضع گیری شفاف دیدگاه خود را در تمکین به قانون اساسی بیان کنند و اجازه ندهند افراد معلوم الحال و معدودی با جناح بازی و سیاسی بازی آبروی قشر فرهنگی استان را ببرند هر چند که مدیر کل و مسولین اداره آموزش و پرورش استان نباید اجازه بدهند افرادی ناکارآمد به همین تعداد اندک معلمان عزیز هم درس سیاست بدهند و ان‌ها را بازیچه سیاسی خود بکنند.
۲- خانواده‌ها فرزندان خود را برای تعلیم تربیت به مدارس می‌فرستند و قطعا خوش ندارند و اجازه نمی‌دهند که برخی معلمان فضای پویا و با نشاط مدارس را با هیاهو و جنجال و طرفداری از یک جریان سیاسی متشنج کنند و به آشوب بکشند چرا که قطعا به ضرر دانش آموزان و نظام آموزشی استان خواهد بود.
۳- انجمن اسلامی استان و همه مدعیان قانون مدار قانونشکن این را بدانند که این فشار‌ها از قدیم الایام روی شورای نگهبان بوده و این شورا از تمام مراحل و وظایف خود که مصداق امتحان الهی بوده سربلند بیرون آمده است چرا که شورای نگهبان از هیاهوی افراد ترسی نداشته و ندارد و همیشه به عنوان فیل‌تر نظام وظیفه خود را به خوبی انجام داده است تا جلوی نفوذ افراد ناشایست و ناکارآمد را در ارکان اساسی تصمیم ساز و تصمیم گیرنده نظام بگیرد.

۴- انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد افراد فاقد صلاحیت اصلاح طلبان رگ تعصبشان قطور شده و همصدا با شبکه بی‌بی سی و صدای آمریکا نوع نگاه خود را نمایان کردند و پا را نیز فرا‌تر از رسانه‌های بیگانه گذاشته و با تهمت‌هایی مانند ترفند و توطئه، بی‌عدالتی و انحصار طلبی به شورای نگهبان سعی در ایجاد هیاهیو سیاسی و عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند.
۵- بر اساسا مواضع امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان؛ کسانی که با رای شورای نگهبان مخالفند «مفسد فی‌الارض» هستند.
امام خمینی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۰ نیز در دیدار با نمایندگان مجلس با بیانی قاطع اظهار داشتند «نمی‌‏شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌‏‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌‏توانی قبول نداشته باشی.»
در بیانیه انجمن اسلامی معلمان یاسوج آمده: ((آنچه رخ داده است غیر قابل قبول و به معنای مهندسی انتخابات است)) اگر واقعا این بیانیه از طرف انجمن اسلامی استان صادر شده است با استناد به فرمایشات امام خمینی (ره) این انجمن و افرادش مفسد فی الارض هستند و می‌باسیت تحت تعقیب قرار بگیرند.
امام خمینی (ره):
«همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، ولو برخلاف رأی شما باشد. باید بپذیرید، برای اینکه میزان اکثریت است؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همۀ ما باید بپذیریم.»
«امام خمینی (ره) کسانی را که از قانون و یا مصوبات مجلس که به تائید شورای نگهبان رسیده است، تمکین نمی‌کنند را «مخالفت با اسلام» می‌دانند.»

با سلام و ادب
از حسن توجه و همکاری رسانه‌ای شما در بیان آزادانه و منطقی تفکرات مخاطبین سپاسگزارم...


کد مطلب: 155437

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/155437/پاسخی-بیانیه-انجمن-اسلامی-معلمان-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1