کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نطق نماینده بویراحمد و دنا درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود

28 دی 1394 ساعت 11:19



matboaat-jashnvreh-zaree-dehbani (74)نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با تشکر از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و به سرانجام رساندن برجام گفت: اکنون بستر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و فعالیت‌های اقتصادی سالم و توسعه یافته بیش از پیش فراهم شده است.
غلام‌محمد زارعی در نطق میان‌دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع فراوان آب با ۱۰ درصد از منابع کشور، ۲۵ درصد از منابع نفت و گاز، معادن غنی، جنگل‌های انبوه، مناطق گردشگرپذیر و رویش گیاهان دارویی به اندازه ۲۵ کشور جهان، غبار محرومیت بر سیمای آن همچنان سایه افکنده است.

وی ادامه داد: این استان در دورانی که بودجه نفت بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار بود هم با بی‌مبالاتی‌ها و بی‌کفایتی‌های دولت قبل در محرومیت سقوط کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس خواستار حمایت مضاعف از پروژه‌های عمرانی راه‌آهن یاسوج و طرح تکمیل باند فرودگاه یاسوج شد و افزود: توسعه فعالیت‌های راه‌سازی در محورهای اصلی و روستایی که قابل مقایسه با گذشته نیست جلوه هایی از پیشرفت و توسعه را به نمایش گذاشته که نیازمند حمایت‌های بیشتر برای بهبود مواصلاتی جنوب به شمال و مرکز کشور است. ضمناً بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی یاسوج با پیشرفت ۷۰ درصدی از دو محل اعتباری دارای ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که درخواست دارم با تخصیص مناسب این پروژه به اتمام برسد.
زارعی خطاب به وزیر نیرو متذکر شد: جنابعالی در جریان کامل ظرفیت‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا و همه استان در زمینه آب و خاک هستید. اما متاسفانه با وجود تامین ۱۰ درصد در استان همچنان از بی‌عدالتی در تخصیص سهمیه، عدم توجه به مهار آب و عدم بهره‌مندی از اراضی حاصل‌خیز و مستعد کشاورزی در رنج است. سوالم این است که آیا با توجه به سرشاخه‌های متعدد آب در استان، تخصیص عادلانه بهره‌مندی از آب به دور از حق و عدالت است؟ از این رو مسرانه درخواست دارم به این خواسته توجه و با تامین منابع اعتباری و تسریع عملیات اجرایی از همه ظرفیت‌های خدادادی از رفع محرومیت‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: مدت‌هاست که مجوز احداث سیکل ترکیبی، فیروزآباد یاسوج دریافت شده است اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های مصرانه سازمان توسعه برق ایران در زمینه اجرایی کردن این مهم توجهی نداشته و این پروژه بسیار مهم بلاتکلیف مانده است. انتظار دارم با حمایت ویژه حضرتعالی اجرایی شود. البته اقدامات ارزنده در زمینه توسعه و اجرای برق در زمینه روشنایی معابر، برخورداری مردم از پایداری برق در دو سال اخیر قابل تقدیر است. ضمناً پروژه‌های بهسازی آبرسانی در مناطق روستایی استان با سرعت بسیار کند در حال اجراست. این در حالی است که با وجود منابع آب فراوان در استان مردم از داشتن آب شرب محروم هستند و همواره گلایه دارند. از این رو از شما می‌خواهم در تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و یا هر منبع دیگری اقدام شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس خطاب به وزیر نفت از وی به دلیل صدور دستورات لازم برای اولویت‌بخشی به توسعه میدان گازی مختار تشکر کرد و افزود: این میدان اکنون جزو چهار میدان اصلی و اولویت‌دار وزارت نفت معرفی شده است. مردم انتظار دارند که با دستورات موکد شما به سرعت شاهد اجرایی شدن عملیات اکتشاف و توسعه همزمان این میدان گازی باشند و این مهم با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر خواهد بود.
وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان افزود: با دستورات جنابعالی بهره‌برداری از مرکز قلب یاسوج، بهره‌برداری از مرکز سی‌تی‌اسکن یاسوج و اختصاص ۹ آمبولانس به یکی از کلینیک‌های یاسوج دستاوردهای درمانی فراوانی برای مردم حوزه انتخابی‌ام خواهد داشت.

اجرای برجام حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد
نماینده مردم بویراحمد در مجلس گفت: اجرای برجام بدون شک حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و خط بطلانی بر ادعاهای دشمنان جمهوری اسلامی کشید.
زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا اظهار داشت: این روزها مسلمانان عالم به ویژه شیعیان سراسر دنیا حرکت شرم‌آور رژیم سفاک عربستان سعودی در به شهادت رساندن روحانی مجاهد و مظلوم شهید نمر بود که حاکی از تزلزل، بی‌ثباتی و تشویش درونی سردمداران این رژیم در ادامه جنایات قبلی، کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای و حمله به یمن و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان کشورهای اسلامی است.
وی افزود: خوشبختانه صبر و شکیبایی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر توطئه های استکبار و صهیونیسم جهانی با هدایت داهیانه و مستمر مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر تیم‌ دیپلماسی و تلاش دولتمردان به پیروزی دیپلماسی منجر شد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بدون شک اجرای برجام حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و خط بطلانی بر ادعاهای دشمنان جمهوری اسلامی کشید که جا دارد این پیروزی را به دولتمردان، تیم مذاکره‌کننده و مردم ایران اسلامی تبریک عرض کنم.
زارعی همچنین خاطرنشان کرد: امید است با اجرایی شدن برجام، امکان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تسهیل و زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف فراهم و بستر فعالیت‌های اقتصادی سالم و توسعه‌یافته بیش از پیش آماده شود.
وی در پایان به مشکلات موجود در حوزه انتخابی خود اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به آنها شد.


کد مطلب: 155127

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/155127/نطق-نماینده-بویراحمد-دنا-درباره-مشکلات-حوزه-انتخابیه-خود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1