کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات یک نامزد انتخابات مجلس کهگیلویه در باره زنان

25 دی 1394 ساعت 3:37


benamالبرز بنام یکی از اصلاح طلبان با سابقه کهگیلویه بزرگ است که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند. این نامزد انتخابات در گفت‌وگوی به برخی از سئوالات پاسخ داد، که در ادمه می‌آید.
۱٫سلام جناب دکتر نظر شما درباره حضور زنان و نقش زنان در انتخابات چیست؟
من فکر می‌کنم همانطور که مردان برای حضور و نقش آفرینی در انتخابات جلساتی برگزار می‌کنند و با هم اندیشی تصمیم می‌گیرند، لازم است که زنان هم با یکدیگر در ارتباط باشند و با برگزاری جلسات سیاسی، سطح آگاهی و تأثیر گذاری خود را در رخداد‌های سیاسی بیشتر کنند. البته این مسئله باید با همکاری و کمک مردان صورت گیرد تا به زنان اجازه دهند آزادانه و مستقل فکر کنند، جلسه بگیرند، تصمیم بگیرند و اظهار نظر کنند. زنان نیمی از جمعیت رأی دهنده هستند و به هیچ عنوان اهمیت و تأثیر گذاری آنان از مردان کمتر نیست. به خواهران و مادران عزیزمان توصیه می‌کنم که استقلال فکری خود را حفظ کنند و با برگزاری جلسات سیاسی ویژهٔ بانوان در انتخابات پیش رو، تأثیر هوشمندانه و مهمی داشته باشند. باشد که کرامت آن‌ها در زمینه‌های سیاسی نیز برای مردم به ظهور برسد.
۲. شما بعنوان کسی که نامزد این دوره از انتخابات شدید در این دوره چه طرح‌ها و برنامهایی برای قشر بانوان دارید؟
من فکر می‌کنم تا زمانی که بانوان این سرزمین خودشان طالب حقوقشان نباشند، هیچ نمایندهٔ مجلسی و هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند برای احقاق حقوق آن‌ها کاری انجام دهد. زنان باید بیش و پیش از هرچیز دچار یک انقلاب درونی و تشنهٔ رسیدن به اهداف و حقوق خود شوند. در چنین شرایطی است که حمایت مقامات سیاسی کشور می‌تواند مؤثر باشد. در غیر این صورت هیچ مقامی نمی‌تواند زن را به جایگاهش برساند. من قول می‌دهم که بستر‌های مناسب برای فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی زنان را فراهم کنم و از تشکل‌های آنان حمایت جدی و ویژه کنم تا به آنچه که استحقاقش را دارند برسند. البته تأکید می‌کنم که این فعالیت‌ها زمانی تأثیر طولانی مدت و جدی دارد که خود بانوان هم در رسیدن به حقوقشان جدی باشند و به شرایط فعلی خود قانع نباشند. اگر این «عطش» را در بانوان ببینم چه بسا از آنان بیشتر از مردان استفاده کنم، چرا که ظرافت و دقت عمل بانوان بسیار بیشتر از ما آقایان است.
۳. بنظر شما آیا تا الان به بانوان توجهی شده است؟
نه آن چنان که باید و شاید. ما باید به بانوان اعتماد به نفس جهت انجام کار‌ها و حرکت‌های بزرگ بدهیم. باید زمینه را برای به وجود آمدن این سوال در آن‌ها ایجاد کنیم که چرا من نباشم؟ یا چرا من نتوانم؟ در این صورت آن‌ها هم به دنبال حقوق خود می‌گردند و به اهداف خود می‌رسند و خنثی نخواهند بود. من فکر می‌کنم که استفاده از زنان در دستگاه‌های دولتی و حمایت از تشکل‌های آنان می‌تواند گام‌های اولیه برای مسولین باشند تا در راستای تغییر نگرش به زنان اقدام کنند.
۴. اگر صلاح می‌دانید بفرمایید که آیا در سطح کشور در قشر بانوان کسی بود که نشان دهد زنان هم از قدرت مدیریت کردن برخوردار باشند؟
چرا که نه. من فکر می‌کنم بانو معصومه ابتکار از روشنفکران و اندیشمندان نمونهٔ ایرانی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای زنان جامعهٔ ما باشند. سرکار خانم معصومه ابتکار که هم اکنون ریاست سازمان محیط زیست را برعهده دارند از زنان موفق و کارآمد در زمینهٔ مدیریت‌های دولتی هستند که کارشان را با جدیت و دقت فراوانی انجام می‌دهند.


کد مطلب: 154585

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/154585/اظهارات-یک-نامزد-انتخابات-مجلس-کهگیلویه-باره-زنان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1