کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر تقوی درباره بزرگواری و موحد/کارآمدی جریان های سیاسی

12 دی 1394 ساعت 8:17


سید مصطفی تقوی از جمله افرادی است که برای رقابت در انتخابات مجلس ۹۴ در کهگیلویه نام نویسی کردند. او به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
باتوجه به عدم حضور آقای بزرگواری در انتخابات، اخیرا مطرح شده است یکی از احتمالات برای گزینه ی نهایی بجای ایشان، شما باشید. در این باره اطلاعی دارید؟
در فضای کنونی گروههای متعددی، در قالب فراکسیونهای مختلف در حال رصد کردن و گمانه زنی روی گزینه های مختلف هستند که در آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.
اما بهرحال بنده معتقدم نیازهای ضروری جامعه ی امروز ما در کشور و منطقه حکم میکند که یک ظرفیت سیاسی و قوه ی تئوریکی باید وجود داشته باشدکه فردی بواسطه ی آن، بجای ایجاد اصطکاک و تضاد قومیتی و منطقه ای و سیاسی، بتواند عقلای قوم و نسل تحصیلکرده را در سامان جدیدی برای توسعه ی منطقه حول محورهای مشترک سامان دهد.
از این جهت بنده معتقدم باید از مرز جریانهای موجود فراتر رفت تا امکان ایجاد این هم افزایی برای تحقق توسعه ی پایدار در منطقه و کشور فراهم شود.
با توجه به تجربه ی یک دوره ی ۱۶ ساله و یک دوره ی ۸ ساله در منطقه، امروز شاهد مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی متعدی در جامعه هستیم. آیا قرار است شما هم با تکیه بر کارهای شخصی و غفلت از کارهای ریشه ای، ادامه دهنده ی راه گذشتگان باشید یا روش جدیدی در پیش خواهید گرفت؟
بنده بلحاظ علمی از سوابق انتخاباتهای قبل از انقلاب و نوع کارکردشان آگاهم و در سی و چند سال پس از انقلاب، هم رصد علمی و هم مشاهدات عینی فراوانی در این خصوص داشته ام. بنابراین آشنایی کاملی با آسیبها و کاستی های روند پارلمانی کشور و انتخابات و نوع کارکرد نمایندگان دارم و طبیعتا اگر قصد برطرف کردن آن آسیبها و ایجاد تکامل مثبت در روند توسعه ی منطقه را نداشتم، ضرورتی برای حضورم در این عرصه وجود نداشت!
بنابراین ما آمده ایم تا با تکیه بر تجربیات مثبت و منفی که از گذشته کسب کرده ایم، شرایط نمایندگی و خدمت به مردم را در سطح بهتری رقم بزنیم. ان شاء الله.
 عملکرد آقای موحد و بزرگواری به عنوان کاندیداهای جریان اصولگرایی چطور بوده است؟
طبیعتا هر انسانی که رفتارش در معرض قضاوت عمومی قرار می گیرد، نمیخواهد دیگران قضاوت بدی درباره ی او داشته باشند؛ پس در حد توان تلاش میکند عملکردش طوری باشد که پس از پایان دوره ی مسئولیت، نام نیکی از خود در اذهان باقی بگذارد.
معتقدم هر انسانی در چارچوب ظرفیت فکری و علمی خودش می تواند کار کند. بنابراین می توان گفت این برادران در این چارچوب آنچه که در توان داشتند، انجام داده اند.
با توجه به پشت خط ماندن نمایندگان اصلاح طلبان، و شرایط منطقه فکر نمی کنید نمایندگان اصولگرایی در این خصوص ضعیف بوده اند و نتوانستند کاری برای کهگیلویه ی بزرگ انجام دهند؟
طبیعتا قضاوت در این خصوص نسبی است. یعنی نه میتوان گفت مطلقا بی نقص بودند و نه میتوان گفت مطلقا ناکام بودند. با این حال معتقدم که اصولگرایی یا اصلاح طلبی (بعنوان یک اندیشه) مانع هیچ نوع توانایی برای خدمتگزاری به یک حوزه ی انتخابیه نیست. بلکه توانمندی یک فرد برای ایفای وظایف نمایندگی، بستگی به میزان کارآمدی، مدیریت و توان علمی و راهبرد عملیاتی آن شخص دارد.
فردی که این ویژگی ها را داشته باشد، چه اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا، می تواند نماینده ای خوب باشد. بنابر این اینطور نیست که فقط یک فاکتور «فکر اصلاح طلبی» بتواند یک فرد ضعیف را تواندمند کرده یا یک فاکتور «فکر اصولگرایی» بتواند یک فرد کارآمد را ناکارامد کند.
اصولگرایی و اصلاح طلبی  گرایش های فکری و سیاسی است که هر دوی این ها اگر دیگر مولفه های کارآمدی را داشته باشند موفق خواهند بود و اگر نداشته باشند، نخواهند توانست توفیقی کسب کنند.
 آقای موحد پس از مدتها نمایندگی، این بار هم (از حوزه ی انتخابیه ی تهران) برای انتخابات ثبت نام کرده اند. چه صحبتی در این خصوص دارید؟
کسی که در خود صلاحیتی می بیند که وارد عرصه ی سیاسی شود، به این معنی است که در وجود خودش امکان خدمتگزاری را می بیند. ایشان هم حتما این امکان خدمتگزاری به مردم را در خود می بینند و وارد این عرصه شده اند.
 
 


کد مطلب: 151945

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/151945/نظر-تقوی-درباره-بزرگواری-موحد-کارآمدی-جریان-های-سیاسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1