کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهرامی: بویراحمد آنقدر ضعیف شده که جای اختلاف نیست

11 دی 1394 ساعت 22:32


آنچه در ادامه می‌خوانید بخش دوم [بخش اول گفت‌وگو کلیک کنید] گفت‌وگو با محمد بهرامی یکی از کاندیدهای احتمالی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا که از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد.

bahrami

*نظرتان در مورد انتخابات مجلس خبرگان و نقش و جایگاه این مجلس چیست؟*

مجلس خبرگان رهبرى متحد کننده و مظهر تبلور دو عنصر اساسی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت ایران عزیز است؛ رهبرى از ارکان حکومت جمهورى اسلامى است و رأس هرم قدرت به شمار مى‏رود. تقویت جنبه‏هاى مردمى رهبری، موجب افزایش و تثبیت هر چه بیش‏تر جنبه مردمى نظام که قانون اساسى بر آن تأکید دارد خواهد شد. پس مجلس خبرگان رهبرى، نقشى بسیار پر رنگ و مهم در تقویت و ایجاد زمینه مشارکت هر چه بیش‏تر مردم در عرصه قدرت، به عهده دارد. به عبارتی  مجلس خبرگان، پل ارتباطى بین رهبرى و مردم است و تبلور حضور آگاهانه مردم و اعلام وفادارى آنان به رهبرى نظام و عاملى براى شناسایى بهترین فرد داراى شرایط رهبرى و معرفى وى به مردم به حساب مى‏آید. از آن‏جا که تحقق حکومت اسلامى، بدون وجود این دو شرط (مقبولیت و پذیرش عمومى و شناسایى شایسته ‏ترین فرد برای رهبرى) عملاً و عقلاً امکان‏پذیر نیست، مى‏توان گفت که مجلس خبرگان، در تشکیل و تداوم حکومت اسلامى، نقشی اساسی و کلیدى دارد.

*نظرتان در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم چیست؟*

شرایط کلی کشور در وحله نخست و شرایط محلی – منطقه ای ما در مرتبه بعد به گونه ایست که انتخابات پیش رو را به عرصه ای مهم و سرنوشت ساز مبدل کرده است. اولا نظام جمهوری اسلامی با توجه به اوضاع بین المللی و تحرکات خطرناک تروریستی و جنگهای نیابتی درون منطقه خاورمیانه، نیازمند حمایت قاطعانه و پرشور ملت است تا جایگاه رفیع خود را در مناسبات بین المللی قوام بخشیده و به عنوان قدرتی موثر همچنان حامی و صدای حقوق ملت ها و دولتهای مشروع و اسلامی باشد و حقوق جبهه حق را مقابل جبهه باطل استیفا کند.

بیش از هر چیز در استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه ی خود نیازمند تغییر مثبت و رو به جلو هستیم. مجلس آینده به نیروهایی علمی و عملگرا، متخصص و آگاه به شرایط زمان نیاز دارد. کما اینکه حضرت امام (ره) اهمیت و جایگاه مجلس را بی دلیل در راس امور ندانسته و نخوانده اند.



اقتصاد کشور در شرایط فعلی درگیر تورم است. بنظر شما رفع تورم در کشور نیازمند چه برنامه هایی است؟

 

ببینید در دنیای اقتصاد تورم یا ناشی از افزایش تقاضا نسبت به عرضه است یا ناشی از افزایش هزینه هاست. در شرایط فعلی ترکیبی از هر دو در اقتصاد کشور پیش آمده، یعنی با «تورم رکودی» مواجه شده ایم. در این زمینه از یک سو سیاستهای «سمت تقاضا»نیاز است که مهمترین آنها سیاستهای پولی است، و از سوی دیگر سیاستهای «سمت عرضه» نیز بایستی لحاظ شود.

در زمینه سیاستهای پولی، با توجه به تسلط سیاستهای مالی دولت بر سیاستهای پولی، دولت باید به سمت بودجه متوازن و معقول برود و از این طریق تورم را کنترل کند. بدون انضباط مالی و با ظهور کسری مزمن در بودجه دولت، سیاستهای پولی نیز  نمی تواند منسجم و ضدتورمی باشد. از طرفی در زمینه سیاستهای سمت عرضه نیز دولت باید موانع تولید را کاهش دهد و فضای کسب و کار را رونق بدهد تا زمینه برای افزایش تولید فراهم شود. با در نظر داشتن سیاستهایی از این دست تورم در بلندمدت کنترل خواهد شد و تاثیر آن بر زندگی و معیشت مردم نمایان خواهد شد.

 

وضعیت مسائل فرهنگی منطقه چگونه است و چه نگاه شما به مقوله فرهنگ دارید؟

فرهنگ و توجه به مسائل فرهنگی ضرورتی انکار ناپذیر است. نادیده گرفتن فرهنگ برابر است با از بین رفتن تمام کارهایی که در دیگر حوزه ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... انجام گرفته و عملا سرمایه گذاری در این بخش ها را تحت شعاع قرار داده و از بین می برد. کشور ما از دیرباز دارای فرهنگ غنی بوده و در دنیا به عنوان مردمی صاحب فرهنگ شناخته می شویم. بنده و همکارانمان نیز تا آنجا که در توان داشتیم و قانون اجازه می داد در زمان مسولیتم به عنوان شهردار مرکز استان کارهای عمده و خوبی انجام دادیم که به شهادت خیلی از مردم و کارشناسان نتیجه بخش بوده و تاثیر آن بر زندگی مردم مشهود و ملموس بود.



چه کارهایی در زمان مسئولیت تان در شهرداری مرکز استان به طور خاص درحوزه فرهنگی انجام دادید؟

 

کارهای زیادی انجام شد که فرصت ذکر آنها در این فرصت وجود ندارد اما راهبرد هایی را مشخص و عملیاتی کردیم که بنظر لازم و ضروری بودند. این سیاست های کلی را سعی کردیم بر اساس محورهای ارزشی، دینی و میهنی تبیین و اجرایی کنیم. برای دستیابی به این هدف معاونتی تحت عنوان معاونت فرهنگی در چارت شهرداری ایجاد کرده و فعالیتها را متمرکز و یکپارچه کردیم.

توجه خاصی به اماکن مذهبی و دینی داشته و کمک های زیادی به آنها کردیم. جشن‌های دینی و ملی بزرگی نظیر جشن غدیر با حضور بزرگان و هنرمندان کشوری برگزار کرده و با دعوت از خانواده ها و آحاد مردم سعی در نهادینه کردن چنین برنامه هایی داشتیم که بازخوردهای بسیار خوبی نیز در این راستا دریافت کردیم. توجه به کانون خانواده و اهمیت آن همواره جز مسائل مهم و دغدغه های اساسی ما بود چرا که پایه شکل گیری هر جامعه ای از درون خانواده آغاز می شود. جالب است در جشن های خانوادگی که عمدتا به مناسبت ولایت اهل بیت(ع) بودند عده ای به بهانه حضور بانوان و آقایان و مختلط بودن این جلسات، سنگ اندازی کرده و همواره مجموعه شهرداری را به این بهانه های کوته بینانه تخریب کرده و ایراد می گرفتند!

کارهای دیگری از جمله ارائه تئوری و نامگذاری پایتخت طبیعت و ثبت آن، نامگذاری‌های بدیع میادین و معابر اصلی شهر، ارتباط نزدیک و حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات و ...

 

*  بویراحمد (یاسوج) به عنوان پایتخت طبیعت ایران با چه مشکلاتی مواجه است و از نیروی انسانی اش صحبت کنید. جایگاه بویراحمد الان کجاست؟*

هیچ وقت بنای صحبت کردن در این مورد را نداشته ام و اعتقاد راسخ دارم که قضاوت باید با مردم باشد و مردم باید در مورد شرایط شان نظر بدهند. اما این که بگویم شرایط عالی ست و کمبود و نارسایی نداریم هم حق مطلب ادا نمی شود. واقع این است که مردم حال و روز خوبی ندارند. وضعیت اشتغال جوانان مستعد و با قابلیت ما در حالت بحرانی قرار دارد. طبق آمار بر تعداد اقشار آسیب پذیر جامعه افزوده شده و در مسائل معیشی در تنگنا قرار دارند. صنایع و کشاورزی و تولید با مشکل جدی مواجه اند. معضلات و مشکلات اجتماعی از جمله خودکشی و اعتیاد و... دامن گیر جامعه و جوانان شده و تاسف بار در حالت رشد صعودی قرار دارند.

مسئولین باید برنامه داشته باشند و همت بیشتری بخرج دهند. این مسائل در شان استانی که در عین برخورداری از ذخایر نفت و گاز ، معادن غنی، آب فراوان، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی قابل، قابلیت های توریستی و گردشگری بالا و.... در جمع استان های نابرخوردار و محروم قرار دارد نیست. اگر بگویم شرایط خوب و مساعد است، خلاف واقعیت موجود حرف زده ام.

نباید فراموش کرد که قدری از این مسائل از قبل بوده ولی باید از جایی حرکت جهادگونه ای آغاز شود تا شاهد اعتلای این دیار در همه ی زمینه ها باشیم، تا به معنای واقعی کلمه به توسعه ی پایدار و متوازن دست یابیم. این مهم دور از دسترس نیست و از طرفی حق مردمی است که در استان زرخیز و چهار فصل ما زندگی می کنند.



شما را به عنوان یک مدیر موفق ورزشی می شناسند. چه نگاهی به ورزش و جایگاه آن دارید؟

با توجه به اهمیت و ضرورت مقوله ورزش و نقش آن در سلامت فردی واجتماعی مردم در روز معارفه ام به عنوان شهردار، در جلسه ای عمومی قول تاسیس یک باشگاه فرهنگی ورزشی را دادم و ضرورت وجود چنین برنامه هایی را مطرح کردم. تیمهای فوتبال و والیبال شهرداری را آماده کرده و توجه ویژه ای به استعدادیابی و تیم های پایه ی آنها داشتیم. ضمن اینکه با مشکلات زیادی از جمله کارشکنی افراد مغرض مواجه بودیم که ناخودآگاه بخشی از انرژی و توانمان را می گرفت.

با کمترین هزینه تیم ها را بسته و روانه مسابقات ملی کردیم که مردم از کم و کیف نتایج و اتفاقات و دستاوردهای آنها به خوبی آگاه اند. به گونه ای که کل هزینه ی یک فصل تیم ما در دسته اول فوتبال کشور از قرار داد یک فصل مربیان لیگ برتر کمتر بود. شور و نشاطی که باشگاه شهرداری در کل استان ایجاد کرده بود انصافا چشم گیر و مثال زدنی بود. ضمن اینکه بواسطه همین ورزش و نتایج درخشان تیم های ورزشی مان یاسوج را به ایران و جهان معرفی کردیم.

اما دیدیم که متاسفانه چه سرانجامی برای آن باشگاه رقم خورد. در واقع با کنار گذاشتن این باشگاه فرهنگی-ورزشی جفایی به مردم و جوانان ما صورت گرفت که قابل اغماض نیست و تبعات زیادی را به همراه داشته و خواهد داشت. از معضلات اجتماعی بین جوانان گرفته تا مسائل فرهنگی که فرصت پرداختن به آنها نیست اما مردم فهیم ما به خوبی آنها را تشخیص داده و درک می کنند.

 

در انتها اگر مطلبی یا صحبتی دارید بفرمایید؟

 

همه را دعوت می کنم به آرامش و همکاری. به اتحاد برای تغییر سازنده و مثبت.

استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه ما آنقدر نحیف و ضعیف شده که دیگری جایی برای آسیب دیدن ناشی از اختلاف و تفرقه ندارد. انتخابات سرنوشت سازی را در پیش رو داریم و باید با برنامه و دلسوزانه از این فرصتی که نظام مقدس ما در اختیار مردم گذاشته تا حکام و وکلایشان را خودشان انتخاب کنند و سرنوشت خود را آنگونه که می خواهند رقم بزنند استفاده مطلوب کنیم.

بایستی تمام توانمان را صرف و وقف تغییر و حرکت به سمت رشد و توسعه کنیم. که اگر جز این باشد هم در حق خود و هم مردم ظلم و فرصت سوزی کرده ایم. باید مواظب حرکت های ناپسند و اختلاف افکنی های افراد و گروه های معلوم الحال بود که نتوانند این حرکت مردمی را دچار چالش و خطر کنند.

باید مبنا و فصل الخطاب مسائل مان را همواره قانون دانسته و در برابر قانون خود را مقید و تسلیم بدانیم.

به عزیزان دست اندرکار انتخابات از اجرا گرفته تا نظارت خدا قوت عرض کرده و اعلام می کنیم آماده هرگونه همکاری با آنها هستیم تا انشاالله انتخاباتی پر شور، سالم و امن داشته و همه در کنار هم شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه و با درصد مشارکت بالا باشیم. البته بحمدالله در استان ولایت مدار و صد درصد شیعه ما که بیشترین شهید را به نسبت جمعیت تقدیم انقلاب کرده ایم همواره شاهد مشارکت بالای ۹۰ درصد مردم در انتخابات ها بوده ایم که در نوع خود در کشور کم نظیر و مثال زدنی است.

انشاالله باید با حرکتی جهادی و تلاشی همه جانبه به سمت خروج از محرومیت رفته و به سوی قله های پیشرفت حرکت کنیم. باید با سلاح ایمان و عقل مجهز و با هم افزایی تمام تلاش مان را در این زمینه بکار بگیریم.





کد مطلب: 151867

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/151867/بهرامی-بویراحمد-آنقدر-ضعیف-شده-جای-اختلاف-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1