کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری؛ تجلیل از ملاعلیرضا الهی

5 دی 1394 ساعت 15:42


.
توسط خانه هنرمندان و هنردوستان، تکریم شاهنامه خوان برجسته ملا علیرضا الهی با حضور غلامرضا تاجگردون، دکتر جواد خسروی نیا(نویسنده و پژوهشگر) و علاقه مندان به شاهنامه در شهر باشت برگزار شد.
در شب بارانی و سرد شهر باشت و همزمان با سوم دی ماه زادروز خالق شاهنامه، حکیم ابوالقاسم فردوسی،مراسم تجلیل از یکی از شاهنامه خوان های قدیمی استان و شهرستان باشت ملاعلیرضا الهی با حضور دکتر تاجگردون  برگزار شد.
شاید از محدود دفعاتی بود که نماینده شهرستان های باشت و گچساران با تاخیر کم حضور پیدا می کرد که با بارش باران همه انتظار تاخیر دوساعته را داشتند.
در صف های جلوی جایگاه گروهی از مهمان ها با پوشیدن لباس های سنتی قوم لر و ترک در آستانه هفته وحدت صحنه زیبایی را رقم زده بودند.
نور کم سالن برگزاری جشن و ازدحام برخی از شرکت کنندگان در جایگاه و ضعیف بودن سیستم صوتی از نکات منفی جشن گرامیداشت زاد روز احیا کننده زبان پارسی بود.
این اولین حضور تاجگردون در محفلی بعد از ثبت نام در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و برخی طرفدارانش در این چند روز با تبلیغ زیاد در پی پرشور برگزار کردن این جشن بودند تا پیام های سیاسی خود را به رقیبان منعکس کنند.
ملا علیرضا الهی پیرمردی که عمر خود را با زندگی در اشعار و داستان های شاهنامه فردوسی به سر کرده بود با ذکر خاطراتی از کودکی و جوانی خود گفت: در روستای محل زندگی خود همه اهالی ده علاقمند به شاهنامه بودند و در شب نشینی های صمیمی مردم ده،اشعار و داستان های شاهنامه نقل مجلس بود و همگی از شنیدن آن لذت می بردیم.
ملا علیرضا گله ای از زمانه فعلی داشت و آن هم کمرنگ شدن رفت و آمد و رابطه های خانوادگی و بقولی توجه نکردن به رسم صله رحم بود.
هیجان انگیز ترین لحظه صحبت های ملاعلیرضا الهی که تشویق های پی در پی حضار را بدنبال داشت آنجایی بود که برای دکتر تاجگردون در انتخابات پیش روی آرزوی پیروزی کرد.
رحمان طاهری دیگر شاهنامه خوان استان دقایقی با صدای زیبای خود داستان رفتن رستم نزد کی کاووس را به سبک خاص شاهنامه خوانی برای شرکت کنندگان خواند که مورد تشویق قرار گرفت.
یکی از شورانگیزترین لحظات، اجرای موسیقی توسط گروه آریوبرزن بود که با خواندن قطعه معروف ترانه “گل کدخدازاده”هیجان زیادی را برانگیختند و لبخند رضایت را بر لبان حضار نشاندند.
در پایان هم توسط مهمان های ویژه جشن زادروز فردوسی حکیم و تجلیل از ملاعلیرضا الهی،از این پیر عاشق شاهنامه تجلیل به عمل آمد که دکتر تاجگردون با اهدای شاهنامه نفیس که چاپ یونسکو بود از این چهره هنرمند استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
گزارش: احسان دری-جواد حسنی
MolaAlireza (1) MolaAlireza (2) MolaAlireza (3) MolaAlireza (4) MolaAlireza (5) MolaAlireza (6) MolaAlireza (7) MolaAlireza (8) MolaAlireza (9) MolaAlireza (10) MolaAlireza (11) MolaAlireza (12) MolaAlireza (13) MolaAlireza (14) MolaAlireza (15) MolaAlireza (16) MolaAlireza (17) MolaAlireza (18) MolaAlireza (19) MolaAlireza (20) MolaAlireza (21) MolaAlireza (22) MolaAlireza (23) MolaAlireza (24) MolaAlireza (25) MolaAlireza (26) MolaAlireza (27) MolaAlireza (28) MolaAlireza (29) MolaAlireza (30) MolaAlireza (31) MolaAlireza (32) MolaAlireza (33) MolaAlireza (34) MolaAlireza (35) MolaAlireza (36) MolaAlireza (37) MolaAlireza (40) MolaAlireza (41) MolaAlireza (42) MolaAlireza (43) MolaAlireza (44) MolaAlireza (45)


کد مطلب: 150515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/150515/گزارش-تصویری-تجلیل-ملاعلیرضا-الهی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1