کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با موحد تعامل دارم / بصورت فراجناحی شرکت کردم

4 دی 1394 ساعت 17:40


سید «مصطفی تقوی» امروز برای نام نویسی در رقابت های دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری کهگیلویه نام نویسی کرد.
وی در گفت و گو با خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ گفت که در ادامه بخش نخست این گفت و گو را می خوانید.
هدف شما از ورود به انتخابات چیست؟
هدف از ورود به انتخابات، در وهله ی اول احساس تعهد و وظیفه ایست که انسان به کشور، نظام و زادگاهش دارد. بنده هم با توجه به اینکه سالها در مسائل کشور مطالعه کردم، و بعنوان یک کارشناس مسائل کشور و مسائل استان، مشکلات را رصد و آسیب شناسی کردم؛ از طرفی نیاز کشور به یک مجلس توانمند را تشخیص دادم و از طرف دیگر نیاز منطقه ی خودمان را برای عبور از وضع موجود، جدی دیدم. از این رو برای تعالی تراز کهگیلویه در سطح ملی، و تحقق توسعه ی پایدار در جامعه ی ما و امکان ایجاد یک زندگی شرافت مندانه برای همه ی اقشار جامعه با محوریت نسل تحصیل کرده، به انتخابات ورود کردم.
با توجه به اخبار مبنی بر ثبت نام حجت الاسلام موحد در وزارت کشور، در این خصوص چه نظری دارید و آیا با حضور ایشان، شما در صحنه خواهید ماند؟
ما با جناب آقای موحد پایگاه و خواستگاه اجتماعی مشترکی داریم و باب تعامل در خصوص تحولات انتخابات بین ما باز بوده و همچنان باز خواهد ماند. ما هر دو ثبت نام می کنیم و بعد از تعیین آرایش سیاسی انتخابات همچنان تعامل خواهیم داشت.
آیا برنامه ای برای اجماع اصولگرایان در کهگیلویه وجود دارد؟
اصولگرایان در صدد اجماع و رسیدن به کاندیدای واحد هستند ، اما ساز و کار و امکان عملیاتی این موضوع در روز های آینده مشخص خواهد شد.
شما از طرف چه طیف سیاسی در انتخابات شرکت خواهید کرد؟
مبانی فکری و اعتقادی انسان در کلیت حوزه ی اعتقادی و کلان کشور بحثی مستقل است . ولی با توجه به آرایش انتخاباتی ۳۰ سال گذشته در کشور و انشعاباتی که در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب به وجودآمده، در منطقه و در حوزه ی انتخاباتی، بنده به صورت « فراجناحی » ، یعنی فراتر از رویکرد انتخاباتی ۳۰ سال گذشته در بین جناح ها، در انتخابات شرکت خواهم کرد.
با توجه به گرایش برخی از اصلاح طلبان به جنابعالی، آیا این امکان وجود دارد که اجماع اصلاح طلبان بر روی یک نیروی معتدل، بر روی شما صورت بگیرد؟
این سوالیست که برادران اصلاح طلب می توانند بصورت دقیق تر به آن پاسخ بگویند. اما بنده به شخصه ظرفیت سیاسی و توان تئوریک تعامل سیاسی سازنده با بدنه ی جریان اصولگرا و اصلاح طلب را برای رسیدن به توسعه ی سیاسی و اقتصادی پایدار دارم. من تعامل برای پیشرفت امور را نیاز جدی امروز منطقه و کشور برای رسیدن به توسعه ی پایدار می دانم و بنده چنین توانی را دارم.
ادامه دارد ...


کد مطلب: 150086

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/150086/موحد-تعامل-دارم-بصورت-فراجناحی-شرکت-کردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1