کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چمن: انفلوآنزا A در کهگیلویه و بویراحمد نیست

24 آذر 1394 ساعت 6:40


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.
رضا چمن در جمع خبرنگاران در خصوص مطالعه بافت فرسوده شهر گچساران گفت: تمام مناطق و شهرستان‌های استان دارای بافت فرسوده و همچنین جمعیت حاشیه‌نشین هستند که باید در ابتدا کل استان مورد مطالعه قرار می‌گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی پیش قدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام مناطق و حاشیه شهرها است که طرح پوشش و ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها بهار سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور آغاز شد.
وی بیان کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند، ۶۵ هزار حاشیه‌نشین در شهر یاسوج و ۴۰ هزار نفر در شهرستان گچساران هستند.
این مسئول با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت تا پایان سال ۹۶، حدود ۶۷۵ پایگاه سلامت در سکونت‌های غیررسمی احداث می‌شود، تصریح کرد: ۲۱ پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرها ایجاد و ۶ مراکز بهداشتی در این مناطق دیده شده است، ضمن اینکه در سال جاری کارشناس تغذیه و سلامت روان به مراکز و خانه‌های بهداشتی اضافه و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
هیچ موردی از بیماری انفلوآنزا نوع A در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تب بالای ۳۸٫۵ درجه سانتیگراد، سرفه، گلودرد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری است.
چمن افزود: گروه های آسیب پذیر جامعه که ضریب ایمنی بدن آنها ضعیف است مانند کودکان زیر پنج سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماری های پیوند اعضا، تنفسی،قلبی عروقی، دیابت شدید، سرطانی و زنان باردار باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا کمتر در جاهای پرتردد قرار گیرند.
وی از والدین و مدیران مدارس و دستگاه های اجرایی خواست تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا یک روز پس از قطع تب، دانش آموزان، کارمندان و دانشجویان را از آمدن در محل کار معاف کنند.
چمن شستن چندین بار دست ها در طول روز، استفاده از دستمال یک بار مصرف برای گرفتن جلوی بینی و دهان هنگام سرفه و عطسه، پرهیز از روبوسی و دست دادن را از دیگر راهکارهای جلوگیری از شایع شدن بیماری انفولانزا دانست.
وی گفت: در صورت ابتلا به انفلوآنزا باید مواردی از جمله رعایت اصول بهداشت فردی، استراحت و ماندن در منزل به مدت سه روز و پرهیز از حضور در تجمع ها مثل مدرسه را رعایت کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مصرف نوشیدنی ها به اندازه کافی را برای بهبود این بیماری ضروری دانست.
چمن گفت: استفاده از واکسن آنفولانزا برای عموم ضرورتی ندارند اما واکسن به اندازه کافی برای گروه های در معرض خطر وجود دارد.
وی افزود: بیماران مبتلا به انفلوآنزا، مراقبان در منزل و بیمارستان ها باید از ماسک استفاده کنند.


کد مطلب: 146881

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/146881/چمن-انفلوآنزا-a-کهگیلویه-بویراحمد-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1