کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایانی آرام برای نماینده‌ای نا آرام

22 آذر 1394 ساعت 22:38


ناصر کیانی

 تکرار تصمیمات خردمندانه در جبهه محافظه کاران پدیده ای مبارک و میمون و نشان از رواج پدیده عقلانیت است آنچه نیاز جامعه امروز ماست دور شدن از اتخاذ تصمیمات سیاسی فردگرایانه و روی آوردن به سمت و سوی تصمیمات و رفتارهای  منبعث از خرد و عقل جمعی است. ظرف چند روز اخیر در استان ظاهراً محروم کهگلویه و بویراحمد، تصمیمات مهم سیاسی و عقلانی اخذ شده که در نوع خود کم نظیر است. جالب اینکه این تصمیمات در میان آن دسته از گروههای سیاسی ظهور و بروز می کند که نه مدعی عقل کل اند و نه از عقل، مشورت، حزب، توسعه سیاسی و جامعه مدنی سخن می­گویند؛ بلکه در میان کسانی رواج یافته که آنان را دُگم، واپس گرا، سنت گرا و متحجر می­خوانیم. به طور کوتاه به سه رفتار سیاسی آنان اشاره می شود:ناصر کیانی

الف- معرفی کاندیدای محافظه کاران در شهرستان بویر احمد و دنا طی فرایند خرد جمعی  نشان از بلوغ سیاسی و فرهنگی میان آن جریان داشته و خود موجب جلوگیری از تکروی، اخذ تصمیمات عجولانه، شتاب آلود و شخصی گردیده است.

ب- اعلام عدم حضور کاندیدای مطرح محافظه کاران در شهرستان بویر احمد و دنا در انتخابات پیش رو _ به هر دلیل _ خود به باز نگه داشتن مسیر پیشرفت و ترقی برای همه کسانی است که در دایره محافظه کاری قرار دارند و نیز می تواند به تحقق اصل  گردش نخبگان کمک شایانی نماید. ضمن اینکه طی این پروسه، مسیر انتقال تجربه از نسل قدیم به نسل جدید هموار می شود.

ج- اتفاق مهم­تر در حوزه کهگیلویه رخ داد آنجا که نماینده فعلی آن حوزه حجت الاسلام بزرگواری رسماً اعلام نمود که به دلیل وجود نخبگان بی شمار در شهرستان و به منظور باز بودن مسیر پیشرفت برای آنان از ثبت نام در انتخابات دوره آینده صرف نظر می­کند.  فارغ از اینکه نام نماینده فعلی کهگیلویه، واژه «چماق» را به ذهن تداعی می­کند، اما عملکرد، رفتار سیاسی و تصمیمات ایشان کاملاً هماهنگ با تفکر حزبی و اعتقادات سیاسی ایشان بوده و ایشان همه همت و تلاش خود را مصروف گرایش فکری خود نمود. بزرگواری برخلاف نمایندگانی که از خاستگاه اصلاح طلبی به مجلس راه یافتند و به دلیل به خطر نیفتادن منافع خود هیچگاه خود را اصلاح طلب ندانستند، با صراحت و شجاعت تمام پای اصول فکری خود ایستاد و هیچگاه از این مسیر خارج نشد. بزرگواری هر چه بود و هر چه هست، بزرگانه از تلاش برای سناتور خواندن دائمی خود، خود داری کرد.

بزرگواری بر خلاف نمایندگانی که در مجلس از جهت سلیقه سیاسی بی اثر و خنثی بودند؛ هیچگاه از اصول فکری خود و تلاش جهت تقویت آن عدول نکرد. بزرگواری اهل دروغ و نفاق و فریب نبود و همیشه آنی بود که بود. کلام و رفتار بزرگواری طبق میل و دلخواه ما باشد یا نباشد اما صداقت، صراحت، شجاعت و شفافیت او بی گمان ماندگار خواهد بود.

امروز بزرگواری می­تواند با همان صداقت و صراحت خود ادعا کند که از دو دوره حضورش در مجلس مالی نیندوخت، به دنبال منافع شخصی خود نبود و برای بودن خود حاضر به ساخت و پاخت با دیگران نشد. امروز صراحت او نشان از سلامت او دارد و در دوره­ای که فساد اقتصادی در جامعه بیداد می­کند، بزرگواری همچنان مشی و ذی طلبگی خود را حفظ کرده و در یک کلام، سلامت اقتصادی او هنر اوست. امروز بزرگواری پخته تراز دیروز می تواند الگویی باشد برای سیاسیون ما در رفتارهای سیاسی، گفتن ها و نگفتن ها، موضع­گیری­ها، بودن­ها و نبودن­ها، صداقت، شفافیت سیاسی، اقتصادی و …


* فعال اصلاح طلب

منبع: روز اول


کد مطلب: 146756

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/146756/پایانی-آرام-نماینده-ای-نا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1