کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موقوفات استان املاک اشخاص شدند

22 آذر 1394 ساعت 13:03




مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان در زمینه وقف ضعیف عمل کرده است.


حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در نشست تخصصی وقف و اقتصاد با اشاره به روز شمار هفته وقف و نامگذاری ۲۲ آذرماه به نام روز وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وقف به عنوان یک اقتصاد پایدار بوده که از طریق آن بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.janati

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وقف چشمه جوشانی است که در تمامی عرصه‌ها جاری و ساری است، گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه باید به صورت تخصصی وارد عمل شد و اقشار مختلف را با این مقوله درگیر کرد.

جنتی‌پور در ادامه با بیان اینکه اعتقادی به برنامه‌های کلیشه‌ای ندارم و باید در قالب‌ نشست‌های تخصصی گروه‌هایی که در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند وارد عرصه شوند، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با حضور اقشار مختلف از جمله اصناف، مهندسین جامعه پزشکی و...نیز برگزار شود تا فرهنگ وقف را به واسطه توانمندی‌های اقشار مختلف در جامعه نهادینه کنیم و از طریق وقف مشکلات جامعه را برطرف سازیم.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن وقف در سطح جامعه تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در مقوله وقف آنگونه که باید و شاید کاری صورت نگرفته است که به همین منظور تشکیل نشست‌های تخصصی را در دستور کار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات بیشتر و ماندگار در حوزه وقف به هم‌فکری جامعه نخبه نیازمند هستیم و باید جایگاه استان در زمینه وقف را مشخص و معین کرد.

جنتی‌پور با اشاره به ضعیف بودن مقوله وقف در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های جهان موقوفه است و از طریق موقوفه اداره می‌شوند، گفت: تنها یک موقوفه در مرکز استان وجود دارد که آن را چند تکه کردند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از مسئولان ما فرق بین موقوفه و ملک شخصی را نمی‌دانند، اذعان کرد: تولی موقوفات به اوقاف وامور خیریه واگذار شده که حق بخشش و فروش آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: زمینه‌های خوبی برای احیای وقف منفعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و جای بسی تاسف و تاثر است که بسیاری از موقوفات استان املاک اشخاص شدند.

 


کد مطلب: 146695

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/146695/موقوفات-استان-املاک-اشخاص-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1