کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سردار خورشیدی: تاجگردون قوی است، نیازی به آمدن ماها نبود

24 آذر 1394 ساعت 3:12


.khorshide


پس از حواشی چند وقت اخیر اظهارات سردار احمد خورشیدی که رسانه های محلی آن را پوشش داده بودند، وی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار کبنانیوز به برخی دیگر از ابعاد اظهاراتش پرداخت.

kebna یکی از دلایلی که ترک زبانان و طرفداران پروپاقرص شما که از فولادی گلایه‌مند و ناراحت هستند و اکنون از دکتر تاجگردون حمایت می‌کنند، این است که اعتقاد دارند در ادوار گذشته که شما کاندیدا بودید در آن موقع فولادی از شما حمایت نکرده و عدم حمایت فولادی باعث گردید که شما با اختلاف آرای کمی از راهیابی به مجلس محروم شوید و تلاش و فعالیت قشقایی‌های گچساران بی‌ثمر بماند آیا این حرکت از فولادی سر زده است؟

-این گلایه‌مندی تقریبا درست است. بار اول که من در انتخابات شرکت کردم زمانی بود که مرحوم نبی‌زاده به رحمت خدا رفته بود و انتخابات میاندوره‌ای بود و فولادی به من گفت: چون شما آن موقع مطرح نبودید و جعفری مطرح بود و ما هم با جعفری متحد شده بودیم دیگر امکان برگشتن و حمایت از شما نیست. این حرف آقای فولادی بود، پس سوال شما کاملا درست است و عدم حمایت فولادی از من باعث شد رای ما که فاصله‌اش کم بود تقریباً به موفقیت نرسد. البته عوامل دیگری هم در این کار دخیل بود؛ من یک روز بعد از انتخابات با چشم خودم دیدم که آرایم را زیر پل‌ها و اطراف ریخته‌اند و اطلاع هم داشتم که تقلب می‌کردند به هرصورت گلایه‌مندی مردم و سوال شما درست است.

kebnaدوستداران و حامیان شما از شما انتظار دارند که موضع خود را مشخص و روشن اعلام کنید.

-تاجگردون شخصیت شهری نیست بلکه یک شخصیت ملی است. کسی که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌شود این دیگر یک شخصیت شهرستانی نیست و از آن طرف آدم فعال و توانمندی است در این شکی نیست و همچنین فعلا همراهی اش با دولت خودش یک نقطه مثبت است. تاجگردون رزمنده و جانباز و خانواده شهید و برادر شهیدش بهترین دوست من بود و از خصلت‌های خوب خانواده تاجگردون این است که من تا الان ندیدم و نشنیدم که به کسی انگ بزنند پس آقای تاجگردون آدم مثبت و بدرد بخوری است.

اما فولادی هم نقاط مثبت دارد هم منفی، نقاط مثبتش این است که آدم پروژه‌ای و مدیری فعال و از اول انقلاب پای کار بوده ولی نقاط منفی هم دارد. در اردوگاه فولادی بعضی از اطرافیانش مردم را اذیت می‌کردند و الان هم اذیت می‌کنند، این منفی است یک تعداد قابل ملاحظه‌ای از ترک زبانان که از فولادی جدا شده‌اند و از تاجگردون حمایت می‌کنند که این افراد عمدتاً مورد آزار اذیت همین چند نفری قرار گرفتند که اطراف فولادی هستند اما مطلبی که من دارم اینست که الان شورای اصولگرایان گچساران و باشت نظرشان بر روی کاندیدای ترک زبان است، ازآن طرف عده‌ای ترک زبان هم به فولادی رای می‌دهند پس من اصلاً نمی‌توانم با قاطعیت بگویم چه کسی برنده است چون یک سری پارامتر‌ها اینجا هست مثال: اگر لیدرهای جناح راست که تقریبا همگی به فولادی رای می‌دهند باید بدانیم چند درصد هستند و آیا توده‌های جناح راست به فولادی رای خواهند داد این علامت سوال است؟ نمی‌دانم شاید رای ندهند و یا عده‌ای رای بدهند در این انتخابات اما و اگر‌ها زیاد است. تاجگردون دوست عزیز من است؛ نباید از من اتنظار داشته باشد و همچنین انتظار هم نیست که من به گچساران آمده و از کاندیدای عزیز و بزرگوار اصلاح طلب حمایت بکنم ولی من بطور کلی اعلام می‌کنم اگر واقعا اکثریت مردم، اصولگرایان و قشقایی‌ها به کسی رای بدهند حال هر کسی که می‌خواهد باشد هر چند قلب خودم خیلی نیست که بگویم فولادی یا نه؟ من هم هماهنگ می‌شوم، اما اگر تزلزلی بین اصولگرایان و ترک‌ها ایجاد شود معلوم است ما دیگر این نظر را نخواهیم داشت.

kebnaآیا شما اعتقاد دارید سید قدرت حسینی و علیمراد جعفری نمایندگان سابق و اصولگرای گچساران در منطقه حضور پیدا کرده و علنا از فولادی حمایت می‌کنند؟

من نشنیدم، بخاطر همین است متزلزل باشند. شنیده ها حاکیست سید قدرت حسینی حرف دیگری می‌زند و جعفری با تاجگردون یک قرارهایی گذاشتند و تا الان از دوستانم حسینی و جعفری ندیدم و نشنیدم که بطور قاطع از فولادی حمایت کنند.

kebnaآیا شما از طرفداران و دوستداران تان به صراحت خواستید که از فولادی حمایت بکنند؟

من تا الان هیچ صحبتی نکردم ولی دوستان زنگ می‌زنند می‌گویند می‌خواهیم به تاجگردون رای بدهیم من هم در جواب می‌گویم خیلی خوب است و عده دیگری زنگ می‌زنند می‌گویند می‌خواهیم به فولادی رای بدهیم، می‌گویم خوب است.

kebnaشما عملکرد تاجگردون را در این ۴ سال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در شهر گچساران اطلاعی ندارم اما در تهران خیلی خوب بوده است.

kebnaگفته شده اصولگرایان گچساران و باشت اعتقاد داشتند خورشیدی گزینه مناسبی برای این جناح بود چون هم دارای شهامت و جسارت هم گزینه رای آور بوده و در این راستا چندین ماه به شدت به دنبال شما جهت حضور در انتخابات بودند آیا این گفته حقیقت دارد؟

بله، دوستان من چندین ماه لطف و زحمت کشیدند به دنبال من بودند اما من برای نیامدن دلیل داشتم گفتم در بین ترک زبانان کسی نیست و از آن طرف هم تاجگردون آدم قوی می‌باشد دیگر چه نیازی به آمدن ما‌ها توی صحنه می‌باشد چنین تصوری هم داشتم.

kebnaبا توجه به اینکه شما یکی از گچسارانی‌های شاخص در پایتخت می‌باشید تاجگردون در تهران چگونه فردی است؟

تاجگردون در تهران فعال است و در طرح و برنامه‌های مجلس خوب عمل می‌کند و یک چهره شناخته شده است و حتی در بین اصولگرایان مجلس نقطه نظر منفی نسبت به ایشان نمی‌باشد و تاجگردون را به عنوان یک شخص معتدل قبول دارند و همچنین او را به عنوان کار‌شناسی می‌شناسند که حرف کار‌شناسانه می‌زند او نه حرف کسی را می‌زند نه جناحی را.

kebnaآیا شما به گچساران خواهید آمد که از آن نطق‌های معروف آتشین، انفجاری و انتحاری خود را بر علیه تاجگردون داشته باشید؟

(پس از خنده...): من از اینکه پای کار بیایم و سخنرانی کنم چنین کاری را نخواهم کرد فقط می‌توانم یک موضعی بگیرم هرچند که برایم سخت است در حالیکه اگر تاجگردون نبود خیلی راحت تر می‌توانستم موضع بگیرم.

kebnaخورشیدی در پایان در رابطه با خوب بودن ارتباطش با رئیس جمهور سابق(احمدی‌نژاد) گفت و در پاسخ به سوال خبرنگار کبنا که پرسید آیا کدورت‌های قبلی را کنار گذاشته اید و اگر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود از او حمایت خواهید کرد؟ اظهار داشت: کدورت‌ها را کنار گذاشته و اگر احمدی‌نژاد توانست تاییدیه نظام را کسب و اقبال عمومی را جذب کند از او حمایت می‌کنم.

 گفت و گو از: حبیب الله قلندری


کد مطلب: 146498

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/146498/سردار-خورشیدی-تاجگردون-قوی-نیازی-آمدن-ماها-نبود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1