کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز در انتخابات چه می کند؟(۲)

16 دی 1394 ساعت 10:29


بهنام عکاشه-سردبیر کبنانیوز
با نزدیکی به انتخابات و اهمیت پیدا کردن رسانه های گروهی در رواج نشاط عمومی و فضای رقابتی، چند سایت برتر استان با پدیده ای نادر در امر رسانه ای روبرو گشته اند.
متاسفانه برخی گروه ها و جریانات سیاسی به طور خودآگاه یا ناخودآگاه به تشکیل تیم های کامنت گذاری روی آورده اند که متاسفانه عملکرد این جریان بعضا موجب رواج ناامنی اخلاقی، اجتماعی و حتی امنیتی شده است.
کامنت هائی با مضمون های غیر متعارف شامل هتک حیثیت افراد مطرح و عادی و خانواده ها، ترویج طایفه گرائی و قشربندی های نابه جا، ناامنی روانی از طریق رواج شایعات پیرامون انتخابات، توهین، تهمت و ناسزا به ارکان و آرمان های انقلاب اسلامی و... که باعث برخی زحمات برای مدیران این وبسایت ها شده و باعث شده وقت این رسانه ها به جای نشر اخبار و تحلیل و سعی در دمیدن روح نشاط سیاسی در میان جامعه، به پاسخوگوئی به مخاطبین برای حذف، تعدیل و حتی ارائه کامنت جدید بگذرد.
رسانه های استان به دلایل مختلف از جمله کمبود نیروی انسانی، منابع مالی، ضیق وقت و... برخی اوقات از دقت کافی فاصله گرفته و کامنت هائی را تائید می نمایند که با تذکر دوستان، مخاطبین یا مدیران سایت حذف می شود ولی این موجب مزاحمت هائی برای برخی افراد و خانواده ها شده است.
کبنانیوز ضمن عذرخواهی از همه کسانی که با سعه صدر این زحمات را بر ما بخشیده اند در دو ماه پیش رو قصد دارد با این پدیده شوم با مراعات حقوق مخاطبین وفادار سایت در ارائه آزادانه دیدگاه های شان، برخوردهائی چندمرحله ای برای کاهش و حذف آن انجام دهد.
۱- گام اول برای برخورد با این پدیده، انتشار دیدگاه های افراد است ولی در این بین فقط اسامی کامنت گذاران نمایش داده می شود.

۲- در صورت تکرار کبنانیوز در گام بعد، همه کامنت های فرد مورد نظر را از روی صفحه برداشته و از این طریق تذکرات لازم داده می شود.
۳- در مرحله سوم با تکرار کامنت فرد مورد نظر، متاسفانه مجبور به بلاک کردن آی پی فرد مورد نظر می باشیم تا هیچ گاه موفق به درج دیدگاه های خود نشود.
۴- در مرحله نهائی اگر بررسی های سایت نشان بر سازماندهی یا اصرار فردی در رواج ناامنی اجتماعی یا فردی باشد، مجبور به بررسی از طریق مراجع قانونی خواهیم بود.
در پایان بار دیگر تعهد خود را به انجام وظایف حرفه ای و اخلاقی خود اعلام می نمائیم و به مخاطبین اطمینان می دهیم هرچه در توان داریم برای تسریع و تسهیل ارائه دیدگاه‌های سلائق و علائق مختلف در کبنانیوز انجام می‎دهیم و شیطنت‎هائی که برخی کامنت گذاران-که کبنانیوز در حال بررسی ریشه این موضوع است- برای ایجاد محدودیت در انجام وظایف کبنانیوز می کنند با مدیریت بیشتر بر کامنت ها و مطالب، به شکست خواهد انجامید و به مخاطبین حرفه ای و اخلاق مدار کبنانیوز  متعهد می شویم هیچ گونه محدودیتی برای ارئه دیدگاه های خود در این وبسایت نخواهند داشت.


کد مطلب: 146088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/146088/کبنانیوز-انتخابات-می-کند-۲

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1