کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آری به وحدت، خیر به تفرقه

18 آذر 1394 ساعت 10:53


حامد شرفی

مطلبم را ابتدا با دست نوشته های مرحوم بهمن بیگی آغاز میکنم که میفرمود: انقلابات عشایر فقط در صورتی جان می‌گرفت که به بازوی عریان بویراحمد تکیه داشت. هیچیک از طغیان‌های جنوب بی پایمردی پابرهنگان بویراحمد به جایی نرسید وبویراحمد آنقدر دست به ماشه برد وپا در رکاب فشرد تا از یک دهستان یک استان آفرید. بویراحمد آنقدر کوشید وخروشید تا از چنگ سه استان همسایه، سه اژدهای پراشتهای دهان گشوده رهایی یافت وبه صورت استانی مستقل درآمد. استان بویراحمد تنها استان ایران بود که نه به دلیل جمعیت، نه به دلیل وسعت، نه به دلیل ثروت بلکه فقط در نتیجه قدرت، موجودیت یافت.حامد شرفی

وقتی میشنویم که برادران و فرزندان استان در جاهای مختلف کشور کاندیدای حضور در مجلس شده اند و بازتاب آن را در سایت های خودمان مشاهده میکنیم کلمه ای جز شرمنده گی نمی یابیم.  این تاسف خاطر احساس مسئولیتی به من داد تا  چند خطی را، برای همشهریان و هم استانیهای عزیزم، به رشته تحریر درآورم.

همه میدانیم و بارها شنیده ایم که استان ما به لحاظ مخازن تحت الارضی و سطح الارضی یکی از ثروتمند ترین استانها در کشور و حتی در منطقه میباشد و بارها در مقالات مختلف از مخازن نفتی از معادن غنی از رودهای پرآب و خروشان استان صحبت ها و تحلیل های بسیاری شده است . به هیچ وجه نمیتوان رشادت ها و شجاعت های قهرمانان و شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس را فراموش کرد نمیتوان افرادی را فراموش کرد که بدون هیچ چشم داشتی شجاعانه به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و قهرمانانه جنگیدند. شاید تا بحال نام عبدالرسول زرین را نشنیده باشید او بهترین تک تیرانداز ایران در جنگ هشت ساله بود که با هر تیرش ترسی را در دل دشمنان ایران میکاشت و شاید در هیچ جا نامی از مهدی درخشان فرمانده ای که در غریبانه گی خاموش شد برده نشده. دریغ از اینکه وقتی به گذشته تا بحال نظری می افکنیم گاه و بیگاه بی مهری های دولت ها و مسئولین را میبینیم که قدر شناس دست های پینه بسته و زحمت کشیده پدران و اشک های خونبار مادران این ولایت دلیر نبوده اند. بعد از شنیدن این داستان ها آه غم، بر بغل هر انسانی خواهد آمد ولی همچنان استوار مردان و شیرزنان این استان با نگاهی پر عطوفت به حوادث تاریخ مینگرند. استان کهگیلویه و بویراحمد با تاریخ غنی چند هزار ساله و با دارا بودن حجم عظیمی از مخازن و منابع اقتصادی و فرهنگی همواره از سوی دولت ها مورد کم لطفی مضاعف قرار گرفته و به حاشیه رانده شده است. شاید یک سر قضیه را باید در خودمان جستجو و کنکاش کنیم . وقتی نام های  مختلفی از مفاخر استانمان را میشنویم که در استان های دیگر تصدی داره پست های کلیدی شده اند باید دوچندان خوشحال گشت و خودمان را نیز هم مسیر با آنها در جهت پیشرفت سوق داده و حرکت کنیم، نه اینکه چوب غفلت خود را لای چرخ پیشرفت آنها قرار داده و حسادت وار نخبه سوزی و فرافکنی نماییم. بارها در سایت ها و در جمع های خصوصی و عمومی مشاهده کرده ایم که انواع بهتان ها و بدگویی ها به راحتی به نخبه های سیاسی استانمان زده میشود، و غافل از اینکه نمیدانیم که خیلی از استانهای مجاور آرزوی داشتن امثال فولادی، جعفری و تاجگردون و موحد و حسینی و برادران دلاویز و غیره را دارند ولی همچنان به داشته های خود پشت کرده و نهایت بی عاطفگی را به آنها عرضه میداریم. بنده به عنوان قطره ای کوچک از دریای این استان تمام برادران و خواهران خود را به وحدت و ممارست در جهت عمران و آبادی دیارمان میخوانم، باشد که خداوند رحیم پاکی را چراغ راه همه ما قرار دهد.


*کارشناس ارشد زمین شناسی نفت


کد مطلب: 145575

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/145575/آری-وحدت-خیر-تفرقه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1