کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشستی به نام دانشجو و به کام ...

16 آذر 1394 ساعت 1:25


رحیم موسوی

هر ساله به مناسبت روز «دانشجو» و به پاسداشت این روز مسئولان نشست‌هایی با دانشجویان برگزار می‌کنند تا هم پای صحبت های آنان بنشیند و هم اندکی برایشان موعظه کنند.

امسال نیز بر اساس برنامه‌هایی که قرار بود در سکوت رسانه‌ای برگزار شود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و خود و چند تن از روسا و مسئولان دانشگاه‌های استان نشستی را با تشکل‌های دانشجویی برگزار کردند.DSC_0640

نشستی که در وهله اول و با نوع چینش و حرکات حاضرین کاملا مشخص بود که کمتر رنگ و بوی دانشجویی دارد، چرا که همه آمده بودند، همه آمده بودند جز دانشجویان، از پیمانکار گرفته  تا بازاری و لبو فروش...

جلسه به صحبت‌های مسئولان تشکل‌های سیاسی شروع شد و هر یک به گونه‌ای با صحبت های پوچ و بی محتوا با شأن دانشجو و تشکل دانشجویی را بازیچه و ابزاری برای بیان عقده‌های شخصی خود کرده بودند و کار تا جایی بالا گرفت که برگزار کنندگان جلسه از جمله معاون سیاسی و انتخابات استانداری و مدیرکل روابط عمومی مجبور به وساطت شدند و سعی کردند آرامش را به این میدان عقده گشایی بازگردانند.

این نشست گرچه با صحبت های و حرکات وقیح عده‌ای دانشجو نما به حاشیه رفت ولی با صحبت های عالمانه و به دور از احساسات استاندار و معاونین جلسه به سمت آرامش و عقلانیت پیش رفت.

البته ذکر چند نکته در روند و چگونگی برگزاری این نشست خالی از لطف نیست:

اولا:این نشست گرچه برای  پاسداشت روز دانشجو و با نام دانشجو برگزار شد ولی با صحبت های بی محتوا و سطحی که در این نشست برگزار شد عملاً اعتبار و آبروی دانشجویان واقعی و سختکوش استان زیر سوال رفت.

ثانیا: عدم نظارت مسئولان برگزاری این نشست باعث شد که هر کسی دوست خود را از پارک و خیابان‌ها به این نشست بیاورد تا ماحصل روز پاسداشت دانشجو به وسیله ای برای وقت گذرانی برخی تبدیل شود آن هم در قلب مرکز تصمیم گیری استان.

ثالثا: با شرایطی که پیش آمد و با توجه به کسر شأنی که عده‌ای دانشجو نما در این نشست بوجود آوردند جا دارد که تصمیم گیران و متولیان امر سعی کنند که علاوه بر برگزاری اصولی این گونه نشست ها و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و حاشیه دار در نشست هایی این چنین، به سمتی حرکت کنند که در روزی که با نام دانشجو مزین شده، دانشجویان واقعی و کسانی که در شرایط کنونی با تمام وجود در جهت اعتلای علمی دانشگاه و کشور خود گام برمیدارند دعوت و مسئولان در روز دانشجو پای صحبت دانشجویان بنشینند نه لبو فروش و..

من الله توفیق


کد مطلب: 145162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/145162/نشستی-نام-دانشجو-کام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1