کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا عذرخواهی کند؛ ۴۷ درصد دیگر آراء متعلق به کیست؟

10 آذر 1394 ساعت 20:45



در پی انتشار یک نظر سنجی مهندسی شده و یا شاید غیر فنی در سایت کبنانیوز که به نظر می رسد منتصب به یکی از نمایندگان فعلی باشد. برآن شده تا یادداشتی بر این نظر سنجی داشته باشم.
این نظر سنجی که بیش از ده روز است در این وب سایت خبری منتشر شده است دارای ۶ گزینه می باشد که برای رأی یا عدم رأی به سه نماینده استان طراحی شده است.
در این نظر سنجی که آقای تاجگردون از ابتدا بعنوان نفر اول آن بوده است طراح آن متاسفانه گاف بزرگی را مرتکب شده که جای بسی سوال است که آیا این نظر سنجی تنها برای باز یابی قوای از دست رفته جریان منتصب به آنهاست و یا قصد انحراف افکار عمومی وجود داشته؟
به نظر سنجی که نگاه کنید می بینید ۳۵ درصد از نظرات به آقای تاجگردون جواب مثبت داده اند و ۱۸ درصد هم اعلام کرده اند که به ایشان رأی نمی دهند ، پس حتما این ۱۸ درصد هم به آقای فولادی رای می‌دهند.
کبناحالا باید تحلیل کرد این نظر سنجی اشتباه شاید جوابی درست را هم داشته باشد.
اگر یادتان باشد نتیجه آراء دور گذشته از مجموع ۹۱۷۱۰ برگ رأی بدین قرار بوده :
۱-غلامرضا تاجگردون ۳۴ هزار و ۹۳۷ رأی ‪
۲-علی پولادی‌وندا ۱۹ هزار و ۱۱۰ رأی
۳-سید قدرت‌الله حسینی‌پور ۱۷ هزار و ۳۸۴ رأی
۴-علی‌مراد جعفری ۱۶ هزار و ۲۲۱ رأی
۵-حسین اسماعیلی ۳ هزار و ۷۷۹ رأی
۶-علی‌رحم رحیم‌پور ۲۷۹ رأی
۷-سید مقصود هاشمی‌بیان ۱۰ رأی
حالا اگر تعداد کل رأی دهندگان امسال را حدود ۱۲۰ هزار نفر تخمین بزنیم. حالا می خواهیم به نظر سنجی کبنانیوز اشاره کنیم، از مجموع آراء اعلام شده در این نظر سنجی بعنوان یک نمونه از جامعه، ۳۵ درصد مربوط به آقای تاجگردون که منطقی هم بنظر می رسد هرچند ریزش های ایشان بیش از رویش بوده و جو عجیبی هم حاکم است در خوش بینانه ترین حالت ایشان همان ۳۵ درصد را به خود اختصاص خواهد داد یعنی ۴۲۰۰۰ رأی که در بسیاری از پیامک ها و پست های فضای مجازی گذاشته شده برخی ها هم همین حدود را تخمین زده اند. یعنی حدود ۷۰۰۰ رأی بیش از دور گذشته.
اما می ماند ۱۸ درصد دیگری که به ایشان رأی نخواهد داد، بنظر می رسد سهم آقای فولادی باشد، کاندیدایی که دور گذشته بعنوان نفر دوم ۱۹۱۱۰ رأی را به خود اختصاص داد ، این ۱۸ درصد می شود حدود ۲۲۰۰۰ رأی منتطقی هم بنظر می رسد و تحلیل ها هم همین بوده که ترکها ۲۲ هزار رأی در گچساران دارند.
اما یک رمز گشایی از این ماجرا کبنا که نمی دانسته یا می دانسته، مبنا برای نظر سنجی بر حسب درصد اعلام شده، بنابر این تکلیف ۵۳ درصد که ۳۵ درصد آن به آقای تاجگردون و ۱۸ درصد هم به آقای فولادی تعلق گرفته روشن شد و می ماند ۴۷ درصد از این ۱۰۰ درصد.
۴۷ درصدی که در محاسبات و معادلات آقایان برنامه ریز از قلم افتاد.همانطور که در محاسبات انتخابات کسی انتظار نداشت جامعه دانشگاهی قصد معرفی کاندیدا در این دوره از انتخابات را داشته باشد. تکلیف این ۴۷ درصد چیست؟
آری، ما به همان نظر سنجی کشکی کبنا برمی گردیم ۴۷ درصد باقی مانده که از چشم ها و حواس ها جامانده که می شود حدود ۵۶۰۰۰ رأی به کسی غیر از دو نفر مطرح اختصاص خواهد یافت.
شاید این سهم کاندیدای جوان، جسور، شجاع و صریح الهجه دانشگاهی دکتر افتخاری باشد که غیر منتظره وارد صحنه انتخابات شده و دو روزه جو عجیبی را در بین جوانان و دانشگاهیان ایجاد نموده است.
حال از این تحلیل ها می گذریم. ماجرا آنجاست که مجموع شش ردیف صد می شود یعنی کبنا در تعریف آیتم ها گاف داده بنابر این به مسئولین کبنا توصیه می کنیم بخاطر این نظر سنجی غلط که البته بنظر می رسد نتیجه درستی داشته باشد، چون مردم از دسته بندی شدن و صف بندی شدن خسته شدند و آرامش می خواهند؛از مردم عذر خواهی کند تا اعتماد آنها بیشتر از این سلب نشود.


کد مطلب: 143547

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/143547/کبنا-عذرخواهی-کند-۴۷-درصد-دیگر-آراء-متعلق-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1