کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در انتخابات به حساسیت‌های قومی دامن نزنیم

8 آذر 1394 ساعت 1:48


 

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی استان با هرگونه ایجاد حساسیت قومی در انتخابات برخورد می‌کند.



 مهرداد کرمی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در همه زمینه‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه شفاف‌سازی برای سالم‌سازی در جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: رسانه خوب رسانه‌ای است که قانون را رعایت کند و برای ارزش‌های جامعه ارزش قائل باشد و خود از ارزش‌های جامعه دفاع کند.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سالم‌سازی همراه با نقد سالم بهترین کاری است که یک رسانه در راستای انجام وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد، انجام می‌دهد.

کرمی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه دستگاه قضایی مشکلی با رسانه‌ها ندارد، تصریح کرد: رسانه یکی از بازوهای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بوده و جایگاهی مهم در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

دادستان یاسوج با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در بحث اطلاع‌رسانی پرونده‌ها محذوراتی دارد، افزود: سلسله مراتبی باید طی شود و مجرم بودن فرد یا افراد مشخص شود تا بتوان اطلاع‌رسانی در مورد یک پرونده انجام داد.

وی به موضوع مهم انتخابات و نقش دستگاه قضایی در ایجاد آرامش در انتخابات اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی به مانند همه ارکان نظام به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور و البته در کمال آرامش و امنیت و سلامت در جامعه است.

کرمی گفت: در طول بیش از سه دهه از انقلاب بدخواهان و دشمنان به دنبال انتخاباتی با حضور حداقلی مردم و همراه با تنش و حاشیه بوده‌اند که البته تیر آن‌ها به سنگ خورده است.

وی تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان از حضور همه‌جانبه و با نشاط مردم در انتخابات ایران خشنود نمی‌شوند و به همین خاطر از همه حربه‌ها برای مأیوس کردن مردم استفاده می‌کنند.

این مسئول قضایی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از موارد دلخواه دشمن و بدخواهان را دامن زدن به موضوعات قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای دانست و گفت: به همین خاطر نباید اجازه دهیم در انتخابات به حساسیت‌های قومی و طایفه‌ای دامن زده شود.

وی وظیفه رسانه‌ها را برای جلوگیری از دامن زدن به این گونه موضوعات اختلاف‌انگیز مهم ذکر کرد و افزود: این‌گونه اقدامات از جامعه سلب آرامش می‌کند و دستگاه قضایی بر حسب وظیفه ذاتی خود موظف است تا با هرگونه پدیده‌ای که مخل آرامش جامعه باشد، با قوت و قدرت برخورد کند.

کرمی با گریزی به مسائل منطقه‌ای و اوضاع بدی که استکبار جهانی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای جهان اسلام و کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: یادمان باشد که آن‌ها با حربه ایجاد حساسیت‌های قومی و ایجاد اختلاف در بین اقوام و طوایف در این کشورها در حال انجام جنایات خود هستند.

 


کد مطلب: 142345

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/142345/انتخابات-حساسیت-های-قومی-دامن-نزنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1