کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش کارآفرینی به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد

5 آذر 1394 ساعت 21:12





همایش کارآفرینی به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد
امروز و با حضور عضو شورای شهر تهران، همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.


امروز و با حضور فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران، رئیس دانشگاه یاسوج، اعضای هیئت علمی این دانشگاه، دانشجویان و برخی از مسئولان شهرستانی همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

در این آیین هر یک از سخنرانان در خصوص وضعیت اشتغال و کارآفرینی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد سخنانی ایراد کردند و بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در این همایش تأکید شد.

به گزارش فارس، امروز نیز همانند همایش استانی نقش زن در توسعه که روز گذشته در دانشگاه آزاد یاسوج و با حضور فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد علی‌رغم این که قرار بود برنامه رأس ساعت ۹ آغاز شود با یک ساعت تأخیر برنامه مذکور آغاز شد.


قابلیت‌های بالای زنان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری و صنایع دستی
مشاور رئیس دانشگاه یاسوج و عضو هیئت علمی این دانشگاه گفت: زنان کهگیلویه و بویراحمدی در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی برای کارآفرینی قابلیت‌های بالایی دارند.


امروز همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج با حضور فاطمه دانشور یکی از زنان کارآفرین کشور و عضو شورای اسلامی شهر تهران در محل دانشگاه یاسوج و با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان و مسئولان برگزار شد.
در این آیین فخری یوسفی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از گذشته‌ها تاکنون هر گاه از کار و کارآفرینی سخن به میان می‌آید بیشتر مردان مورد توجه هستند و بسیاری در جامعه به نقش زنان در کارآفرینی توجهی ندارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به آمارهای ضعیف در این خصوص اشاره کرد و گفت: آمار سال ۷۵ نشان می‌دهد تنها یک هشتم جامعه شاغل در کشور زنان بوده‌اند.

یوسفی تصریح کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینی زنان وجود دارد که از جمله آن‌ها به موانع فرهنگی و برخی باورهای غلط به عنوان مهم‌ترین موانع باید اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: زنان نیز باید عملگرایی لازم و جرأت کافی برای کارآفرینی داشته باشند تا بتوانند به عنوان افراد تأثیرگذار در کارآفرینی به ایجاد شغل و رفع بیکاری در کشور و استان خود کمک کنند.

وی جامعه‌ای را توسعه یافته دانست که در آن نسبت کارآفرینی زنان و مردان چندان تفاوتی با هم نداشته باشند و تصریح کرد: خوشبختانه در کشور عزمی برای حضور زنان در همه عرصه‌ها از جمله کارآفرینی وجود دارد.

یوسفی در بخش دیگری از اظهارات خود، کارآفرینی را یکی از راه‌های ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه زنان دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که موجب فرسودگی زنان می‌شود در کنار گود بودن زنان برای حضور در مقوله کارآفرینی است.

وی قابلیت‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را برای کارآفرینی بالا ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای کارآفرینی در بخش‌های مختلف در استان ما مهیا می‌باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: زنان ما توانایی خوبی دارند تا در دو مقوله صنایع دستی و گردشگری کارآفرینان خوبی بوده و برای توسعه استان در راه تولید و اشتغال مثمر ثمر باشند.

 


کد مطلب: 142020

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/142020/همایش-کارآفرینی-میزبانی-دانشگاه-یاسوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1