کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش سفر بانوی خیر به یاسوج + تصاویر

4 آذر 1394 ساعت 16:28



 رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به یاسوج سفر کرد، دیدار با برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج، افتتاح شعبه خیریه مهرآفرین و بازدید از مناطق حومه این شهر از جمله برنامه‌های وی در یاسوج بود.

 رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از شناسایی بیش از ۱۳ هزار کودک کار و بدسرپرست در تهران تاکنون خبر داد و گفت: آمارها به مراتب بیشتر از این تعداد است.



فاطمه دانشور در حاشیه بازدید از برخی مناطق حومه شهر یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراوانی در کنار این بحران جدی کلان شهر تهران را به شدت تهدید می کند.
وی از ورود جدی تر این دوره از شورای اسلامی شهر بویژه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی برای ساماندهی و برنامه ریزی جهت حل بحران ها و آسیب های اجتماعی در تهران خبر داد و گفت: هم اکنون کمیته ای برای شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان در بین کودکان کار خیابانی تشکیل شده است.
وی در بازدید از برخی مناطق شهر یاسوج نسبت به افزایش پدیده مهاجرت و بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در حاشیه این شهر هشدار داد.
دانشور افزود: متولیان امور اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج باید در این راستا با برنامه ریزی منظم و مدیریت شده از شیوع و گسترش روزافزون این پدیده اجتماعی جلوگیری کنند.
وی به برخی آسیب ها، معضلات و ناهنجاری های شدید اجتماعی و فرهنگی در کلان شهرها همچون تهران ودیگر شهرهای مورد هجوم حاشیه نشینی اشاره کرد و بر ضرورت هوشیاری و برنامه ریزی منسجم و تعامل بیش از پیش مدیریت شهری (شهرداری ها) با سایر نهادهای متولی در حوزه اجتماعی تاکید کرد.
دانشور یکی از آسیب های جدی در حوزه مسایل اجتماعی بویژه در کلان شهرها را گرایش روزافزون زنان و جوانان به مواد مخدر و کاهش سن اعتیاد اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری و شوراها نباید خود را از این حوزه ها جدا ببینند و مسئولانه تر و با حساسیت بیشتری وارد عرصه عمل شوند.
وی تشکیل ستاد ویژه ای برای نظارت و سازماندهی بهتر امور فرهنگی در شورای اسلامی شهر یاسوج را خواستار شد و گفت: باید برخی ظرفیت های بالقوه در حوزه مسایل اجتماعی شناسایی و با تعامل و سرمایه گذاری مناسب زمینه شکوفایی آنها نیز فراهم شود.
دانشور که از کارآفرینان برتر در عرصه صادرات معدن و در زمینه مسایل نیکوکاری و خیری فعالیت گسترده ای در سطح کشور دارد ، با ایجاد موسسه خیری مهرآفرین توانسته نیازمندان ، کودکان و زنان بی سرپرست زیادی را نیز زیر پوشش این نهاد خیریه قرار دهد.
وی گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر از کودکان فقیر، کم بضاعت و زنان بی سرپرست کشورمان زیرپوشش این موسسه خیریه در استانهای مختلف قرار گرفته اند.
دانشور هدف از ایجاد این موسسه را نیز کمک به همین کودکان کار و نیازمند و زنان بی سرپرست جامعه اعلام کرد.
وی در آیین گشایش یکی دیگر از شعبه های این موسسه خیریه در شهر یاسوج از ایجاد بیش از ۱۰ شعبه از این نهاد نیکوکاری در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: این موسسه ضمن کمک مالی به افراد نیازمند از جمله کودکان و زنان بی سرپرست، خودپرست و بدسرپرست اقدام به شناسایی نخبگان و استعدادها در بین خانواده های کم بضاعت می کند.
وی افزود: هدف گذاری نهایی از ایجاد این موسسه جلب بیشتر ظرفیت های نیکوکاری در جامعه در جهت توانمند سازی ، آسیب زدایی و فقرزدایی گروه های هدف است.




 


کد مطلب: 141718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/141718/گزارش-سفر-بانوی-خیر-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1