کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تخریب مکان‌های معتادان در کهگیلویه و بویراحمد

8 آذر 1394 ساعت 0:57


عصر امروز نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

فرمانده ارشد انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت تخریب مکان‌های تجمع معتادان در این استان سخن به میان آورد.

در این در نشست سردار غلام‌عباس غلام‌زاده فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: یکی از راه‌های نفوذ دشمن در هر کشوری استفاده از پدیده شوم مواد مخدر و ترویج آن در بین نسل جوان است.
وی گفت: به همین منظور باید همه دستگاه‌های مختلف چه فرهنگی و غیرفرهنگی برای مقابله با آن در میدان حضور داشته باشند.
این مسئول در ادامه با بیان این که در کل استان ۴ مکان تجمع معتادان شناسایی شده است، افزود: شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هر کدام با هشت مورد بیشترین مکان تجمع معتادان را به خود اختصاص داده‌اند.
این فرمانده ارشد انتظامی گفت: برای جلوگیری از گسترش پدیده شوم اعتیاد در جامعه باید این مکان‌ها تخریب و یا با ارائه زیرساخت‌های خدماتی لازم از جمله مجهز شدن به سیستم روشنایی و راه دسترسی برای گشت‌های پلیسی در آن‌ها ایجاد شود.
غلام‌زاده در ادامه بیان کرد: جمع‌آوری معتادان خیابانی و کارتن خواب نیازمند عزم جدی و همه جانبه از سوی دستگاه‌های مربوطه را دارد و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به انجام این کار اقدام نخواهد بود.
وی گفت: نیروی انتظامی به سهم خود برای مقابله با این آسیب اجتماعی وظایف خود را در سطح استان انجام می‌دهد و لازم است که دستگاه‌ها تعامل کاملی برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی داشته باشند.

اجرای طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

هادی زارع‌پور عصر امروز در ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای مقابله با معضلات اجتماعی در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی گفت: طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی با هدف کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در مدارس استان اجرا می‌شود.
این مسئول بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور تا پایان امسال برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: فرایندهای این طرح شامل غربالگری، آموزش، مشاوره، درمان، مددکاری و بازتوانی است.
این مسئول عنوان کرد: آگاه‌بخشی و توانمندسازی دانش‌آموزان، یکپارچه‌سازی خدمات، رصد مستمر وضعیت خطرپذیری جوانان و نوجوانان و طراحی الگو و ارائه خدمات برای مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان در معرض خطر و پرخطر از جمله اهداف این طرح است.
زارع‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه ابعاد به دنبال دفع معضلات اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان با برنامه‌های خوب پیشگیرانه به مقابله با معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد می‌پردازیم.
فتاح محمدی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد مبازره با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه مسئولان موظف به مقابله با پدیده مواد مخدر در جامعه هستند و باید اجازه ندهیم که نسل جوان ما آلوده به مواد مخدر شوند.
وی با تأکید بر این که دو گروه سنی نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر قرار دارند، تصریح کرد: از این رو باید با فرهنگ‌سازی و پیشگیری به مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی برویم.
این مسئول بیان کرد: مدرسه به دلیل کارکردهای مهم آموزشی و تربیتی و جایگاهی که در بین این دو قشر دارد نقش مهمی در زمینه پیشگیری و مراقبت از نوجوانان و جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدین با شناختی که از توانمندی‌ها و خصوصیات رفتاری، اجتماعی و جسمی فرزندان خود دارند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد خواهند داشت.
محمدی در پایان توضیح داد: همه دستگاه‌ها باید برای مقابله با این پدیده خانمان‌سوز برنامه داشته باشند.


کد مطلب: 141464

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/141464/تخریب-مکان-های-معتادان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1