کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه استان علیه تاجگردون؛ چرا وزیر به گچساران آمد

30 آبان 1394 ساعت 7:22


IMG_0768
بهنام عکاشه
سفری که می توانست مرهمی بر رنج های کهنه کارگران گچساران و کهگیلویه و بویراحمد باشد به موسمی برای واگشائی درددل هائی شد که احتمالا تا اسفندماه ادامه داشته باشد.
خانه کارگر دیروز روز خوبی برای اعضایش رقم زد و جنتی و باشتی زاده حرف دل آنها را بر زبان آوردند.
از همان لحظه ای که حسام رحمانی در گروه میلاد کرمی(گچساران ۱۴۰۰) از سفر پرکار علی ربیعی به گچساران به عنوان تفریح آخر هفته وزیر یاد کرد می شد فهمید جریانی قصد دارد این سفر را به حاشیه بکشاند.
البته سخت است رابطه ای سیستماتیک میان گفته یکی از اصولگرایان گچساران با حاج زارع یاسوجی که به نرم خوئی و اعتدال مشهور است، پیدا کرد ولی به نظر هر دو یک هدف را نشانه رفته اند.
وزیر اما سعی کرد آرامش را به استان بازگرداند. او گفت سفرش مطابق عرف بوده و هر سال انجام می شود.
ربیعی که روزی کارگر کارخانه جنرال موتورز در تهران بوده و جعفر اخوان مرد خوشنام ماشین سازی ایران را یاری می داده است بعدها به اتاق فکر اصلاحات رفت و برخی اندیشه های سیاسی رئیس جمهور محبوب اصلاح طلبان را منبعث از تفکرات ربیعی می دانند.
او که پدرش کارگر راه آهن بود اما دیروز به گچساران آمد و آنقدر خودمانی بود که همه را به اسم صدا می زد، هم علیرضا جنتی را و هم بهروز باشتی زاده را و این عادت جنوب شهری اش بود.
او از بوی قطار خوشش می آید، دیروز وعده های فراوانی به گچسارانی ها داد و البته آنها را موکول به پیگیری تاجگردون کرد. از منطقه ویژه تا یکسان سازی حقوق ها، از لغو احتمالی قرارداهای ظالمانه تا کارت های اعتباری، از تفریح گاه بازنشستگان تا پیگری خواسته های کارگران غیررسمی نفت گچساران، همه و همه وعده های کارگرزاده چپ گرا بود.
ربعی دیروز گچساران را سالاد نامیدکه از همه اقوام و گروه ها در آن هستند و به خوشی در کنار هم زندگی می کنند و او که خود ترک زبان است با زبان ترکی با کارگران حرف زد که مردم به تشویقش پرداختتند.
هر چه بود دیروز هم برگی از تاریخ گچساران رقم خورد ولی به نظر می آید دیروز یک روز عادی نبود. نه برای ما و نه برای همه مردم استان.
دیروز وزیر بر خلاف رویه معمول و به رغم کارشکنی ها و دست اندازی ها بالاخره از هواپیمای جت bae ماهان پائین آمد و پس از نهار که اصرار داشت در کنار مردم بخورد به یاسوج رفت.
تاجگردون اما در اقدامی تاریخی وزیر را به یاسوج برد و او را تا درب سالن بدرقه کرد و برگشت تا در مراسمی که تکیه ای های گچساران برای او ترتیب داده بودند شرکت جوید.
تصویری که حیدر عدالت از پیاده شدن تاجگردون و ربیعی از هواپیما گرفت و تصویری که نوروز کمائی از خداحافظی تاجگردون و ربیعی در یاسوج گرفت شاید چندان حرفه ای برداشته نشد ولی در تاریخ استان و گچساران به عنوان تصاویری ماندگار ماندند.
تاریخی که همواره حاکی از تبعیض و برخوردهای از بالا بوده است و دیروز این تصاویر به این نقش تاریخی پایان داد و همه مردم استان را در یک خط مساوی قرار داد.
در کیلومتر ۹ جاده مخصوص کرج روزی کارخانه جیپ توسط جعفر اخوان تاسیس شد. این روزها تاجگردون هم می خواهد همین کار را در همه کیلومترهای استان انجام دهد.
باید دید گچسارانی ها موفق می شوند راه توسعه استان را که در پیش گرفته اند، ادامه دهند یا اتحاد حسام رحمانی ها و غلام محمد زارع ها بالاخره به نتیجه می رسد.
[caption id="attachment_140475" align="aligncenter" width="560"]DSC_0172 تصویر از نوروز کمائی[/caption]


کد مطلب: 140463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/140463/همه-استان-علیه-تاجگردون-چرا-وزیر-گچساران-آمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1