کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۱ طرح عمرانی-آبی در گچساران دردست اجراست

27 آبان 1394 ساعت 18:15


رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۱۱ پروژه عمرانی با اعتباری بیش ۲۷۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.


عارف بهگامbehgam افزود: ساخت بند انحرافی و کانال انتقال آب رودبال، تامین آب اراضی ماهور باشت و امام زاده جعفر، تعمیر و تجهیز شبکه چاه های آب در سطح شهرستان، بند انحرافی ناصر آباد و تامین آب اراضی آبریزی تنگ انگشتری از مهمترین این طرحهاست.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح ها، بند انحرافی و کانال انتقال رودبال با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، ساماندهی رودخانه دیل با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و ساماندهی رودخانه خیرآباد با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده بهره برداری است.
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: مطالعه و تهیه طرح تامین آب دیم اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.
بهگام افزود: مطالعه طرح تامین آب کشاورزی دشت مور این شهرستان به اتمام رسیده و عملیات اجرایی این طرح تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی ابراز کرد: ۸۰ هکتار از باغ ها و اراضی دیم روستای دیل و آرو امسال از طریق دو حلقه چاه آهکی ۲۰۰ متری تامین آب شد.
بهگام گفت: مطالعه سد مخزنی به حجم شش و دو دهم میلیون متر مکعب در منطقه سر آسیاب و بالا دست روستای دیل با پیگیری نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان آغاز شد.
بهگام افزود: ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و دو درصد نفت به طرح های عمرانی این اداره اختصاص یافت که از این میزان ۶۵ درصد معادل ۱۷۵ میلیارد ریال جذب شد.
وی گفت: امید است با جذب کامل اعتبارات و تکمیل طرح های در دست اجرای حوزه آب گچساران تحول چشمگیری در بخش کشاورزی و توسعه اشتغال پایدار این شهرستان ایجاد شود.


کد مطلب: 139991

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/139991/۱۱-طرح-عمرانی-آبی-گچساران-دردست-اجراست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1