کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب

26 آبان 1394 ساعت 9:48


سید علی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا اظهار کرد: بروز شکستگی در تاسیسات آب شرب و یخ‌زدگی کنتورهای آب از عمده‌ترین مشکلاتی است که در فصول سرد سال به وجود می‌آید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان آب خواست با توجه به برودت هوا و برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور، شکستگی لوله و اتصالات آب نسبت به عایق‌بندی مناسب کنتور، لوله و اتصالاتی که در فضای باز و در معرض سرما قرار دارند اقدام کنند.
لدنی‌نژاد افزود: با این کار علاوه بر جلوگیری از قطعی آب، از بروز خسارت‌های ناشی از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و تاسیسات آبی منازل مسکونی جلوگیری خواهد شد.
وی استفاده از عایق‌های مناسب نظیر گونی کنفی، پشم شیشه، پوشال و خاک اره را بهترین روش برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و گفت: رعایت نکات ایمنی در زمینه حفاظت از لوله و اتصالات به خصوص در مناطق سردسیری باید لحاظ شود تا شهروندان دچار مشکلات ناشی از یخ‌زدگی تاسیسات نشوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: یکی از مسائلی که شهروندان باید در نظر داشته باشند استفاده از شیوه‌های مناسب برای ذوب یخ‌زدگی در تاسیسات و کنتورهای آب است.
وی تصریح کرد: در صورت یخ‌‌زدگی کنتور از ریختن آب جوش و قرار دادن حرارت مستقیم بر روی کنتور و اتصالات یخ‌زده باید جدا خودداری شود، چرا که انجام این عمل باعث خرابی کنتور و بروز مشکلات بیشتر در تاسیسات آبی خواهد شد.
لدنی‌نژاد استفاده از حرارت غیرمستقیم و خفیف را بهترین روش برای این کار دانست و گفت: استفاده از روش‌های اصولی و مناسب در حفاظت از کنتور و تاسیسات آبی باید اشاعه یابد تا شهروندان در این مواقع دچار مشکل نشوند.


کد مطلب: 139780

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/139780/راهکارهای-مناسب-جلوگیری-یخ-زدگی-کنتور-لوله-های-آب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1