کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ای به مقاله «حرکت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در غیاب «سیدباقر» و «هدایت‌خواه»»

19 آبان 1394 ساعت 1:56


مهرداد رضایی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «حرکت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در غیاب «سیدباقر» و «هدایت‌خواه»[کلیک کنید]»(*)  یکی از مخاطبان کبنانیوز به آن واکنش نشان داد.
با دیدن این تیتر گمان کردم که شاید بهرامی برای هدف قراردادن قلب، از تگزاس تفنگ چی استخدام کرده است اما بعداز باز کردن مطلب و مطالعه آن، متوجه شدم که نگارنده بصورت بسیارناشیانه‌ای از این تیتر استفاده کرده است!! زیرا معمولا برای کشتن؛ «قلب» را مورد هدف قرار می‌دهند نه برای حیات!! و بار تخریبی فراوانی، برای بهرامی در پی دارد.
این دلنوشته با عنوان؛ حرکت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در غیاب «سیدباقر» و «هدایت‌خواه [کلیک کنید]» در خروجی پایگاه خبری کبنانیوز قرار گرفت و دلنگار به گمان خود با این دلنوشته لرزه بر اندام «جریان اعتدال زارعی» انداخت؛ در حالی که جریان اعتدال هیچگاه از <> بعنوان یک حریف قَدَر یاد نکرد. اگر چه بهرامی را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در انتخابات معرفی کرد، اما او هیچگاه شخصیت کاریزماتیک یا بقول چند لیدر اطرافش «تکنوکرات» را به عنوان یک کاندیدای مهم ایفا نکرد. منظور نگارنده از تاثیرگذاری بهرامی در انتخابات همان نقشیست که در دور گذشته برای اصولگرایان انجام داد. محمد بهرامی، جوانی کم سن و سال اما با آرزوهای بسیار بزرگ در دور گذشته با تلاشهای دوتن از اصولگرایان، تایید صلاحیتش گرفته شد تا بتواند در انتخابات با گفتن <>!! آرا اصلاحطلبان را از سبد زارعی بیرون بیاورد ودر بغچه خود بریزد و با این تاکتیک زیرکانه هدایتخواه را برای دور سوم سخنرانی های سیاسیش به بهارستان بفرستد؛ که این عمل زیرکانه دقیقا نتیجه عکس داد و بهرامی توانست۶۰ درصد از آرا خود را از صندوق هدایتخواه بیرون بیاورد و به بغچه خود بریزد.
پس این تاثیرگذاری بهرامی فقط و فقط درجهت بالا و پایین کردن آرا کاندیداها می‌باشد نه شانس پیروزی. البته تاثیرگذاری بهرامی به همینجا ختم نمی‌شود زیرا معدود لیدرهای بهرامی برای پایین آوردن آرا زارعی از حربه تخریب استفاده می‌کنند و با این حربه خدمت بزرگی به جریان پایداری می‌کنند. تلاش‌های تخریبی آنها به حدی زیاد است که درمیان عوام به اسم «پیکور عرصه سیاست» مشهور شدند! درحالی که مهمترین دلیل پیروزی زارعی در همین تخریب است زیرا اگر زارعی کاری انجام نداده بود دقیقا مانند بزرگواری به سرش می‌آمد و هیچکس کاری به کارش نداشته است. همانگونه که قبلا ذکر شد جریان اعتدال زارعی همچنان، از بهرامی بعنوان یک رقیب انتخاباتی یاد نمی‌کنند و ایشان را، فقط و فقط بعنوان یک رقیب تخریبی درخدمت رقبا می‌شناسند.
معدود لیدرهای بهرامی خودشان را به آب و آتش زده‌اند که بگویند زارعی اصولگراست در حالی که زارعی هیچگاه خودش را اصلاح طلب معرفی نکرد و هیچگاه مانند بهرامی، در ستاد جبهه پایداری‌ها نبود. نگارنده که گویا پس از یک سرخوشی کوتاه مدت قلم را بدست گرفته در یک حالت نامتعادل ذهنی نوشته است که: زارعی در دور قبل آرا اصلاحطلبان را باخود نداشت!!! وجالبتر اینکه بگونه ای سخن میگوید که انگار درسپتامبر ۲۰۰۱ بسر میبریم و همه نگاه ها به برج های دوقلو آمریکا معطوف است و کسی یادش نیست که در انتخابات ۹۰ اصلاح‌طلبان از چه کسی حمایت کردند!! درحالی که تاکنون بهرامی در هیچکدام از انتخابات از زمان حضور هدایت خواه تا انتخابات ۹۰، هیچگاه در کنار اصلاحاتی‌ها قرار نگرفت وهمیشه در جبهه مقابل فعالیت میکرد چه آن موقع که در ستاد هدایتخواه فعالیت میکرد وچه در انتخابات ۹۰ که توسط جبهه پایداری به صحنه فرستاده شد.
ایشان در ادامه بیان خاطرات خیالی خود، از آمدن بهرامی ومهندس پناه در جلسه معارفه دکتر نظری سخن گفته و این حضور را یکی از حماسی ترین اتفاقات اخیر بویراحمد اعلام کردند؛ اگرچه مهندس پناه بعنوان یکی از بزرگان کارگزاران شناخته میشود اما باید دید که درآینده، نیز مهندس پناه حاضر به پذیرش هزینه بهرامی برای خودش می باشد یا نه؟ آنهم در زمانی که اصلاحطلبان بزرگ بویراحمد حاضر به معرفی کردن بهرامی بعنوان کاندیدای اصلاحات نیستند و بهرامی با مشاهده وضعیت موجود مجبور شد که همراه با عشایر از سرحد به گرمسیر کوچ بکند و خودش را به تاجگردون برساند، تا شایدبتواند در کنار تاجگردون نیز چندعکس یادگاری بگیرد، دقیقا مانند عکسی که بهرامی در کنار محمرضا عارف گرفت و از این عکس بعنوان سند اصلاحطلبی خود استفاده میکند! اگر سری به گوگل بزنید وکلمه عارف را جستجو کنید، خواهید دید که بهرامی تنها کسی نیست که درکنار عارف عکس دارد، وخیلی‌ها چیزی شبیه به همین عکس را با عارف داشته‌اند با این تفاوت که ازاین عکس بعنوان یک سند اصلاح‌طلبی استفاده نمی‌کنند زیرا اصلاح‌طلبی به عکس یادگاری نیست بلکه به اندیشه است.
دلنگار محترم در ادامه بیان دلنگاری‌های خود بدنبال فشار بر «سیدباقر» برای حمایت از «بهرامی» است و عملاً «سید باقر» را ردصلاحیت شده نشان داد و شایعه ردصلاحیت «سیدباقر» را بر زبان انداخت، درحالی که تا اعلام تایید صلاحیت‌ها چیزی مشخص نیست؛ و حتی در تایید صلاحیت خود.
بهرامی تردیدهای فراوانی وجود دارد، می‌توان به جد گفت بهرامی امیدواراست مانند دور گذشته، تایید صلاحیتش توسط اصولگرایان و یا افراد بانفوذ گرفته شود.
دلنگار در ادامه تشریح حماسه سازی خود، با یک هیجان والا از دعوت بهرامی توسط جمعی از تیرتاجی ها خبر داده است و از همینجا نشان می‌دهد که بهرامی حتی نمی‌تواند ادای داشتن اندیشه اصلاح‌طلبی را در بیاورد، زیرا اصلاح‌طلبان اعتقادی به انتخابات قبیله‌ای نداشته و نخواهند داشت و نگارنده نشان داد هدف بهرامی از حضور در انتخابات بازی‌های قومی و قبیله‌ای است.
نگارنده از حمایت تعدادی از تیرتاجی ها بعنوان یک اتفاق مهم یاد می‌کند و در تلاش است با یک شایعه و دروغ به خیال خود جنگ روانی ایجاد کند؛ اما حواسش نیست که در طایفه خود بهرامی، زارعی نیز طرفداران پرشماری هم از طایفه ای بهرامی است که از نیروهای فعال و کاردان زارعی خصوصاً در مدیریت‌های کلان اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد می‌باشد. با شوری وصف ناشدنی به بازی‌های قومی و قبیله‌ای دامن زد.
در قسمت آخر، دلنگار از نوشتن قسمت دوازدهم اما واگرهای انتخابات بویراحمد و دنا در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد! درحالی که اگر، «اگری» وجود داشته باشد در رابطه با «بهرامی» است که به مرد هزار اگر شهرت یافته است. در آخر باز تاکید می‌کنم نگارش این مطلب به معنای مشروعیت بخشیدن به بهرامی بعنوان یک رقیب انتخاباتی نیست و نگارنده تنها جهت پاسخگویی به تناقضات مطرح شده؛ دست به نگارش این مطلب زد.

 
*یادآوری - مطلب فوق در واکنش به متن زیر آمده است؛
خبرهای تازه‌ای از فضای سیاسی حوزه بویراحمد و دنا فعلاً در دست نیست، این روزها اگر چه دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در این دو شهرستان به آرامی فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر گرفته‌اند ولی آنطور که در حوزه‌های انتخابیه گچساران و کهگیلویه تب سیاست و انتخابات آشکارا در حال شدت گرفتن می‌باشد در حوزه بویراحمد هنوز همه چیز آرام است.baghr-v-hdait
تلاش اصولگرایان بویراحمد و دنا با وجود حتی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور برای متقاعد کردن ستار هدایت‌خواه بی‌نتیجه ماند، جلسات این طیف سیاسی در روزها و ساعت‌های اخیر به طور مرتب در حال برگزاری بود. خروجی این جلسات مشخص نیست، اصولگرایانی که در دور گذشته غلام‌محمد زارعی را حمایت کردند در این دور یا اصلاً از او حمایت نمی‌کنند و سرخورده هستند و یا رغبتی برای فعالیت سیاسی ندارد، افرادی همانند محمدرحیم دهراب‌پور، علی خرامین و…، «دهراب‌پور» که حرف از کاندیداتوری او در اذعان وجود دارد و «خرامین» نیز.
اما در طرف دیگر اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا که فضای سیاسی کشور را به نفع خود می‌دانند عزم جدی‌تری برای پیروزی در انتخابات دوره دهم مجلس شهرستان‌های بویراحمد و دنا دارند، در مجامع عمومی حرف‌های زیادی از این طیف سیاسی به گوش می‌خورد، ورود «سیدباقر موسوی‌» به صحنه انتخابات و حل موضوع تأئید صلاحیتش آمال همه اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا است. علی مندنی‌پور و خداداد غریب‌پور رسماً اعلام کرده‌اند که وارد رقابت انتخاباتی نمی‌شوند. از طرفی اصلاح‌طلبان که امید چندانی هم برای تأئید «سیدباقر» ندارند در حال بررسی گزینه‌های دیگری نیز هستند. محمدعلی وکیلی در تهران کاندیدا می‌شود و احتمال اینکه او به بویراحمد بیاید، ضعیف است و بحث حضور قوام فروزان نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده.
از سوی دیگر «محمد بهرامی» شهردار سابق مرکز بویراحمد تلاش‌های زیادی برای اصلاح روابطش با اصلاح‌طلبان کرده است و دوستی او با «غلامرضا پناه» عضو شورای مرکزی کارگزاران از چشم سیاسیون و رسانه‌ها پنهان نیست. روز معارفه محمدکاظم نظری فرماندار جدید بویراحمد همراهی «بهرامی» و «پناه» را همه دیدند. اگر چه خیلی زود «بهرامی»، «پناه» را در سالن تنها گذاشت و رفت. گفته می‌شود غلامرضاه پناه برای «بهرامی» پیش اصلاح‌طلبان پادرمیانی کرده البته این حرف هیچ جا به طور رسمی گفته نشده است.
بهرامی رئیس ستاد عارف، رابط بنیاد امید ایرانیان و عضو هیئت راه‌اندازی این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌باشد و شاید او بیشتر از هر کس دیگر خوشحال است که محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری-انتخاباتی اصلاح‌طلبان انتخاب شد. اگر چه هنوز اصلاح‌طلبانی هستند که نمی‌خواهند در کنار «محمد بهرامی» باشند و ایرادهای از او می‌گیرند.
بنابر خبرهای رسیده «بهرامی» که این روزها فعالیتش بیشتر شده است، قلب «تیرتاجی‌ها» را نشانه رفته و بر اساس دعوت جمعی از اهالی روستای «علی‌آباد» سر رود جنوبی یاسوج در آینده مهمان آنها  می‌شود و پیرامون انتخابات پیش‌رو بحث خواهند کرد.
باید دید که اصلاح‌طلبان چه چاره‌ای در غیاب «سیدباقر موسوی» می‌اندیشند.


کد مطلب: 137824

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/137824/جوابیه-ای-مقاله-حرکت-اصلاح-طلبان-اصولگرایان-غیاب-سیدباقر-هدایت-خواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1