کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه آبفار روستایی به کارگران دهدشتی/ اظهاراتی عاری از حقیقت

14 آبان 1394 ساعت 13:36


بعد از انتشار مطلبی با عنوان «سرنوشت تلخ آبداران کهگیلویه/ قراردادهای بدون وجاهت قانونی، خواب و خوراک کارگران دهدشتی را گرفت»، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به این مطلب پاسخ داد.AbEmamzadehJafar (8)
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، متن این پیام بدین شرح است؛
مدیرمسئول سایت خبری کبنانیوز
با سلام؛
احتراما در پاسخ به مطلب با تیتر «قراردادهای بدون وجاهت قانونی خواب و خوراک کارگران دهدشتی را گرفت [کلیک کنید] » منتشر شده در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۴ در سایت خبری کبنانیوز شایسته است نسبت به درج جوابیه حاضر مطابق با قانون رسانه ها و مطبوعات در همان صفحه و با همان تیتر جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید.
ابتدائاً لازمست ضمن تقدیر از همه فعالان در خدمت رسانی صادقانه به مردم و به خصوص قدردانی از توجه ویژه رسانه ها به مشکلات روزمره مردم و پیگیری آنها که البته باید صداقت و قطعیت درنشر اخبار و گزارشات به عنوان اخلاقی ترین اصول اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم وظیفه خطیر آگاهی بخشی خود را انجام دهند، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی مردم و به خصوص روستائیان عزیز یادآور شویم.
شایسته بود که مدیریت آن سایت محترم که قبل از انتشار این دست اخبار که به نوعی تخریب بخشی از عملکرد یک سازمان به شمار میرود، از مدیریت شرکت آب وفاضلاب روستایی دعوت و نظرات ایشان را همانند نظر رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه جویا می شد.
گفتنی است، از ابتدای سال ۹۳ براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام عالی وزارت نیرو مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، آبدارانی که قرارداد کارگری مشمول قانون کار یکساله با این شرکت داشته و آبدارانیکه بصورت حجمی (۴۹نفر) با این شرکت همکاری داشتند به منظورخدمات رسانی بهتر به روستائیان در قالب قرارداد برونسپاری، خدمات آبداران به شرکتهای پیمانکاری واگذار گردیده اند، نه تنها حق بیمه آبداران دارای قرارداد توسط پیمانکاران پرداخت بلکه حق بیمه آبداران حجمی که قبلاً قرارداد نداشته اندو پرداخت نمی گردید نیز پرداخت می‌شود.
شایان ذکر است عیدی و پاداش حق اولاد و مسکن و مواردی اینچنینی مربوط به آبدارانی که با پیمانکار قرارداد منعقد نمودند براساس مصوبات شورایعالی کار به آنها پرداخت می گردد و صورت وضعیت پیمانکار در صورتی پرداخت می شود که حقوق و مزایای آبداران را ابتدا پرداخت و فیش پرداختی را به شرکت ارائه نماید بنا بر آنچه ذکر گردید اظهارات آقای «پرندوار» که هنوز قراردادی با پیمانکار نیز امضاء ننموده عاری از حقیقت و واقیعت می‌باشد.
درخصوص اظهارات جناب آقای «یوسف پهناور» رئیس محترم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهیگلویه باید به استحضار رساند شود که بیمه «آبداران» در زمانیکه با شرکت آب وفاضلاب روستایی قرارداد داشته اند کامل به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردیده و سنوات خدمتی آنان به ازاء هر سال خدمت یک ماه برای آنها منظور گردیده که در صورت تأمین اعتبار به آنها پرداخت خواهد شد . همچنین ساعت کارکرد هر آبدار توسط پیمانکار براساس تعداد مشترک حوزه کاری او تعیین گردیده و هیچگونه تغییر عمده در شرایط کاری آبداران بوجود نیامده است و همان وظایف سابق را با کارفرمای جدید به عهده دارند ( ماده ۱۲ قانون کار). بنابراین نه تنها قراردا دهای این شرکت با بخش خصوصی قانونی است بلکه به نفع آبداران نیز بوده است ضمن اینکه خدمات رسانی به مشترکین روستایی را مطلوبتر نموده است.
در پایان یادآور می‌شود رسالت خطیر رسانه‌ها در فرهنگ سازی و کاهش معظلات، آسیب ها و نواقص بر کسی پوشیده نیست، بنابراین انتظار می رود ضمن رعایت اخلاق و اصول حرفه‌ای خبرنگاری، و همچنین مطالعه و آگاهی از صحت و سقم اخبار واصله با هماهنگی و مراجعه به استنادات دستگاه‌های مربوطه و نظرخواهی از مردم به انتشار اخبار و گزارشات اقدام نمایند.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 136465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/136465/جوابیه-آبفار-روستایی-کارگران-دهدشتی-اظهاراتی-عاری-حقیقت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1