کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهره‌برداری از بخش انژیوگرافی در یاسوج

13 آبان 1394 ساعت 9:44


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ارجاع بیماران به خارج از این استان برای دریافت خدمات درمانی در مقایسه با قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به یک سوم کاهش یافته است.
chman-kebna
رضا چمن افزود: ارجاع بیماران برای دریافت خدمات درمانی در کهگیلویه و بویراحمد که تا قبل از طرح نظام سلامت ۳۰ به ازای هر هزار نفر بود اکنون به ۱۰ در هزار نفر کاهش یافته است.
وی تقویت زیرساخت های درمانی، اجرای طرح هتلینگ بیمارستان ها و افزایش تعداد پزشکان متخصص را عوامل اصلی کاهش ارجاع به استان های همجوار ذکر کرد.
چمن با یادآوری کاهش ارجاع به استان‌های دیگر در پایین آوردن هزینه تمام شده درمان و رفاه حال بیمار و اطرافیان او تصریح کرد: این امر خدمتی ماندگار به مردم این خطه است.
چمن با اشاره به کمبود زیرساخت های درمان بیماری های قلبی و عروقی در این استان به عنوان یکی از دلایل مراجعه به استان های دیگر بیان کرد: جذب یک فوق تخصص قلب، راه اندازی اورژانس بیماری های قلبی و بخش آنژیوگرافی از برنامه های در دست اجرا برای کاهش ارجاع بیماران به خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
چمن اظهار کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی در این استان هزینه شده است.
وی کمبود برخی تجهیزات پزشکی را عامل تاخیر در بهره برداری از این طرح ذکر کرد.
چمن ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال بخش انژیوگرافی در بیمارستان یاسوج بهره برداری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۹ تخت سی سی یو با ۱۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مشغول خدمات رسانی به بیماران قلبی و عروقی در سه شهرستان بزرگ این استان هستند.
وی تلاش برای افزوده شدن ۶۲ متخصص در رشته های مختلف را از برنامه های در دست اجرا برای کاهش ارجاع به استان های دیگر ذکر کرد.
چمن افزود: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از ۷۸۰ هزار ویزیت رایگان و حدود ۱۱ هزار زایمان طبیعی در سطح کلینیک‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی این استان انجام شده است.
وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۴هزار بستری در سطح بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی انجام شده است.
چمن تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در قالب طرح تحول نظام سلامت خدمات لازم را به مردم ارایه می‌دهند./ایرنا


کد مطلب: 136273

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/136273/بهره-برداری-بخش-انژیوگرافی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1