کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از پیام دهراب‌پور به زارعی تا «رضاشاه» برای شریعتی

13 آبان 1394 ساعت 9:21


مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بالاخره بعد از روزهای سختی که بر این اداره گذشت، با حضور یاری معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، این مراسم با حضور گسترده فرهنگیان و معلمان روبرو شد و محمدرضا شریعتی رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد که بر آلام آموزش و پرورش مرثیه‌ای طولانی خواند، اظهار کرد: هویت مردم این شهرستان لگدمال خواست و هوس و دنیای کسانی شده که نان و نام را به نام بویراحمد گرفته اند و هیچ نامی برای بویراحمد دست و پا نکرده اند.
شریعتی همچنان که از گم شدن سوراخ دعا سخن می‌گفت، بیان داشت: ما می‌دانیم در بویراحمد کسی که بر کرسی شهرت و سیاست نشسته که تمام دغدغه او فقط رای می‌باشد، همچنین فردی نمی‌تواند معرف و معلم و درمان درد مردمی باشد که بچه‌های آنها نوبتی کفش می‌پوشند تا به مدرسه بروند.
DSC_0195
او همچنان از حرف و حدیث‌های سخن گفت که روزهای اخیر به او و تیمش نسبت دادند و گفت: شیر پاک خورده و نان حلال خور هستم و از هر سخنی مبرا.
این‌ها همه حرف‌های شریعتی نبود قطعاً لابه لای حرف‌های منظم و ادبی او سخنان زیادی پنهان بود که همگان می‌دانند، شریعتی البته تلویحاً نماینده بویراحمد و دنا را تهدید کرد که شریعتی‌ها هستند و اسفندها می‌آید و دیگر اجازه نخواهند داد هر اتفاقی صورت بگیرد.
حضار با تشویق‌های خود سخنان شریعتی را تأئید می‌کردند، شریعتی با صورتی پر از عرق پایین آمد و کنار اردشیر یاری نشست. او یک اعتراف کرد و آن هم اینکه زارع‌پور مدیرکل با اخلاق و توانمندی است و هر گونه به احترامی به او خدشه‌دار کردن ساحت اخلاق است.
DSC_0193
صحبت‌های یاری آب پاکی بر دست همه کسانی که با سخنان نیش‌دار بدن آموزش و پرورش را نشانه گرفته بودند، ریخت و گفت: گچسارانی‌ها، بویراحمدی‌ها و کهگیلویه‌ای‌ها برادر و برابرند.
 
یاری همچنین راه نجات استان را باهم و در کنار هم بودن دانست و گفت: در جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب نیروهای خوبی است که می‌توان از آنها برای ارتقا و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد بهره برد.
او البته به مخالفان و منتقدان هم پاسخ داد و اظهار کرد: در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ رئیس اداره داریم که ۳۵ نفر آنها از ایل بزرگ بویراحمد است.
یاری با بیان کلماتی مانند ایل بزرگ بویراحمد، شجاعت، دلیر و مهمان‌نوازی در وصف بویراحمدی‌ها نشان داد که گرمسیری‌ها و گچسارانی‌ها و باشتی‌ها نگاهی کاملاً برادرانه و دوستانه با سردسیری‌ها دارند او آیت‌الله ملک‌حسینی را متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی سند افتخاری برای تک تک کهگیلویه و بویراحمدی‌ها است.
آن طرف‌تر نماینده محمدرحیم دهراب‌پور اصولگرای شاخص بویراحمد که در انتخابات اسفند ۹۰ از هدایت‌خواه بریده و به زارع پیوست نیز حضور داشت. حاج دهراب‌پور این روزها کاملاً حمایتش را از زارع برداشته است و تبریک نماینده‌اش به محمدرضا شریعتی پیامی بود که شاید می‌خواست از این طریق به حاضرین انتقال بدهد. دهراب‌پور دیگر نمی‌خواهد از زارع حمایت کند و حضور مستمر کیان دهراب‌پور برادرش در جلسات اصولگرایان نیز مشخص است.
DSC_0177
سعادت محمدی رئیس دفتر نماینده بویراحمد و دنا که در ردیف‌های اخر جلسه نشسته بود قطعاً این موضوع را به زارع و تیمش انتقال می‌دهد شاید هم برای او اهمیت نداشته باشد.
DSC_0135
یکی دیگر از مسائلی که در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید آموزش و پرورش بویراحمد اتفاق افتاد، اهدای کتاب «رضاشاه» توسط زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به محمدرضا شریعتی و سیدعلی‌اکبر هاشمی بود، هر چند به نظر نمی‌رسید که قربانی با منظور این کار را کرده باشد، اما دادن کتاب ۹۹۰ صفحه‌ای و خوندان آن توسط روسای قبلی و جدید و مرور تاریخ خالی از لطف نیست.
 
DSC_0147
 


کد مطلب: 136237

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/136237/پیام-دهراب-پور-زارعی-رضاشاه-شریعتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1