کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به اظهارات رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد

15 آبان 1394 ساعت 2:03


متنی از سوی «جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش بویراحمد» در پاسخ به سخنان رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد برای این پایگاه خبری ارسال شده که از منظر خوانندگان گرامی‌ می‌گذرد؛boyerahmad
​بهترین ثروت آدمی؛ ادب و اخلاق اوست. (امام علی (ع))
چند صباحی است که در کهگیلویه و بویراحمد، هر وقت یک مدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد جابه جایی و یا برکناری قرار می گیرد، به رسم و سبک شاهزاده‌های عهد قجر که خود را صاحب منصب می‌دانستند، برآشفته می‌شوند و اوج این برآشفتگی ذهنی و ناراحتی درونی خود را در تخریب دیگران بر زبان می‌آورند. افرادی که در سه برهه قبل از انتصاب، بعد از انتصاب و بعد از برکناری سه رفتار کاملاً متناقض و متضاد از خود نشان می دهند.
تا زمانی که به دنبال انتصاب در جایگاه مدیریتی هستند، برای نزدیکی به نماینده مجلس و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد دست به هر اقدامی می‌زنند، صدها نفر را واسطه می‌کنند.
در دوران مدیریت داعیه استقلال دارند و منکر ارتباط با نماینده می‌شوند، ولی بلافاصله بعد از برکناری به یاد مردم می افتند و بر نماینده هجوم می آورند که چرا کاری نمی کنید؟ که بچه‌ها نوبتی کفش می‌پوشند؟
هر چند «پایبندی به منطق اخلاقی حکم می‌کند که برای اثبات خود دست به تخریب دیگران نزنیم! » و کسی که ادعای اخلاق مداری می‌کند باید مراقب کلمه به کلمه صحبت‌هایش باشد؛ چرا که اخلاق اسلامی منحصر به زندگی فردی انسان نیست، بلکه عرصه زندگی اجتماعی و فعالیت‌های سیاسی، مدیریتی و... را نیز در بر می‌گیرد و صحنه سیاست در واقع صحنه‌ی آزمون اخلاق عملی است.
ولی کاش آقای رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد، به جای سخنرانی شورانگیز و بازی با الفاظ و شعرخوانی‌های پر تکرار به مردم و فرهنگیان شهرستان بویراحمد می گفتند، که برای نجات کشتی عنقریب به گل نشسته آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد چه اقدامی انجام داده است؟
کاش به جای دلسوزی غیر واقع برای بویراحمد می گفتند که چه اقدامی برای دانش آموزانی که در مرکز شهر یاسوج بدون میز و صندلی بر زمین می نشیند و درس می خوانند انجام داده است؟
کاش رئیس سابق به جای شعر خواندن ((از مدارس بدون معلم در قلب شهر یاسوج تا معلمینی که برای حضور در یک کلاس باید با همکاران خود بجنگند چون ابلاغ یک پست گاهاً برای چند نفر زده شده است، از دفاتر مدارسی که پراست از معاونینی که ابلاغ ندارند، سرایدارنی که یک مرتبه آموزگار پایه ششم شده‌اند و آموزگارانی که از پایه ابتدایی ناگهان به مدیری و معاونت مدارس متوسطه رفته‌اند)) می گفت.
کاش رئیس سابق آموزش و پرورش بویراحمد به جای آنکه بعد از سخنرانی، با حرف های در گوشی و از پیش دیکته شده اش با افراد حاضر در سالن و طلب تائیدیه شجاعت خود در تخریب چهره نماینده بویراحمد و دنا پای شعرهای بی قافیه‌اش مهر صد آفرین می‌زد، شجاعت آن را داشت و از ((نحوه تقسیم مدیریت و معاونت مدارس همانند غنائم جنگی، خلاء نیرو در برخی مقاطع، عدم تجهیر مناسب و در خور شأن مدارس، سیاست زدگی و قوم‌گرایی، رنگ باختن مقبولیت در بین جامعه فرهنگی، شایسته ستیزی به جای شایسته سالاری، عدم اقتدار، استقلال، صلابت و اِشرافیت بر سازو کار تعلیم و تربیت و از همه مهم تر عدم توجه به ضوابط در تبدیل وضعیت نیروهای آموزشی به پرورشی و... تبعیض علنی و علی الخصوص رتبه نازل بویراحمد در ارزشیابی ادارات به رغم برخورداری از امتیازات و امکانات توسعه یافته شهری و…)) می‌گفتند.
و اما...
هرچند راست گریزان این محیط و خلاف واقع گویان راست نمای این مهد از خطاپذیری و اعتراف به ضعف عملکرد خویش خودداری می‌کنند، ولی بدون شک و تردید روزی پرده ها خواهد افتاد و تشت اشتباهاتشان بر ملا خواهد شد!
و این حقیقت روزگار است! که ماه پشت ابر نمی ماند و هر نا راستی روزی عیان میشود ،حتی اگر با زیباترین ژست‌ها آنرا بیاراییم!
انشاء ا... به زودی مردم ما در جریان این که جایگاه ها برای چه کسانی نام و نان به همراه داشته است، قرار بگیرند.
البته به عنوان جمعی از فرهنگیان آموزش و پروش بویراحمد در پاسخ به شعر های بی قافیه شما که متاسفانه از تریبون فرهنگ و ادب و اخلاق روا داده شد به این اشعار زیبا از مولوی اکتفا میکنیم؛ باشد که به خاطر شعرهای شما؛ کسی آموزش و پرورش این شهرستان نجیب را بی فرهنگ نخواند!
از ادب پر نور گشته این فلک ‏ و ز ادب معصوم و پاک آمد ملک
از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد ‏ بلکه آتش بر همه آفاق زد
مولوی

.
*جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش بویراحمد*


کد مطلب: 136140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/136140/پاسخی-اظهارات-رئیس-سابق-آموزش-پرورش-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1