کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمپین هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برای فاجعه منا

12 آبان 1394 ساعت 18:02



هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حرکتی نمادین به کمپین میلیونی پیگیری فاجعه منا پیوستند.

 این آیین بعدازظهر سه شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رئیس کنگره شهدا، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از هنرمندان در حوزه هنری استان برگزار شد.

در این آیین هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان با ثبت نام در کمپین پیگیری فاجعه منا، خواستار پیگیری این حادثه از سوی سازمان ملل و دیگر نهادها و سازمانهای بین المللی شدند.

هنرمندان فاجعه منا را فراموش نمی کنند

رئیس حوزه هنری استان در این آیین گفت: این مراسم با هدف لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که« حادثه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود و این مسئله باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح باشد» برگزار شد.


علی هوشمند افزود: هنرمندان این استان هم همگام با دیگر هنرمندان و اقشار مختلف کشوربا پیوستن به کمپین پیگیری حادثه منا، شکایت خود را ثبت کردند و نشان دادند که فاجعه منا را فراموش نخواهند کرد.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها به خصوص دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند که در جهت پیگیری این فاجعه و جلوگیری از فراموشی آن تلاش کنند.

هوشمند افزود: هنرمندان بصیر و آگاه استان  امروز در حرکتی انسان دوستانه و خداپسندانه با حضور خود ضمن محکوم کردن جنایات و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین، جنایات این رژیم در یمن را نیز محکوم کردند.

رژیم آل سعود در حال اضمحلال است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم فرامین مقام معظم رهبری را لازم الاجرا دانست و گفت: قشر هنرمندان مهمترین نقش را درجلوگیری از فراموشی حادثه منا بر عهده دارند.

فتاح محمدی افزود: امنیت یکی از مقوله های اصلی حج است که حکومت آل سعود از تامین آن برای حجاج عاجز بوده و این در حج امسال به اثبات رسید.

وی کمپین پیگیری فاجعه منا را یک حرکت سیاسی و حقوقی خواند و تصریح کرد: باید با پیگیری های مردم، حکومت آل سعود مجبور به پاسخگویی در خصوص ابعاد فاجعه شود.


محمدی اظهار داشت: حکومت آل سعود نشان داد که لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند و باید کشورهای مسلمان تدبیری برای مدیریت حج بیندیشند.

وی رژیم عربستان را رژیمی در حال اضمحلال و رو به سقوط خواند و گفت: این رژیم امتحان خود را در یمن، سوریه، عراق و ... پس داده است و امروز جنگ و خونریزی در جهان اسلام نتیجه سیاست های تفرقه افکنانه این رژیم است.

محمدی همچنین از سکوت جامعه بین اللمل و نهادهای مدعی حقوق بشر در خصوص حادثه منا و جنایات عربستان در یمن ابراز نگرانی کرد و افزود: مدعیان حقوق بشر با این سکوتشان نشان دادند که به حقوق بشر هیچ اعتقادی ندارند.

وی ضمن تقدیر از این اقدام حوزه هنری استان و هنرمندان در محکومیت فاجعه منا، بر روشنگری هرچه بیشتر هنرمندان به عنوان قشری تاثیرگذار در جامعه تاکید کرد.

در پایان این مراسم هنرمندان استان اقدام به نام نویسی و ثبت شکایت خود در سایت پیگیری فاجعه منا کردند./مهر




پیگیری حادثه منا


کد مطلب: 136117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/136117/کمپین-هنرمندان-کهگیلویه-بویراحمد-فاجعه-منا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1