کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۵۰ درصد زنان استان افزایش وزن دارند

10 آبان 1394 ساعت 12:14




رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۱۱ هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.


رضا چمن امروز در جلسه شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت در استان، اظهار کرد: استان در برخی از شاخص‌های طرح تحول سلامت اقدامات خوبی انجام داده و در برخی از شاخص‌ها نیاز به کار بیشتری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون ۷۸۵ نفر در بیمارستان‌های و مراکز دولتی استان ویزیت شدند، افزود: ۱۱۴ هزار نفر در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان بستری شدند و از خدمات این طرح استفاده کردند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث افزایش مراجعات مردم برای بستری شدن در مراکز بهداشتی درمانی شده است، ضمن اینکه روزانه دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یاسوج به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون ۱۱ هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

چمن افزایش توقعات و انتظارات بیش از حد از بخش درمان استان را یکی از آسیب‌های طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح سطح انتظارات مردم از بخش درمان افزایش یافته و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه سخنان خود به افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور و استان اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۰ درصد، سوانح و حوادث ۱۴ درصد و سرطان‌ها و تومورها ۱۲ درصد باعث مرگ و میر در استان شده است.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته مردم ایران چند سال زودتر به بیماری‌های سرطان و سکته‌ها دچار می‌شوند، افزود: علت افزایش مرگ و میرهای ناشی از سرطان و سکته‌ها تغییر سبک زندگی، مصرف دخانیات در سنین پایین، کم‌تحرکی و افزایش مصرف فست‌فودها است.

این مسئول اضافه وزن و چاقی را یکی از علل اصلی ایجاد بیماری‌های غیرواگیر دانست و بیان کرد: ۵۰ درصد زنان و ۳۵ درصد مردان بالای ۳۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: ۱۶ درصد زنان و مردان بالای ۳۰ سال کهگیلویه و بویراحمد دارای فشار خون بالا هستند.

چمن در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت کلینیک‌ها در شهرستان‌ها کهگیلویه و گچساران خبر داد و تصریح کرد: ساخت کلینیک‌ها در شهر‌های دهدشت و گچساران در مساحت یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۴ میلیارد تومان برای هر کلینیک پیش‌بینی شده که عملیات ساخت این کلینیک‌ها در حال انجام است.

 


کد مطلب: 135678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/135678/۵۰-درصد-زنان-استان-افزایش-وزن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1