کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ دهبانی به شایعات علیه وزارت ارشاد

10 آبان 1394 ساعت 21:29


در دولت یازدهم هیچ مجوزی برای تک‌خوانی خانم‌ها صادر نشده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت یازدهم هیچ مجوزی برای تک‌خوانی خانم‌ها صادر نشده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رضا دهبانی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات و مباحث مطرح شده پیرامون تک‌خوانی خانم‌ها، اظهار کرد: حل مشکلات فرهنگی و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را مستلزم عزم ملی و تشریک مساعی همه دستگاه‌ها است.matboaat-jashnvreh-zaree-dehbani (50)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نامستدل و فاقد اطلاعات دقیق به ویژه پیرامون اجرای گروه «کر» در تالار وحدت تهران با موضوع طفلان مسلم، گفت: بر اساس نص صریح قرآن مجید «نباید به آنچه یقین، علم و آگاهی نداریم زبان بگشاییم». لذا شایسته نیست به استناد اخبار جعلی آن هم توسط رسانه‌هایی که با بی‌اخلاقی خط تخریب وزارت‌خانه و شخص وزیر را نشانه گرفته‌اند، تلاش‌های جهادی یک مجموعه بزرگ را نادیده بگیریم و از تریبون‌ها و منابر رسمی این اخبار ناصحیح را تکرار کنیم.
دهبانی‌پور ضمن رد شایعات به جوسازی‌های سیاسی علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگو دارد که اتفاقاً سخنگوی این وزارتخانه مقام محترم معاونت پارلمانی و امور مجلس از جمله شخصیت‌های قابل احترام و مورد اعتماد بوده و اخبار و برنامه‌های وزارت توسط ایشان بیان می‌شود و تاکنون نیز بارها اخبار مربوط به صدور مجوز تک‌خوانی بانوان توسط ایشان تکذیب شده است و هیچ مجوزی جهت تک‌خوانی بانوان در وزارت فرهنگ و اسلامی دولت یازدهم صادر نشده است.
دهبانی‌پور گریزی به فتاوی مراجع در این حوزه زد و گفت: علی‌رغم عدم صدور مجوز در این حوزه باید اشاره کرد: همان‌گونه که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود از خانواده‌ای روحانی و مذهبی هستند، تاکید داشته‌اند؛ مطابق برخی فتاوی مراجع و از جمله بیانات و فتاوای مقام معظم رهبری پیرامون تک‌خوانی زنان، اگر صدای زن (چه به صورت تک‌خوانی و یا هم‌خوانی با زنان و مردان) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صدای او به قصد لذت نباشد اشکال ندارد. اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت کند، جایز نیست.
وی در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاهی مهم و دارای ظرفیت بالا در حوزه معارف دینی و اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول دو سال گذشته منشاء اتفاقات و تحولات خوبی بوده است و ما شاهد کارهای ارزشمندی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه قرآن و عترت و همچنین جشنواره بین‌الملی امام رضا(ع) بوده‌ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه حل مشکلات فرهنگی و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را مستلزم عزم ملی و تشریک مساعی همه دستگاه‌ها دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ تنها متولی حوزه فرهنگ نیست و نیاز است این دستگاه در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت اعتلاء فرهنگی گام بردارند.


کد مطلب: 135667

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/135667/پاسخ-دهبانی-شایعات-علیه-وزارت-ارشاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1