کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت ورود کارشناسان برای مرمت «سنگ‌چهره»

8 آبان 1394 ساعت 7:03


غلام‌حسن آتش‌سودا در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر سرفاریاب که از اهمال بخشداری سرفاریاب در برخورد با عاملان تخریب سنگ چهره سخن گفته بود، اظهار کرد: عاملان تخریب سنگ چهره سرفاریاب هنگام وقوع این کار در کمترین زمان ممکن توسط بخشداری شناسایی و به مراجع انتظامی و میراث فرهنگی چرام معرفی شدند.

۱۳۹۴۰۸۰۷۰۰۰۶۴۵_PhotoA

بخشدار سرفاریاب با بیان اینکه این اثر طبیعی و تاریخی به جهت قرار گرفتن در بالا دست شهر سرفاریاب از زیبایی خاصی برخوردار بود، بیان کرد: بخشداری و نیروی انتظامی در کمترین زمان خود را به محل رساندند و موضوع برای پیگیری به میراث فرهنگی شهرستان چرام سپرده شد.

این مسئول در بخش سرفاریاب عنوان کرد: با توجه به اینکه این محل سقوط سنگ چهره با جاده حدود ۱۰۰ متر فاصله دارد برای دسترسی به سنگ و مرمت آن باید جاده‌ دسترسی با همین مسافت احداث شود.

آتش‌سودا با بیان اینکه مرمت و احیای این اثر طبیعی نیازمند کار کاشناسی و هزینه‌های بالا خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به وزن بالای سنگ که حدود هفت تن است، کار انتقال آن نیز سخت است و نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های روز خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر که در این زمینه وجود دارد تخریب سنگ تکیه‌گاه و آسیب‌هایی که به آن وارد شده است که خود این مسئله کار مرمت را سخت خواهد کرد.

بخشدار سرفاریاب خواستار ورود مهندسان و کارشناسان فن برای مرمت این اثر زیبای طبیعی شد و گفت: قطعا با احیای این اثر خوشحالی اهالی منطقه سرفاریاب و دوستداران طبیعت را به دنبال خواهد داشت.

 


کد مطلب: 135249

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/135249/ضرورت-ورود-کارشناسان-مرمت-سنگ-چهره

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1