کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۶ماه نظافت شهر، جریمه برهم زنندگان نظم و امنیت

26 مهر 1394 ساعت 2:07


mazaree
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی پرونده‌های نزاع دسته جمعی به دادگاه‌ها اظهارکرد: برخورد باصلابت و قاطع در چهارچوب قانون و شرع مهم‌ترین خواسته مردم و مسئولان از دستگاه قضایی است.
وی اضافه کرد: برای افرادی که اقدام به نزاع دسته جمعی می‌کنند احکامی چون تبعید و اقامت‌های خارج از استان و ۶ ماه خدمت در شهرداری به عنوان رفتگر صادر می‌شود.
این مسئول عالی قضایی همچنین گفت: ریشه نزاع‌های دسته جمعی را در این استان می‌خشکانیم و برای برخورد با این جرم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.
مزارعی در ادامه بیان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان در برخورد با مجرمان درکاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار بوده است، ورودی پرونده ها در بازه زمانی ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۴۰۰ فقره پرونده است .
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه اختلافات گذشته باقی مانده و حل و فصل نشده، پایین بودن آستانه صبر و تحمل، وجود برخی مسایل فرهنگی و برخورد نشدن قاطع و بازدارنده با عاملان نزاع‌ها را از جمله دلایل بروز نزاع دسته جمعی در این استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: مجازات‌های قانونی در نزاع های دسته جمعی، با وجود صلح و سازش طرفین، همچنان پابرجاست و در این مورد دستگاه قضایی هیچ گونه مسامحه ای را نمی پذیرد.


کد مطلب: 132148

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/132148/۶ماه-نظافت-شهر-جریمه-برهم-زنندگان-نظم-امنیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1