کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست مدیران نفت گچساران و مجریان دیسپچینگ

22 مهر 1394 ساعت 22:43


واحد خبر اداره روابط عمومی شرکت نفت- گرجی زادهmohammadiهمزمان با آغاز مرحله اولیه اجرای طرح ملی دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت، نشست مشترک مدیران شرکت نفت و گاز گچساران و مجریان طرح ملی دیسپچینگ برگزار شد.
پیش از ظهر امروز همزمان با آغاز مرحله اولیه اجرای طرح ملی دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت، نشست مشترکی با حضور مدیرعامل، می‌ران و روسای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و مجریان این طرح برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این نشست با اشاره به جایگاه و تاسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان در زنجیره تولید نفت و گاز کشور، اظهار کرد: این شرکت بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ سفید، پازنان، منصورآباد، نرگسی و کیلو کریم را برعهده دارد.
امین محمدی تصریح کرد: قرار گرفتن میدان‌های فوق‌الذکر در استان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یک‌سو و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنجگانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است.
مجری طرح دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت در ادامه این نشست اظهار کرد: این سیستم نظارتی از مبادی تولید و کارخانجات بهره‎برداری تا صادرات پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و سایر تحویل گیرندگان محصولات شرکت ملی نفت را شامل می‌شود.
عزیزالله عباسی یکپارچه‌سازی، کنترل و پایش جریان تولید و تحویل نفت و گاز، افزایش قابلیت اطمینان سیستم تولید، امکان برنامه‌ریزی تخصیص نفت و گاز همزمان با توسعه می‌ادین، جمع‌آوری و تحلیل مکانیزه اطلاعات، امکان برنامه‌ریزی تعمیرات و اندازه‌گیری محاسبات میزان نفت و گاز را از جمله اهداف کلان این طرح عنوان کرد.
مجری طرح دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: طرح ملی دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران مشتمل بر انتقال اطلاعات ورودی و خروجی و پارامترهای کیفی نفت خروجی واحدهای تولیدی و عملیاتی به همراه اطلاعات اصلی فرآیندی و اطلاعات تصویری دوربین‌های CCTV به سطوح بالا‌تر عملیاتی است.
عباسی ادامه داد: این طرح از سال ۱۳۸۹ در شرکت ملی نفت ایران کلید خورد و مرحله اجرایی آن هم‌اکنون توسط شرکت متن (مهندسی و توسعه نفت) آغاز شده است.


کد مطلب: 131087

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/131087/نشست-مدیران-نفت-گچساران-مجریان-دیسپچینگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1