کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نبود سردخانه و نارضایتی باغداران لنده

19 مهر 1394 ساعت 12:13


 

دبیر ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده با اشاره به تولیدات کشاورزی و باغی در این شهرستان گفت: سطح تولید میوه و تره‌بار در شهرستان بسیار مطلوب است ولی نبود سردخانه باعث نارضایتی باغداران شده است.


مختار مشهدی‌زاده امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده به وضعیت تولیدات کشاورزی و دامی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر به همت مسئولان شهرستان سه واحد تولیدی مرغداری در شهرستان راه‌اندازی شد که بر اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان تأثیر به‌سزایی داشته است.

وی افزود: در روزهای اخیر جوجه‌ریزی در سه واحد مرغداری به تعداد هرکدام ۲۰ هزار قطعه‌ انجام شده که می‌تواند در تنظیم بازار و فروش مرغ در شهرستان نقش مهمی داشته باشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار شهرستان لنده در ادامه به برداشت سیب در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن سیب و ۲۵ تن گردو از باغات مناطق سردسیری و گرمسیری لنده برداشت شده است.

مشهدی‌زاده افزود: با توجه به سطح باغات شهرستان وضعیت برداشت میوه و تره‌بار مطلوب بوده ولی نبود سردخانه در شهرستان باعث نارضایتی باغداران و خروج محصولات از شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تأمین و یا احداث سردخانه در شهرستان اقدام شود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مزارع و شالیزارهای برنج در شهرستان بیش از یک‌هزار تن برنج برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه به برداشت عسل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از هر کلنی زنبور در این شهرستان قریب به ۱۰ کیلو عسل برداشت شده که میانگین ۱٫۵ تا ۲ تن در هر مزرعه پرورش زنبور، عسل برداشت شده است.

مشهدی‌زاده در ادامه یادآور شد: با توجه به تولید محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان، ساماندهی فروش یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: وضعیت بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی در شهرستان خوب و رضایت‌بخش بوده ولی می‌طلبد برخورد جدی‌تری از سوی تعزیرات حکومتی و نهادهای متولی صورت پذیرد./فارس

 


کد مطلب: 130536

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/130536/نبود-سردخانه-نارضایتی-باغداران-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1