کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خادمی: تغییر رفتارها کهگیلویه را نجات می‌دهد؛ چمن: بیمارستان دهدشت جوابگو نیست

18 مهر 1394 ساعت 17:02




کلنگ احداث کلینیک تخصصی دهدشت به زمین زده شد
پروژه احداث کلینیک تخصصی دهدشت با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.


کلینیک تخصصی دهدشت پیش از ظهر امروز با حضور نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان شهرستانی در محوطه بیمارستان امام خمینی کلنگ‌زنی شد.
chman


رضا چمن در آیین کلنگ‌زنی این کلینیک با اشاره به گذار حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: تا یک سال گذشته چیزی به نام کلینیک تخصصی در شهرهای بزرگ وجود نداشته است و چالش‌های هزینه‌های غیرمتعارف مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که راه‌اندازی کلینیک‌های دولتی در مراکز شهرستان‌ها از اولویت‌های کاری مجموعه علوم پزشکی است تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی، چاره‌ای جز استفاده بهینه از فضاهای موجود با تغییر کاربری در راه‌اندازی این مراکز درمانی نبود.

چمن با اشاره به تحولات درمانی از زمان اجرای طرح سلامت با اشاره به تامین ۴۲ پزشک متخصص برای مراکز درمانی کهگیلویه افزود: ۵۰ درصد این پزشکان طی یک سال اخیر تامین شده است.

وی همکاری استاندار و نماینده کهگیلویه در مجلس برای توسعه بهداشت و درمان و پیگیری اولویت‌های درمانی استان را مطلوب خواند و گفت: شهرستان کهگیلویه به لحاظ گستردگی حوزه تحت پوشش نیاز به کمک‌های بیشتری دارد.

چمن احداث کلینیک تخصصی با اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی را از جمله پروژه‌های توسعه‌بخش درمان این شهرستان عنوان و تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای آغاز به کار پروژه وصول شده و موجود است.

این مقام مسئول زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از کلینیک تخصصی دهدشت را ۱۸ ماه دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه در مدت تعیین شده جهت ارائه خدمات به مردم آماده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه با یک هزار و ۹۰۰ مترمربع زیر بنا قرار است در سه طبقه احداث شود.



بیمارستان دهدشت جوابگوی شهروندان نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان امام خمینی دهدشت را جوابگوی جمعیت چهار شهرستان ندانست و گفت: ورود بخش خصوصی برای احداث بیمارستان در این شهرستان ضروری است.

رضا چمن ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از رادیولوژی دهدشت، بیمارستان امام خمینی این شهر را جوابگوی نیاز شهرستان کهگیلویه ندانست و اظهار داشت: این بیمارستان برای ۱۶۷ تخت مصوب راه‌اندازی شده در حالی‌ که با احتساب بخش اورژانس و دیالیز در حال حاضر ۲۴۰ تخت فعال دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد احداث بیمارستان جدید برای خدمات‌دهی به جمعیت تحت ۲۱۰ هزار نفری را ضروری خواند و افزود: بخش خصوصی در این باره می‌تواند وارد عمل شود و راه‌اندازی یک بیمارستان تخصصی برای پنج سال آینده این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

چمن با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت بسته‌های اجرایی در کهگیلویه را خوب عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد بخش‌های بیمارستان در راستای اجرای بسته خدمتی هتلینگ بازسازی و تعمیر شده است.

وی خریداری دستگاه ام.آر.آی با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی را از دیگر خدمات این حوزه برشمرد و گفت: با تکمیل فضای در حال آماده‌سازی این دستگاه مستقر و خدمات‌دهی خواهد شد.

این مسئول جراح مغز و اعصاب را یکی از نیازهای اساسی شهرستان و از جمله متخصصین مورد نیاز برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از تجهیزات بخش جراحی مغز و اعصاب خریداری شده و مشکلات درمانی در این بخش مرتفع شده است.

چمن با بیان اینکه طی یک سال اخیر هیچ کمبود پزشک عمومی در مراکز درمانی استان نداشته و نخواهیم داشت افزود: پزشک عمومی در کلیه مراکز درمانی تامین شده و در حال خدمات‌دهی است.

خروج کهگیلویه از محرومیت رفتار توسعه‌گرایانه می‌طلبد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نجات کهگیلویه از محرومیت نیازمند تغییر جنس رفتارها از سیاسی و قومیتی به توسعه‌گرایانه است.
موسی خادمی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی کلینیک تخصصی دهدشت با اشاره به محرومیت‌های شهرستان کهگیلویه و با بیان اینکه اگر جلوی مهاجرت از این شهرستان گرفته نشود وضعیت از این بدتر خواهد شد اظهار داشت: به نظر می‌رسد آن‌چه تا امروز در این شهرستان اتفاق افتاده است ناشی از این است که ما به خوبی نتوانستیم مدیریت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی وضعیت این شهرستان را از دغدغه‌های مجموعه استان و اولویت‌های کاری دانست و با اشاره به مهاجرت از کهگیلویه به مرکز استان تصریح کرد: به خاطر دولت‌محور بودن استان ما و نبود بخش خصوصی قوی، بخش عمده فعالیت اداری در یاسوج متمرکز شده است.
خادمی با بیان اینکه در این استان هر چه هست چه در حوزه اشتغال و چه سرمایه‌گذاری در بدنه اداری دولتی کار می‌شود، افزود: ظرفیت دولت در مرکز استان است و به همین خاطر پایه‌های اصلی نگهداشت جمعیت را در خود دارد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران را نیز دارای پتانسیل‌های خوب در نگهداشت جمعیت دانست و گفت: بخشی از نفت و گاز کشور در این شهرستان تولید می‌شود و از طرفی زمانی بزرگترین شهرستان استان بوده است.
خادمی افزود: در دهدشت باید مدیریت کنیم و برای نگهداشت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت تدابیری اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت فعلی این شهرستان که به لحاظ تاریخی جزو مناطق تاریخی استان است خیلی بد است گفت: معتقدم در کهگیلویه آن طور که حق این شهرستان بوده تا الان کار نشده و در بخشی از جاها عقب‌گرد داشته است.
خادمی با تعریف نسبی محرومیت تصریح کرد: در کهگیلویه سرعت پیشروی خیلی کمتر از سایر جاها بوده است و احساس می‌شود محرومیت بیشتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه در مورد کهگیلویه همه مجموعه مدیران باید متفاوت فکر و عمل کنند فعالیت جدی و اجتناب از بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای را راه درمان شهرستان به کما رفته کهگیلویه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در نجات این شهرستان دیر بجنبیم مشکلات بیشتر خواهد شد.
خادمی تغییر جنس نگاه از قومیتی و سیاسی به رویکرد اقتصادی و توسعه گرایانه در توسعه کهگیلویه را یک ضرورت عنوان کرد.






























-----------------------------------------------
عکس: مجید آذربارگون
----------------------------------------------

 


کد مطلب: 130343

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/130343/خادمی-تغییر-رفتارها-کهگیلویه-نجات-می-دهد-چمن-بیمارستان-دهدشت-جوابگو-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1