کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشریح برنامه‌های ویژه روز کودک در یاسوج

16 مهر 1394 ساعت 6:29





مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن ویژه روز جهانی «کودک و زنجیره دوستی» در یاسوج برگزار می‌شود.


 grjizade
عیسی گرجی‌زاده ضمن تبریک هفته و روز جهانی کودک اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه برای باید به کودکان توجه بیشتری کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاسیس این کانون سال ۶۴ بوده و اکنون در شاخه‌های ادبی، فرهنگی و هنری و رشته‌های رباتیک، موسیقی، نقاشی، قصه‌گویی، قرآن، سفال‌گری، آموزش کتاب و کتاب‌خوانی و خطاطی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هدف از فعالیت این دستگاه غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای ۱۸ مرکز بوده،  که ۱۱ مرکز ثابت، ۷ مرکز سیار و ۶۶ نفر نیرو دارد.

گرجی‌زاده اضافه کرد: نیروهای این مراکز خلاق و تاثیرگذار بوده و جهت شکوفایی استعدادها و آموزش صحیح به کودکان نهایت تلاش خود را می‌کنند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه هفته کودک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، استانداری و دیگر دستگاه‌های عضو برگزار می‌شود، یادآور شد: هفته کودک ۱۵ تا ۲۱ مهر برگزار و هر روز بر اساس موضوع انتخابی نام گذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوعات نام‌گذاری شده این هفته به ترتیب روزها ۱- کودک، کتاب و کتاب خوانی، ۲- کودک، محیط زیست و منابع طبیعی، ۳- کودکان دنیا، صلح و دوستی، ۴- کودک، آموزش و تربیت اسلامی، ۵- کودک، سلامت و ایمنی، ۶- کودک، هنر و میراث فرهنگی و ۷- کودک، خانواده و رسانه است.

گرجی‌زاده با اشاره به این که شعار امسال هفته کودک «دنیا با لبخند کودکان زیبا است» بوده، اذعان کرد: مهم‌ترین برنامه این هفته جشن ویژه روز جهانی «کودک و زنجیره دوستی» است که دوشنبه، ۲۰ مهرماه با حضور ۲۰۰ کودک با بادکنک‌های لبخند در میدان معلم شهر یاسوج برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی و هنری گفت: جشنواره قصه‌گویی با حضور ۲۵ قصه گوی برتر از ۱۱ شهرستان استان از دیگر برنامه‌های مهم هفته کودک در روز ۲۱ مهرماه است.

وی برگزاری نمایشگاه آثار اعضا و مربیان، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، تمدید یا عضویت رایگان دانش‌آموزان، مراجعه به روستاها جهت پخش فیلم و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، نام‌گذاری پارک کودک با هماهنگی شهرداری و حضور استاندار و مسئولین و بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بیمارستان توانبخشی بخش اطفال کودکان گچساران را از دیگر برنامه های هفته کودک بیان کرد.

گرجی‌زاده گفت: همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک همه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه متنوع و فرهنگی جهت شادی و تقویت روحیه نشاط در کودکان و نوجوان اجرا خواهند کرد.

 


کد مطلب: 129753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/129753/تشریح-برنامه-های-ویژه-روز-کودک-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1