کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کناره‌گیری از انتخابات؛ تفکر نادرست بر انتخابات نظام مهندسی حاکم است

15 مهر 1394 ساعت 8:36


سید روح‌الله موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال بیانیه‌ای از انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد کناره‌گیری کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است؛
سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی کشور و بالاترین مرجع نظارتی ساخت و ساز شهری، قرار است در راستای اهداف خود که اجرای مقررات ملی ساختمان و ارتقای کیفیت سکونت­گاه­ها است، موثر واقع شود. انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در چندین دوره اخیر، بویژه در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار شده است. از آنجا که این انتخابات موضوعی درون حرفه­ای است و دامنه تبلیغاتی افراد صرفا در بین اعضای خود سازمان طرح می­گردد، بنابراین توسعه آثار تبلیغات آن به سایر بخش­های جامعه، تبعات سوء و نادرستی در افکار عمومی جامعه نسبت به این سازمان و اعضای آن رقم خواهد زد. در شعارهای انتخاباتی اعضای این استان در مکان­های غیر رسمی از دو قطبی کردن انتخابات در دو حوزه سردسیر و گرمسیر صحبت به میان می­آید که منجر به از هم  پاشیدگی هر سیستمی می شود.
شاید سوالاتی که در ذهن اکثر افراد این استان به ویژه قشر تحصیلکرده پیش می­آید این است که چرا استان ما عقب مانده است؟!!! چرا امثال چنین تفکراتی در میان مهندسین و  سایر اقشار فرهیخته­ استان حاکم شده است؟!! آیا جز این نیست که حاکمیت چنین تفکرات نادرستی باعث عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد می­‌شود؟!!! متاسفانه موارد فوق تا حد بسیار زیادی نیز در انتخاب مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز موثر واقع شده است. چنین به نظر می‌­رسد که مهمترین رکن توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح اندیشه و دیدگاهی است که نسبت به خیلی از مسائل مهم، بویژه انتخاب افراد لایق و شایسته برای سکانداری پست­های مدیریتی استان می‌­باشد. حداقل انتظاری که از مهندسان تحصیل­‌کرده می رفت این است که نمایندگانی فارغ از وابستگی منطقه‌­ای و قومی قبیله­‌ای در انتخاباتی سالم برای رسیدن به اهداف یاد شده، رقابت داشته باشند.
اینجانب سید روح الله موسوی دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج، پس از بررسی و رصد جریان انتخابات و مشاهده تفکرات نادرست حاکم بر انتخابات حاضر و عدم اعتقاد به نفوذ مسائل منطقه ای، با حفظ احترام نسبت به تمامی حمایت­های صورت گرفته از طرف همکاران عضو نظام مهندسی سراسر استان و جامعه دانشگاهی، تصمیم خود مبنی بر کناره­گیری از شرکت در انتخابات آتی هیات مدیره نظام مهندسی استان را اعلام می دارد.
امید است کسانی که داعیه آبادانی استان را دارند، بتوانند به وعده­های خود جامه عمل بپوشانند.
و من الله توفیق
سید روح الله موسوی
۱۴ مهر ماه ۱۳۹۴


کد مطلب: 129619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/129619/کناره-گیری-انتخابات-تفکر-نادرست-نظام-مهندسی-حاکم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1