کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ تند کارشناسان فنی کهگیلویه و بویراحمد به سازمان مدیریت

14 مهر 1394 ساعت 10:20


کارشناسان دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به اظهارات برخی از مسئولان در جلسه شورای فنی استان که به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، واکنش نشان دادند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، متن جوابیه کارشناسان فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
 
جایگاه نظارتی شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل غرض‌ورزی و معلول‌الحال بودن عده‌ای متزلزل شده است.
در پاسخ به مطالب درج شده در سایت کبنانیوز در خصوص ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد [کلیک کنید] موارد ذیل جهت اطلاع عموم مردم استان به خصوص مهندسان عزیز ضروری است.
۱-رسالت کمیته نظارت عالیه، بازدید از پروژه‌های عمرانی به جهت ارتقاء کیفیت پروژه‌ها می‌باشد، نه محلی برای تخریب و سوءاستفاده مغرضانه بعضی جهت مقاصد شخصی خود.
۲- کسانیکه درگذشته سابقه خوبی نداشته و صلاحیت نظارت بر پروژه‌های عمرانی را ندارند، نمی‌توانند به تنهایی  و جدا از نظر کمیته نظارت و خارج از مسائل فنی و آئین‌نامه‌های اجرایی مغرضانه و بدون داشتن اطلاعات فنی آن هم به صورت چشمی اظهارنظر نمایند.
۳-بازدید از ساختمان جدید الاحداث استانداری در مرحله اول توسط کمیتع نظارت عالیه استان و با حضور کلیه اعضا کمیته شورای فنی استان انجام و نتیجه این بازدید با نظرخواهی از اعضا با درجهع خوب ارزیابی گردید.
۴-مجدداً خارج از وقت اداری چند از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی که بعضاً فاصد صلاحیت و پایه نظارت و با مدرک تحصیلی غیره مرتبط و همچنین کسانیکه پروانه اشتغال آنها به دلیل تخلفات حرقفه‌ای ابطال گردیده ساختمان مذکور مورد بازدید قرار گرفت.
۵- قرارداد اسکلت ساختمان مذکور در تاریخ ۲۴ / ۲/ ۹۴ انعقاد و در تمامی مراحل اجرای اسکلت تست جوش توسط آزمایشگاه مکانیک خاک استان انجام و تمامی تست ها دارای جواب مثبت و قابل قبول  می باشد (به جزء دو مورد که آن هم با هزینه پیمانکار اصلاح و مجدداً تست انجام گردید) که تمامی مدارک و مستندات جهت ارائه به عموم موجود می‌باشد لازم به ذکر است که ساختمان مذکور در حال اجرا می باشد و هر گونه نقص احتمالی در همان مرحله اولیه به پیمانکار ابلاغ و رفع نقص می‌گردد.
۶- خروج از مرکزیت ستون های فلزی بر اساس مبحث دهم مقررات ملی ساختمان تا حدودی مجاز می باشد و این خروج از مرکز می بایست توسط دوربین نقشه برداری مشخص گردد و هرگونه اظهار نظر بر اساس مشاهدات چشمی با توجه به خطاهای دید کاملاً  غیرفنی و غیرکارشناسی می باشد که مورد ارائه شده در خصوص این پروژه کذب و مغرضانه است.
۷- تک تک ستون‌های پروژه مذکور در مرحله نصب و اجرا به طور دقیق توسط گروه نقشه برداری دفتر فنی استانداری کنترل گردیده و خروج از مرکزیت احتمالی آنها تماماً در حد مجاز آیین نامه بوده که تمامی مستندات موجود می باشد.
۸- با مستندات و مدارک موجود اعلام می نمائیم که ساختمان استانداری یکی از بهترین ساختمان های در حال احداث استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که تمام نکات فنی در آن رعایت گردیده است.
در آخر انتظار می رود کسانیکه بر چنین جایگاه فنی نشسته اند، بدانند که این جایگاه جای مقاصد شخصی و مغرضانه نیست و اگر چنین ادعایی دارند ابتدا نسبت به مطالعه آیین نامه های مرتبط و به روز نمودن اطلاعاتت خود اقدام و همچنین نسبت به بررسی مدارک و مستندات شامل نقشه و مشخصات؛ تست جوش، نتایج آزمایش‌های پروژه اقدام و سپس با اطلاعات کامل اظهار نظر نمایند.
عالم محضر خداست
(بیاید نادانسته و مغرضانه قضاوت نکنیم)
کارشناسان حوزه نظارت دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

یادآوری؛
به گزارش کبنا، در پنجمین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان جدید استانداری این استان که به عنوان بزرگترین پروژه اداری می‌باشد مورد بررسی قرار گرفت که نواقصی بر آن پروژه وارد شد.
نقص در بزرگترین پروژه اداری کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه بزرگترین پروژه اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که در ادوار گذشته هیچ‌گاه به دلایل نامعلومی مورد رصد کمیته نظارت شورای فنی قرار نگرفته بود در پنجمین شورای فنی استان گزارشی از این ساختمان ارائه شد و این پروژه که مربوط به ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد از نوع اسکلت فلزی و در چند طبقه در حال ساخت است و آنطوری که کارشناس فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست مطرح کردند؛ این پروژه دارای ضعف‌ها و اشکالات فنی و مهندسی بسیار زیادی در جوشکاری، بادبندها، ستون‌ها، پیچ مهره‌‌ها، پای ستون‌ها و نیز زنگ زدگی شدید ستون‌ها  دارد.
DSC_0280
سهمگین: ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشکلات فنی زیادی دارد
سیدانتظام سهمگین مدیر فنی و اجرائی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این ساختمان بزرگترین پروژه اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و در واقع مرکز تصمیم‌گیری برای استان است که باید به لحاظ امنیت و رعایت مقررات ساختمانی در سطح بالای باشد.
سهمگین با بیان اینکه در ساختمان استانداری قرار است روزی بحران‌ها مدیریت شود و در حد یک بیمارستان از اهمیت خاصی برخودار است، تصریح کرد: این پروژه‌ اشکالات فنی و مهندسی زیادی دارد.
نیک‌اقبالی گفت: به جرأت می‌گویم در هیچ پروژه‌ای تا این حد تست جوش نبوده و ایراد خاصی در این پروژه نیست.
وی گفت: تعداد پیچ‌ها و جوش‌های این پروژه بسیار زیاد است و ممکن است یک مورد جوش ضعیفی داشت که آن هم دستور داده شد تا برطرف شود.

 
DSC_0271   DSC_0277 DSC_0278  DSC_0281 DSC_0282 DSC_0283


کد مطلب: 129521

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/129521/پاسخ-تند-کارشناسان-فنی-کهگیلویه-بویراحمد-سازمان-مدیریت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1