کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

11 مهر 1394 ساعت 13:32


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موردی از آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

عبدالله بهمنش اظهار کرد: با بازرسی‌ها و نظارت دامپزشکی استان تاکنون موردی از آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع آنفلوانزای مرغی در برخی کشورهای همسایه گفت: در این زمینه تاکنون هیچ‌گونه تلفات و موردی غیرطبیعی در مرغداری‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گزارشی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در صورت وقوع مواردی از تلفات در میان طیور، نمونه‌‌برداری فوری انجام خواهد شد، گفت: برای احتیاط بیشتر و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای مرغی در استان، اقدامات و تمهیداتی اندیشیده شده است که از جمله آن می‌توان به تشکیل ستاد استانی آنفلوانزا در استانداری با حضور دستگاه‌های ذیربط اشاره کرد.
این مسئول افزایش و تشدید نظارت‌های دامپزشکی بر مرغداری‌های صنعتی و تالاب‌های استان، اجرای سیستم مراقبت فعال و غیرفعال آنفلوانزا، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای بهره‌برداران از دیگر اقدامات برای پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشدید کنترل و نظارت بر تردد خودروهای حمل‌کننده جوجه یک روزه و شست‌وشو و ضدعفونی خودروهای حمل مرغ زنده و کشتار روز در کشتارگاه‌های طیور از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است./فارس


کد مطلب: 128874

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/128874/آنفلوانزای-مرغی-کهگیلویه-بویراحمد-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1