کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن روز ملی مهر با حضور ۱۵۰ هزار دانش‌‌آموز + تصاویر

1 مهر 1394 ساعت 11:42




تعداد ۱۵۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی همزمان با زنگ مهر و ایثار در روز ملی مهر روانه کلاس‌های درس شدند.


صبح امروز و با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مسئولان ارشد استانی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، معلمان و مربیان و اولیای دانش‌آموزان، زنگ مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد.
در این آیین که مشاور امور بانوان وزیر کشور نیز حضور داشت هر یک از سخنرانان در خصوص مهر و اهمیت تحصیل و نظام تعلیم و تربیت مطالبی بیان کردند.

در این آیین که استاندار کهگیلویه و بویراحمد زنگ مهر را به صدا درآورد دانش‌آموزان روانه کلاس‌های درس شدند.

این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در دبیرستان دخترانه تیزهوشان برگزار شد، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دانش‌آموزان خواست در راه توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند.

مسئول ارشد اجرایی در استان بیان کرد: به پشتوانه نسل امروز است که می‌توان آینده استان را ساخت و نسبت به آن امیدوار بود.

وی گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همه تلاش خود را برای تعالی تعلیم و تربیت انجام می‌دهد و به همین منظور همه از اولیا گرفته تا دانش‌‌آموزان و مربیان باید در چرخه نظام تعلیم و تربیت به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

ارائه ۶۳ هزار اثر دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در پرسش مهر
در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استانکهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز تعداد ۱۴۹ هزار و ۴۶۳ دانش‌آموز هم‌استانی بر سر کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ارائه ۶۳ هزار اثر از دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در پرسش مهر ریاست‌جمهوری را نقطه عطفی در کارنامه آموزش و پرورش این استان دانست.


هادی زارع‌پور صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دو سال گذشته آموزش و پرورش این استان در سطح کشور رتبه‌های بسیار خوبی به خود اختصاص داد، اظهار کرد: قابل توجه است که یکی از دانش‌آموزان مناطق محروم استان به عنوان قهرمان قهرمانان نهج‌البلاغه کشور شناخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی گذشته استان ما موفق به کسب ۴۹ مقاوم اول تا پنجم و مقام‌های برگزیده تنها در بخش مسابقات قرآن، عترت و نماز شد که در هیچ سالی تاکنون چنین موفقیتی کسب نکرده بودیم.

زارع‌پور بیان کرد: در پرسش مهر ریاست‌جمهوری که در خصوص آب و مشکلات مربوط به آب بود، دانش‌آموزن ما تعداد چهار رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

مسئول ارشد نظام تعلیم و تربیت در استان گفت: در سطح استان تعداد ۶۳ هزار دانش‌آموز در پرسش مهر ریاست‌ جمهوری ارائه اثر کردند که به معنای شرکت نیمی از دانش‌آموزان استان در این زمینه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در مسابقات و برنامه‌های دیگر کشوری هم رتبه‌های بسیار درخشانی توسط آموزش و پرورش کسب شد که می‌توان به تعداد ۹ رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری اشاره کرد.

 


 


 


 


 


 

ایجاد ۱۰ هزار کانون درون‌مدرسه‌ای در کشور/ المپیادهای ورزشی مدرسه‌محور می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد ۱۰ هزار کانون درون‌مدرسه‌ای در کشور خبر داد.


مهرزاد حمیدی در آیین بازگشایی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان ارشد اجرایی استان و دانش‌آموزان، مربیان و اولیا برگزار شد با تبریک روز ملی مهر اظهار کرد: باید قبل از هر چیز یاد ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید کشور را گرامی بداریم.

وی گفت: بزرگ معلمان کشور شهیدان رجایی و باهنر بودند که باید معلمان ما با تأسی به این شهیدان بزرگ دولت که خود معلم بوده‌اند در راه تعالی نظام تعلیم و تربیت قدم بردارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال تعداد ۱۳ میلیون دانش‌آموز در تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه و با حضور یک میلیون فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

حمیدی در ادامه اظهارات خود به چهار سیاست راهبردی که آموزش و پرورش در پیش گرفته و طبق آن حرکت می‌کند اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های راهبری چهارگانه، ساماندهی نیروی انسانی بر طبق برنامه‌ریزی‌ اصولی است.

وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی را یکی دیگر از سیاست‌های راهبردی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی و عملیاتی کردن بودجه دو سیاست مهم دیگر وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در بحث ورزش و تربیت بدنی اقدامات وزارت به صورت هرم وارونه است و همه فعالیت‌ها از این پس دانش‌آموزمحور و مدرسه‌محور خواهد شد، افزود: المپیادهای برو‌ن‌‌مدرسه‌ای جای خود را به المپیادهای درون‌‌مدرسه‌ای خواهد داد.

حمیدی بیان کرد: در این طرح تمام فعالیت‌های دانش‌آموزی در معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش درون‌‌مدرسه‌ای خواهد شد.

وی از راه‌اندازی تعداد ۱۰ هزار کانون درون‌مدرسه‌ای در مدارس کشور خبر داد و گفت: برنامه این است که در کل مدارس کشور برنامه ورزش صبحگاهی اجرا شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است در آموزش و پرورش و برای دانش‌‌آموزان کاری انجام شود باید این کارها نه در کانون‌های ستادی، بلکه در متن مدارس باشد.

------------------------------

بهنیازاده

--------------------------------


 


کد مطلب: 126856

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/126856/جشن-روز-ملی-مهر-حضور-۱۵۰-هزار-دانش-آموز-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1