کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلانتری ویژه زنان در استان راه‌اندازی شود

31 شهريور 1394 ساعت 18:15


GHRBANI

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کتابخانه‌ ویژه بانوان در این استان خبر داد.


زینب قربانی امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان اولین مدیرکل زن استان در دولت تدبیر و امید توجه به حوزه زنان نسبت به گذشته تفاوت فاحشی کرده است و در مجموعه مدیریتی استان زنان توانمند به کار گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه به حوزه زنان در این استان در حال توسعه است، گفت: زنان همواره در کنار مردان چه در طول جنگ تحمیلی و بعد از جنگ نیز مدیریت صحیح خانواده را به دوش داشتند و توانایی خود را در این خصوص اثبات کردند.

وی بیان کرد: کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۷ هزار نفر عضو می‌باشد که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهد و مشارکت زنان استان در این بخش قابل قبول و امیدوار کننده است.

این مسئول در ادامه از راه‌اندازی کتابخانه ویژه زنان در استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود با حمایت امور بانوان وزارت کشور اعتباری در این خصوص دیده شود.

قربانی به اهم مشکلات زنان استان پرداخت و عنوان کرد: عدم توزیع عادلانه فضاهای ورزشی یکی از دغدغه‌های و نگرانی‌های زنان است که امیدواریم در سطح کشور این مشکل بانوان به صورت جدی و ویژه دیده و رفع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زنان در جوامع روستایی فراموش شدند که امیدواریم فضاهای ورزشی برای بانوان استان در روستاها نیز در نظر گرفته شود تا زن روستایی بتواند در این فضاها با فراغ بار به ورزش بپردازد.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد زنان ما در جوامع عشایری  و روستایی هستند، گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های ویژه‌‌ای برای زنان جوامع روستایی و عشایری در نظر گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: عدم توزیع عادلانه بودجه‌های فرهنگی یکی دیگر از نگرانی‌های زنان روستایی و عشایری است و زنان روستایی همواره از عدم توجه به این بخش در روستاها شاکی هستند.

قربانی در پایان خواستار احداث کلانتری زنان در استان شد و خاطرنشان کرد: فعال کردن اشتغال زنان نیازمند اعتبار خاص و نگاه ویژه است که باید در این زمینه وام‌های ویژه‌ای برای زنان به منظور ایجاد مشاغل خانگی و رونق فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته شود.

 


کد مطلب: 126743

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/126743/کلانتری-ویژه-زنان-استان-راه-اندازی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1