کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌توجهی مردان به دوره‌های مهارت‌ زندگی

31 شهريور 1394 ساعت 19:45


مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: کمتر از ۱۵ درصد شرکت کنندگان در دوره‌های مهارت‌های زندگی مردان هستند.
 
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، فهیمه فرهمندپور عصر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمندگان، اظهار کرد: قبل از اینکه مسئولیت اجرایی داشته باشم در حوزه زنان محقق هستم.frahmanpoor
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد که ضمن اهمیت بودجه و اعتبارات آنچه که بین جوامع مختلف اثر اساسی داشته و بر وضعیت زنان در جوامع مختلف تنها اعتبارات نیست.
فرهمندپور گفت: در سال ۹۴ از لحاظ اعتبارات دست ما کاملاً بسته بود اما آنچیزی که حرف اول را در خصوص زنان می‌زند نوع نگاه ما به زنان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: نباید زنان را موجودات قابل ترحم دانست و باید زنان را نیز به گونه دیگر مورد توجه قرار داد و آنها را مکمل مردان دانست.
فرهمندپور گفت: امروز شعار جامعه جهانی توانمندسازی زنان است و یک موقع فمنیست‌ها مردان و زنان را در مقابل هم قرار می‌دادند.
وی گفت: باید باور کنیم که زنان رقیبان ما نیستند بلکه شریک ما هستند و نباید آنها را در مقابل مردان قرار داد.
این مسئول گفت: اگر به مشکلات آنها رسیدگی نشود مشکلات متراکمی در جامعه به وجود خواهد آمد لذا باید برای زنان برنامه‌ریزی حساس‌تری داشت.
وی افزود: نباید نسبت به برخی مشکلات زنان از جمله اعتیاد و بیکاری آنان بی‌توجه بود که در آینده مشکلات بسیار زیادی برای جامعه ایجاد می‌شود.
فرهمندپور خاطرنشان کرد: سرطان‌های شایع زنان قابل پیشگیری‌تر از سایر سرطان‌ها هستند و علاج زود هنگام دارند. ولی اکنون شایع‌ترین مرگ و میر به دلیل همین سرطان‌های پیش پاافتاده است که با یک غربالگیری ساده قابل پیشگیری است.
وی گفت: متأسفم از اینکه در  برخی استان‌ها کارگروه بانوان تشکیل می‌شود مدیران و فرمانداران به جای حضور خود تنها کارشناسان خود را به این کارگروه‌ها می‌فرستند و فکر می‌کنند مسائل زنان فقط زنانه است.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: بیشتر مشکلات زنان به مشکل جنس دیگر بر می‌گردد و آنها این مشکل را ایجاد می‌کنند.
وی گفت: همه می‌دانیم نفقه زن با مرد است و چه اتفاق افتاده که زنان اکنون مشتاق شغل و کار شده‌اند که آن را باید در نفقه‌ها جستجو کرد که مردان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
این مسئول افزود: اگر مردان خود را بهتر تربیت کنیم زنان کمتر نسبت به شغل بیرون از خانه مشتاق می‌شوند و اگر بخواهیم دختران مشکلی پیدا نکنند باید پسران را نیز خوب تربیت کنیم.
فرهمندپور افزود: از دوره‌های مهارت‌های زندگی که در کشور برگزار می‌شود کمتر از ۱۵ درصد آن مردان هستند که این مشکلات را در کشور ایجاد کرده است.


کد مطلب: 126733

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/126733/بی-توجهی-مردان-دوره-های-مهارت-زندگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1